Starcraft 2 grafikbugg?

Medlem
Starcraft 2 grafikbugg?

Nu har jag äntligen köpt SC2 och jag undrar om de har fixat buggen som riskerar paja ens grafikkort? har det kommit någon patch för det eller måste gå in o ändra som det stod på FZ?

Vill inte riskera o spela innan jag vet


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Nix, har inte sett någon fix för det i någon patch än. Har du bra kylning så klarar du dig. Att spelet förstör din dator är lite överdrivet. Om någonting blir överhettat så skyddar datorn sig genom att stängas av.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hmm oke, det suger lite att det inte fxat det, men får väl testa har bra kylning men man vet ju aldrig, speciellt jag burkar ha otur med datorn :/


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag kände inte ens till att det fanns en bug (jag spelade inte betan och har inte haft något problem med kylningen av hårdvaran). Men efter jag läste denna post så gjorde jag en enkel liten google sökning och fick upp denna sida som beskrev en "fix" som man gör själv (han säger att det är en temp-fix):

http://www.tgdaily.com/hardware-features/50908-blizzard-codes...

Inaktiv

blizzard själva säger att man bör lägga till dendär texten.
har gjort det för säkerhets skull

Medlem

Den där buggen kan inte ha drabbat många. Jag har spelat otaliga timmar i sträck utan någon "hemma-fix" och inte haft några som helst problem med temperaturerna på mitt 260 med standardfläkt...

Tror personligen det är lite överdrivet då jag inte har någon kompis som heller har fått några som helst problem..

Medlem

aja jag har gjort den där "hemma-fixen" o kör på nu så får vi se vad som händer, tack alla för era svar


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

bara för att den inte påverkar dig och din vän betyder inte att den är överdriven buggen gör så att i menyer(på raynors skepp etc) så jobbar grafikkortet för fullt, det är inte tungt där men då försöker den uppdatera så fort som möjligt istället. man kan få problem om kylningen inte är som den ska, damm tex.

Medlem

läste man kunde ändra siffrorna till andra värden hur påverkar det ?
Original är ju frameratecapglue=30
frameratecap=60

men om man ändrar till ett annat värde vad händer då ?

tack i förhand

Inaktiv

Alltså buggen gäller endast för menyn. Så om man låter spelet stå i menyn och har ett kort som mjukvaran buggar på på detta sätt samt hat ett kort som itne kyls ordentligt då kan det hända något.

Jag tror inte datorn stänger av när graffe kortet överhettas?

Inaktiv

hator, om du sätter frameratecap på tex 80 så får du 80 fps i menyn istället för 60, dock gör det ingen skillnad alls. man behöver verkligen inte ha mer än 60 där

Medlem

aha tackar för det

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Jag tror inte datorn stänger av när graffe kortet överhettas?

Det är klart att den gör. Det gör den för att försvara sig mot allvarlig skada. Det står till och med i länken som länkades ovan: "If a card runs hotter than it should, it will throttle back speed or shut down completely to avoid damage."


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ett nyinköpt grafikkort i en splitter ny dator brann upp för mig efter att jag lämnat spelet i menyn. Vet inte om det är spelet i sig eller dålig kylning, det var ett xfx 5850 med öppen kylning.
Gör er själva en tjänst och skriv in koden. Inte värt att ta risken. Det vet jag nu efter 3 veckor fram och tillbaka med Kompletts urusla support/kundtjänst.

Medlem

Det är endast ett problem om det är fel på hårdvaran.

Man kan lägga till raderna


frameratecapglue=30
frameratecap=60

i dokumentet \StarCraft II\variables.txt om man vill.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar