Uppföljare till Risen och Sacred på gång

Robot
Ish
Medlem
Uppföljare till Risen och Sacred på gång

Risen va nice. Gillar man Gothic serien så gillar man Risen.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Ja tack gärna uppföljare till 2 coola och bra spel

Peace Out


signatur

//Peace out

Medlem

Jag tror Sacred 3 kommer bli riktigt bra, med en ny utvecklare som behåller kärnan (grymt gameplay) i spelet men kan medföra viktiga förändringar, som mindre buggar och fler filmsekvenser/tydligare story. Visst, att Ascaron hade dålig ekonomi gjorde att de släppte spelet för tidigt (och konsolversionen var en PC-port) men trots det så var sacred 2 riktigt kul. Med stabil ekonomi, färdig spelmotor och dedikerade utvecklare kan det bli hur grymt som helst
Risen var ett riktigt kompetent spel, men saknade också en del djup. Något jag är övertygad om att uppföljaren kommer att erbjuda

Tack för Tipstack

Risen var ett skämt, hoppas de tänker om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Ser gärna uppföljare till båda spelen, då dom var riktigt underhållande för mig.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Inget slår Sacred 1.

Medlem

Inget slår Sacred 1.

Medlem

Inget slår Sacred 1.

Medlem

Um... ignorera trippelposten, blev ett litet nätverksfel där

Medlem

Hahah Fz sa ju det me massa poster fixa felet HUM HUM!


signatur

Rwa?

Medlem

Jag tyckte sacred 2 var sämre än ettan. Gött med nytt Risen iaf.
Arcania släpps snart också, uppföljaren till gothic.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jag tyckte sacred 2 var sämre än ettan.

Jag kan hålla med till viss del.
Storyn, skillsen och äventyret var bättre i Sacred 1, men förmågan att byta olika skilld mot de du vill ha (mot en kostnad) samt de nya unika riddjuren, blind guardian questen och mycket annat gjorde Sacred 2 mycket bra.
Sen var ju hela Sacred 2 i 3D medan första spelet bara var 3D-sprites i en 2D-värld
Sacred 2 hade väldigt mycket potential, men pga dålig ekonomi var det släppt för tidigt.

Med nya utgivare i ryggen (samt några från det gamla teamet) så kommer förhoppningsvis Sacred 3 bli det bästa från båda de tidigare spelen.

Medlem

Risen var fantatiskt underhållande förutom slutet som var ett riktigt antiklimax. Att de gav så mycket liv i en så liten spelvärld var riktigt häftigt. Uppföljaren blir ett säkert kort.

Medlem

Risen II ser man ju fram emot, tvivlar starkt på att Arcania kommer kännas som ett Gothic-spel, Risen kändes verkligen som Gothic1-2 (bästa spelen i serien imo) - bästa RPG'et på år och dag.


signatur
Medlem

dubbelpost.


signatur
Medlem

Spelar båda fortfarande så det blir intressant...

Medlem

Härligt spelar fortfarande Risen och Sacred 1 och 2...

Medlem
Skrivet av Randor244:

Inget slår Sacred 1.

Slår inget Sacred 1?

Medlem

Har fortfarande inte spelat igenom Risen Valde magi skolan å alltså jag tycker det är PISS svårt att spela... mer än 2 mobs å jag måste kuta hehe, men annars är det jävligt underhållande synd bara som sagt att det är lite svårt för min kordinations förmåga :S


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

1
Skriv svar