Fråga ut Dungeons-skaparna RealmForge

Robot
Medlem
Fråga ut Dungeons-skaparna RealmForge

Grafikmotor (kapacitet, egenutvecklad/modifierad), modifieringsmöjligheter (editorer), förväntad speltid och försäljningsstrategi (box, steam, impulse...) vore bra att veta till att börja med


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Kan man ha en sån där som flyr från människan i Trailern? Den var så gullig! den lilla troll saken.

Inaktiv

Kan man ha en sån där som flyr från människan i Trailern? Den var så gullig! den lilla troll saken.

Inaktiv

Kan man ha en sån där som flyr från människan i Trailern? Den var så gullig! den lilla troll saken.

Medlem

Hur lång är kampanjen?
Finns det multiplayer
Kan man gå in i First person och gräva själv?
Har någon på RealmForge spelat Dwarf Fortress, isåfall har detta inspirerat till Dungeons?

Medlem

Hur lång är kampanjen?
Finns det multiplayer?
Kan man gå in i First person och gräva själv?
Har någon på RealmForge spelat Dwarf Fortress, isåfall har detta inspirerat till Dungeons?

Medlem

Hur lång är kampanjen?
Finns det multiplayer?
Kan man gå in i First person och gräva själv?
Har någon på RealmForge spelat Dwarf Fortress, isåfall har detta inspirerat till Dungeons?

Medlem

Hur lång är kampanjen?
Finns det multiplayer?
Kan man gå in i First person och gräva själv?
Har någon på RealmForge spelat Dwarf Fortress, isåfall har detta inspirerat till Dungeons?

Medlem

Jao ni kanske kunde fråga om man kan styra sina undersåtar i fp som i DK2


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Allt ni kan luska fram om spelmekaniken skulle uppskattas.
Hur likt DK är det egentligen? Har de olika varelserna fiender på samma lag... som i DK där t.ex. spindlar och flugor inte gillade varandra.

Vilka olika rumstyper finns och vilken funktion har de?

När har de tänkt vara klara med spelet?

Vilken typ av resurshantering är det i spelet? Bryter man guld? Mana?

Trollformler? Fiender? Fällor?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Låter som ni tagit med dom mest relevanta frågorna så detta blir nog kanon... juste fråga när vi får se gameplaytrailern.

//ÖVERLORDEN

Medlem

Kul att sidan fungerar så bra att man får trippelposter...

Medlem

Det ryktades om att EA (som äger rättigheterna till Dungeon Keeper) har hållit väldigt hårt i sitt Dungeon Keeper-varumärke och hotat med att stämma vissa kloner. Är inte Realmforge rädda för detta då de verkligen gjort en klon, till och med namnet ytterst snarlikt?

Medlem

det är ett kenisiskt företag som har retten att göra Dungeonkeeper nu.. de gör faktiskt ett mmo på DK som inte ska släppas utanför asien.

Medlem

"kenisiskt" *fniss*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Kul att sidan fungerar så bra att man får trippelposter...

Tja, för alla andra fungerade det så problemet kanske ligger hos dig.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Det fungerar fint om jag kommenterar från "gamla" forumet, men om jag använder snabbkommentaren så svarar FZ att det är något serverfel och så händer inget. En halvtimme senare dyker posterna upp...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Det fungerar fint om jag kommenterar från "gamla" forumet, men om jag använder snabbkommentaren så svarar FZ att det är något serverfel och så händer inget. En halvtimme senare dyker posterna upp...

Jag stötte också på det problemet men om man bara trycker en gång så blir det bara en post. Man måste fortfarande vänta ett bra tag dock.
Skäms FZ!:evil:


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Kommer ni ha något belönings system mellan banorna / uppdragen?
Och med de belöningarna, kommer det finnas någon "affär/shop"?
Kommer det även finnas permanenta uppgraderingar eller belöningar som ger en bonusar i de senare uppdragen?

Lite dålig grammatik, jag vet, men förhoppningsvis förstår ni mina frågor

Inaktiv

Det viktigaste för mig att få reda på är huruvida det kommer att säljas på steam.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Multiplayer är ju ett MÅSTE. Pallar inte fler Torchlight-spel, alltså spel som är skitbra men delad glädje = dubbel glädje.

1
Skriv svar