Min spel syn.

Medlem
Min spel syn.

Måste skriva av mig hur jag ser på spel.

Kanske en stor fråga.
tar först allt i korthet och enkelt.

jag gillar inte MP spel
jag hatar achievements
jag avskyr fördummadet av spelaren
jag har svårt för mmorpg
jag älskar SP
Strattegi spel ska spelas i SP läge

vi snackade på jobbet idag om spel och lite runt om detta.

Vi pratade bla om fenomenet achievements, som finns både till x360 men som jag har fattat det även till en del PC spel.
jag tycker att achievements är extremt fånigt, onödigt och jaa tar bara tid...
Det är knappt jag vet vad det är kan jag erkänna, men att man ska tex snurra med en bil 345varv för att få "poeng" som inte _ger_ nått. tycker det är helt poenglöst.. vad ger det? inte ett skit.
Ett spel har en story, A till B. achievements är kanske låter fånigt men achievements är "overkligt" och absolut onödigt inslagg.
Visst har du två tre spel i din sammling kanske du tycker det är kul att spela samma spel i timmar bara för att lösa nån achievements, men varför då? klara ett spel, gå på nästa... jag har spelat PC/konsoll spel sedan början av 90 talet och jag har för faan inte tid att runka efter achievements... spela ett spel, klara av det, gå vidare.
Jag har fått för mig att unga tycker det är kul med achievements då dom kan mäta sin e-penis typ "öö JaG har 5000poeng i xxxx" "LOL Jag Har 5300poeng JAG AEger dig!!11" eller? vad ska man ha dom till?
lixsom hittar ingen nytta av dom, göra en sak 100gånger tills man klarar det, och få "poeng" vad äre för kul med det? när man kan spela nått annat spel och ha kul lixsom..

Svårt att få fram det jag inte gillar med achievements märker jag, jag känner bara ett "så jävligt töntigt/onödigt/fånigt/men för faan..." kännsla.
Svårt att säga exakt varför, men slöseri med tid och det ger inget nått sånt i korta drag.

Jag avskyr den här "fördummningen" av spelare som är idag i många spel, och achievements sätter jag in där, jag vet inte riktigt varför, men på nått sätt så äre "heej lilla per om du hoppar 30cm rakt upp så får du en KAKA!!!!" hmm nått sånt. Vet inte riktigt än, men en kännsla jag har..

Det får räcka, ska ta upp fördummningen i spel nästa gång.

//IceMan

#blogg


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Min spel syn.

Håller med angående achivements, sjukt onödigt.
Man kunde ju få nåt får dem iställe men Microsoft är ju snålast

Medlem

aa precis, jag fattade först att achivements och sånna därna poeng man köper var samma sak, nu är ju så inte fallet, men det hadde varit grymt fräckt då är det ju nån nytta att jaga achivements.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar