de Blobbed

Medlem
de Blobbed

Jag har blivit de Blobbed. Det är lätt hänt. Det är ett sånt fint spel. de Blob alltså, inte företeelsen att bli de Blobbed. Även om det självklart inte är så dumt det med. För då gillar man de Blob väldigt mycket.

Som jag.

Hänger ni med?

de Blob är ett simpelt plattformsspel där man i rollen som en liten färgblob ska sätta sprätt på en monokron och grådaskig värld där en kvasikommunistisk regim bokstavligen sugit färgen ur allt. Banorna är ganska enkelt uppbyggda och det enda man behöver göra för att färglägga ett område är att nudda det med sitt lekamen. Uppdragen är inte speciellt svåra (färga den och den byggnaden i en speciell färg eller raca genom staden till ett mål). Man dör inte så mycket. Man susar helt enkelt igenom spelet utan större problem.

Men det här är inget casualspel. Det är ett hardcorespel. Det har alldeles för mycket skottsäker charm för att kunna vara något annat. Och ett givet köp för en desperat Wii-ägare.

Jag vill tro att det är du. Vem vet, du kanske till och med blir de Blobbed. Då kan vi bilda klubb.

Recension på de Blob kommer i Super Plays november-nummer. Men det släpps idag (2008-09-26).

#blogg

Inaktiv
de Blobbed

Verkar vara ett helmysigt spel som jag lätt tänker köpa inom en snar framtid. Hoppas man inte blir besviken på det, för man vill inte känna sig de Robbed...


signatur

Will there ever be a boy born who can swim faster then a shark?

Eller de Lobbed (att konceptet går över huvudet på en)!!!


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar