Brittisk motgång för PS3, säljer allt sämre

Robot
Brittisk motgång för PS3, säljer allt sämre
QRT
Medlem
Brittisk motgång för PS3, säljer allt sämre

Blue-ray ist krieg!

Sänk priset, och fler kommer köpa! Enkelt! Den är för dyr! Alla entusiasterna köpte den vid release. Som jag! Men den är inte prisvärd! Jag ville ha en Blu-ray-spelare.

Antikvitet

Det är ju en kompetent konsol, med något fattigt spelstöd men stor potential. Men f*n vad den kostar pengar och ingen komponentkabel går att få tag i heller.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

kan säga så här me lite insyn från mitt företag (säger inte vilket pga att vi har ganska stor insyn på de mesta inom elektronik) att förra veckan så skickade vi iväg ungefär 330st 360's och ungefär 90 ps3or och 360 säljer vi mer av eller skickar än ps3an i snitt....eftersom vi dock inte vill ha nåt å göra me bergsala så kan ja inte säga nåt om wii

Medlem

Blue-rayn är den enda anledningen just nu för att jag skulle få för mig att köpa en PS3. I övrigt är skillnaden mellan min 360 och en PS3 inte stor nog för att jag skulle vilja lägga ut dom pengarna.

Edit:
Jag tycker det skulle vara fruktansvärt tråkigt att bara se Nintendo och Microsoft som konkurrerar mot varandra för framtida konsoller. Hoppas Sony kommer igen!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Sony sköt sig i foten när de satte det priset de gjorde, vilket inte var så smart när det skulle kapplöpas mot nintendo och sony.

Medlem

Lustigt. Blue Ray är det enda skälet att jag INTE handlar konsolen.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Kommer fortsätta sälja dåligt tills om typ 1-2 år. Då de har sänkt priset och stora titlar är ute. Då vinner Sony nextgen kriget.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Tror du deras aktie-ägare tänker vänta 1-2 år ?

Det är ju nu Microsoft borde dumpa priserna, tabort alla fjantiga kostnader av Live och göra slut på Playstation.

*flamebait*

Medlem

Jag hoppas att försäljningen ökar när spelutbudet blir bättre.
Jag äger både 360 och ps3 men ser tyvärr inga riktigt heta lir på releaselistorna till ps3, iaf inga exklusiva lir (förutom FFXIII och Lair då i mitt tycke).
Men jag är inte orolig för Sony´s vara eller icke vara inom konsolbranshen.
Det ända som skulle kunna sätta rejäla käppar i hjulet för dom är om försäljningen går så pass dåligt att 3:e partsutvecklare börjar dra öronen åt sig. Då är Sony illa ute.

Som det länns just nu var det skapligt meningslöst att springa och hetsköpa en ps3 ett par dagar efter releasen bara för att man var sugen på Motorstorm........


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Blu-Ray finns där bara för att Sony ville få ut sitt format. Det slåss tillbaks i form av det höga priset samt den dyra Cell-cpun.

PS3 måst få lägre pris för att vanlig "Svensson" ska köpa det. Svensson bryr sig häller inte om konsolen har Blu-Ray eller inte. Iaf i dagsläget.

Sedan tycker jag att varken Blu-Ray eller HDDVD är nåt att ha i dagsläget. För min del blir det förmodligen aldrig aktuellt ens med dessa format... Eller konsol. PC ger mig allt jag vill ha just nu iaf.

Tassel - 3:e parts tillverkare kommer inte göra exklusiva tittlar men de kommer knappas överge hela konsolen utan lär koda spelen till både PS3 och XBOX360.

Wii är deremot nästintill beroende av egna tittlar.

Inaktiv

kan man köpa specifika playstation aktier? vore najs att köpa nu när ps3 är som skit och sen sälja när de går upp igen.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Så fort alla stortitlar som MGS, Final Fantasy, Lair, Killzone m.m. kommer som PS3 kommer börja sälja. Många anser att de inte är nån mening att köpa en PS3 då spelutbudet är väldigt fattigt, och de kan jag förstå också lite. Men själv så har jag 3 titlar som är guld värd. Sen så kan nog säkert spel som GTA4, Resident Evil och många andra icke exklusiva titlar få iväg några maskiner. Men jag tror utan tvekan att PS3 kommer stå som segrare i slutändan.

Medlem

Sony kan inte "vinna" konsolkriget.

360:n går bättre än vad alla, antagligen inklusive Microsoft själva hade trott. Wii:n träffade den del av marknaden som siktade på, där även den säljer bra.

Så där har vi vinnarna om man nu måste dra fram några såna. Även om Sony skulle komma upp sig med PS3an lite längre fram så är skadan redan gjord. Så nån "vinst" går det verkligen inte att snacka om när det gäller Sony och PS3, inte nu och inte någonsin.

Inaktiv

just nu stämmer faktiskt det jag läst,
att en microsoft snubbe hade sagt att ps3 är inte 360´s största hot, det är wii.

och anledningen är ju enkel,
priset, sony kan aldrig ta upp kampen på allvar sålänge den kostar mellan 2000 till 2,500 mer än 360, och cirka 3000 till 3,500 mer än wii,

visst vill sony att alla ska ha bluray, men tyvärr straffar det sig just nu.

får hoppas sony kan göra en rejäl sänkning på priset lagom till julhandeln,
då har nog ps3 en möjlighet att bli årets julklapp.

för många vill ju ha den helt klart.

Flakmonkey

En konsol som säljer sämre efter lanseringensveckan? Gat däm, det har aldrig hänt förut Lustigt hur dessa siffror om Playstation 3:s försäljning veckorna efter lanseringen hela tiden läcker ur, när Microsoft och Nintendo vägrade att släppa dem.

Men men, inte är det bra för Sony att konsolen inte säljer bättre, fast å andra sidan säljer Playstation 2 bättre än Xbox 360 i dagsläget så de klarar sig nog ändå.

Medlem

jag har inte läst så mycket om vad ni har skrivit men jag säger, ge ps3 lite tid....alla kanske inte hade råd på release dagen! Och jag är en av dem

Medlem
Skrivet av QRT:

Blue-ray ist krieg!

Medlem

Så fort priset sjunker till hyggliga nivåer (november/december 2007?) så kommer också vanlig medelsvensson att fundera på köp.

Medlem

Köper en PS4 när MGS4 är ute om priset har gått ner under 5000kr. 4500kr till 5000kr.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fletchett:

360:n går bättre än vad alla

Skojar du eller? På 5 månader så har 360n sålt knappa 500 000 exemplar, de kallar inte jag bra iaf. Att den sålt över 10 000 000 kan ju bero på att den fick 1års försprång också. Just nu så är de Wii som säljer bäst, men de beror nog mest på de billiga priset och hypen. Att Wii säljer dubbelt så bra kan ju bero på att PS3 är mer än dubbelt så dyr, så när Wii hysterin går ner och priset på PS3 går ner så kommer PS3 gå om både Wii och 360

Medlem

Är väl bara en tidsfråga innan EA köper upp Sony, dom tycks ju köpa upp allt och alla och nu vore det ju ett ypperligt tillfälle

*Sarkasm*

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Fletchett:

360:n går bättre än vad alla

Skojar du eller? På 5 månader så har 360n sålt knappa 500 000 exemplar, de kallar inte jag bra iaf. Att den sålt över 10 000 000 kan ju bero på att den fick 1års försprång också. Just nu så är de Wii som säljer bäst, men de beror nog mest på de billiga priset och hypen. Att Wii säljer dubbelt så bra kan ju bero på att PS3 är mer än dubbelt så dyr, så när Wii hysterin går ner och priset på PS3 går ner så kommer PS3 gå om både Wii och 360

agree!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Bättre att köpa ett 360 och ett Wii, då lär man får roligare för pengarna iallafall

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Köper en PS4 när MGS4 är ute om priset har gått ner under 5000kr. 4500kr till 5000kr.

PS4:a? Inte så konstigt att PS3:an inte säljer, om dom redan har släppt en PS4:a

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Fletchett:

360:n går bättre än vad alla

Skojar du eller? På 5 månader så har 360n sålt knappa 500 000 exemplar, de kallar inte jag bra iaf. Att den sålt över 10 000 000 kan ju bero på att den fick 1års försprång också. Just nu så är de Wii som säljer bäst, men de beror nog mest på de billiga priset och hypen. Att Wii säljer dubbelt så bra kan ju bero på att PS3 är mer än dubbelt så dyr, så när Wii hysterin går ner och priset på PS3 går ner så kommer PS3 gå om både Wii och 360

agree!

Hmm.. ja jag är då inte så säker som ni pojkar. Ni glömmer ju att även priset på Wii kommer att sjunka med tiden. Så en PS3:a kommer ALDRIG att komma ned i samma prisklass som Wii. Tror inte ens PS3 kommer att komma ned i samma prisklass som xbox360 heller för den delen.
Mao så kommer dom alltid att vara dyrast.

Men att ett prissänk skulle ge dom en skjuts är ju en självklarhet. De är bara en fråga om hur mycket mer av kakan Sony är villiga att ge bort.
Den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Sony kan inte "vinna" konsolkriget.

360:n går bättre än vad alla, antagligen inklusive Microsoft själva hade trott. Wii:n träffade den del av marknaden som siktade på, där även den säljer bra.

Så där har vi vinnarna om man nu måste dra fram några såna. Även om Sony skulle komma upp sig med PS3an lite längre fram så är skadan redan gjord. Så nån "vinst" går det verkligen inte att snacka om när det gäller Sony och PS3, inte nu och inte någonsin.

Fan snackar du om, det ser vi först om några år, inte 1mån efter ps3ans release..

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Fletchett:

360:n går bättre än vad alla

Skojar du eller? På 5 månader så har 360n sålt knappa 500 000 exemplar, de kallar inte jag bra iaf. Att den sålt över 10 000 000 kan ju bero på att den fick 1års försprång också. Just nu så är de Wii som säljer bäst, men de beror nog mest på de billiga priset och hypen. Att Wii säljer dubbelt så bra kan ju bero på att PS3 är mer än dubbelt så dyr, så när Wii hysterin går ner och priset på PS3 går ner så kommer PS3 gå om både Wii och 360

agree!

Hmm.. ja jag är då inte så säker som ni pojkar. Ni glömmer ju att även priset på Wii kommer att sjunka med tiden. Så en PS3:a kommer ALDRIG att komma ned i samma prisklass som Wii. Tror inte ens PS3 kommer att komma ned i samma prisklass som xbox360 heller för den delen.
Mao så kommer dom alltid att vara dyrast.

Men att ett prissänk skulle ge dom en skjuts är ju en självklarhet. De är bara en fråga om hur mycket mer av kakan Sony är villiga att ge bort.
Den som lever får se.

Nej, PS3:an kommer nog aldrig komma ner i de priserna. Dock så kommer de konsollerna aldrig komma upp i PS3:ans klass.

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Fletchett:

360:n går bättre än vad alla

Skojar du eller? På 5 månader så har 360n sålt knappa 500 000 exemplar, de kallar inte jag bra iaf. Att den sålt över 10 000 000 kan ju bero på att den fick 1års försprång också. Just nu så är de Wii som säljer bäst, men de beror nog mest på de billiga priset och hypen. Att Wii säljer dubbelt så bra kan ju bero på att PS3 är mer än dubbelt så dyr, så när Wii hysterin går ner och priset på PS3 går ner så kommer PS3 gå om både Wii och 360

agree!

Hmm.. ja jag är då inte så säker som ni pojkar. Ni glömmer ju att även priset på Wii kommer att sjunka med tiden. Så en PS3:a kommer ALDRIG att komma ned i samma prisklass som Wii. Tror inte ens PS3 kommer att komma ned i samma prisklass som xbox360 heller för den delen.
Mao så kommer dom alltid att vara dyrast.

Nån gång så kommer den nog ner i samma prisklass, se bara på Gamecube och PS2, de skiljer bara några hundra mellan konsollerna idag och ibörjan så va de ungefär lika stor skillnad som de är på Wii och PS3. Det som gör priset så högt idag är Blu-Ray och Cell-processorn, så jag skulle tippa på att PS3 kommer kosta runt 3800kr om 2år och 3000kr om 3år. Och om 5år så kommer man säkert få tag på en för 1500kr, och då lär Wii kosta 995kr hos Elgiganten Men som sagt, priset kommer bero mest på hur snabbt utvecklingen av Blu-Ray går.

12
Skriv svar