Ett spel mindre att bry sig om

Medlem
Ett spel mindre att bry sig om

Jaha. Nu har jag spelat NHL 2K9 på allvar. Det är riktigt dåligt. Inte bara i jämförelse med EA:s NHL 09, utan även sett till den egna föregångaren NHL 2K8.

Alla kameravinklar ligger för nära isen. Den analoga kontrollen liknar EA:s men är betydligt mindre finkänslig och direkt. Kommentatorerna är patetiskt fåordiga och har noll inlevelse. Publikatmosfären har svårt att tränga ut från tv:n. Målvakten får hålla pucken i fem långa sekunder innan domaren blåser av för blockering (i och för sig en bugg som fanns redan i föregångaren). Och så saknar man förstås EA:s genidrag Be A Pro, där man kan skapa en specifik spelare och bara ta kontroll över honom genom en hel karriär.

Jag älskade NHL 2K8. Det hade betydligt mer energi, gnista och kämpaglöd. Det kändes som hockey som spelades till 110 procent med hjärtat. Jag vet inte vad som hänt på 2K Sports det senaste året, men att döma av NHL 2K9 har alla som besatt någon expertis på området slutat.

På sätt och vis antar jag att det är skönt. Nu slipper jag hoppa mellan två olika hockeyspel samma säsong. Välkomna tillbaka med NHL 2K10, 2K Sports.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Medlem
Ett spel mindre att bry sig om

Bara nästa spel inte får titeln "NHL 2KX" så är jag nöjd...

Inaktiv

NHL serien har inte varit NHL på ett bra tag om jag ska få bestäma, T.ex då NHL 96 till Mega Drive, det var ju däremot nånting fint!

Fast i övrigt, Det absolut och då är det, det bästa hockey spelet som har gjorts är: Slap Shot som kom till underbara Sega Master System II.

Men om jag ska jag ska säga ett plus på det här är ju då Pro läget som du berättade i ljud filen


signatur

R.I.P Super Play, No more Super Play 1996-2009.
Find something to believe in, and find it for yourself. When you do, pass it on to the future.

1
Skriv svar