World of Warcraft-fishing

Skägg.
10 Chambers
World of Warcraft-fishing

[fright][ia=8049 Ett bra försök...][/fright]I tisdags fick jag två mail, med returadress "wowaccountadmin@blizzard.com" som ovanligt bra spam-engelska att någon försökte sälja eller byta "mitt" #World of Warcraft-konto. För att säkerhetsställa att jag var den rätta ägaren till kontot skulle jag besöka wow-europe.com och logga in med mitt konto.

Det tog faktiskt ett par sekunder innan jag insåg att någon försökte luras, och ändå är man av naturen väldigt mailskeptisk. Det är första gången jag ser den här typen av phising, vanligtvis är det mina bankuppgifter de vill åt. Fler som fått sama skit?

#blogg


signatur
Inaktiv
World of Warcraft-fishing

Min bror fick något liknande här om dagen och jag avrådde honom starkt att strunta i det.

Skrivet av Spelaspelet!:

Min bror fick något liknande här om dagen och jag avrådde honom starkt att strunta i det.

Du gjorde vad sa du ?


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

Märkligt att dom använder blizzard adresser fattar inte riktigt.

Medlem

Det gör de nog inte heller.
Om du öppnar mailet och går in på arkiv/egenskaper och i sen klickar på fliken information så tror jag att det står något annat efter <Return-Path>: överst.
Blizzard frågar ALDRIG efter login över mail.


signatur

The quickest way to hell isn't by living a bad life, it's buying a COMPAQ

Medlem
Skrivet av Spelaspelet!:

Min bror fick något liknande här om dagen och jag avrådde honom starkt att strunta i det.

ja det var ju snällt xD

1
Skriv svar