Löjligaste stämningsansökningen någonsin?

Flakmonkey
Löjligaste stämningsansökningen någonsin?

Att man kan stämma företag och privatpersoner för de mest absurda saker i USA är knappast någon hemligt, men vissa saker är ju mer absurda än andra. För att besvara min egen fråga så är det nya exemplet jag tar upp här säker säkerligen inte det värsta, men jag tycker det är skrämmande ändå. Det är nämligen en snubbe på Hawaii som stämmer skaparna av #Lineage II för att de har "slösat bort" 20 000 timmar av hans liv som han vill ha tillbaka. Självklart kan han inte få tillbaka timmarna men eftersom han anser att produkten är farligt beroendeframkallande så kan han såklart nöja sig med lite monetär kompensation.

Citat:

acted negligently in failing to warn or instruct or adequately warn or instruct plaintiff and other players of Lineage II of its dangerous and defective characteristics, and of the safe and proper method of using the game.

Här ovan har ni anledningen till stämningen. Uppenbarligen så skulle #NCSoft ha varnat spelaren innan och skrivit instruktioner för hur man ska spela det utan att bli beroende. Förhoppningsvis kommer han inte vinna, men som det verkar nu kommer det som om den koreanska utvecklaren kommer tvingas in i en rättegångsprocess, vilket är tillräckligt skrämmande. Jag menar finns det inte viktigare saker att ta upp i en rättssal och vad tusan hände med personligt ansvar?

Läs mer här

#blogg

Medlem
Löjligaste stämningsansökningen någonsin?

Det är väl därför som USA kallas för möjligheternas land... man har möjlighet att hitta på alla möjliga dumheter.

1
Skriv svar