Bethesda köper Fallout-rättigheterna

Robot
Medlem
Bethesda köper Fallout-rättigheterna

Bara Jag som tvivlar på Bethesdas möjligheter att förvalta FallOut på ett bra sätt.? Fallout 2 är nog det bästa RPG Jag spelat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tja, bra att nån tar över titeln och fortsätter än att titeln ska ligga död i ett hörn =P

Fallout MMO?.. kul ide


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Det där var en riktigt jäkla dyrbar licens, 39 330 000 SEK med dagens dollarkurs


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag tivlar också Ravenknight, Oblivion var ingen höjdare precis...

Medlem

Ajfan ... RIP Fallout, we had some good times

Inaktiv

kommer nog bli skitbra.

Medlem

Får väl se hur det blir, läste för ett tag sen att det inte kommer vara lika "mörka" miljöer i Fallout 3 som det var i de tidigare spelen, och en inte lika apocayptisk känsla. Det är synd. Men vi får se vad det blir av det.

Medlem

Om bethesda bara ser till att göra ordentliga animationer till sina kommande spel, så kommer allt bli bra.

Medlem

Får se va som händer

Me likes Fallout

Inaktiv

Fallout-serien passade inte riktigt min smak. Jag vill kunna påverka utseendet på karaktären och min omgivning mer för att på så sätt kunna leva mig in i spelet bättre. Tror det är därför jag kunde spela Morrowind i tusentals timmar. Bara att inreda sitt lilla skjul i Seyda Neen tog åtskilliga timmar.

Efter Oblivion är jag dock skeptisk till allt som Bethesda gör. Kanske dags för dom att göra ett Wayne Gretzky Hockey III istället?

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Jag tivlar också Ravenknight, Oblivion var ingen höjdare precis...

Smaksak.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dha! Sinnes dyr licens !

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Ajfan ... RIP Fallout, we had some good times

RIP Fallout? Fallout har ju varit dött länge nu. Borde vara glad att Beth gör något med IPn. Visst kommer det bli annorlunda, men kommer knappast suga.

Medlem

Kan bli ett bra Fallout baserat spel, men en riktig uppföljare ser nog inte dagens ljus vare sig den är från Bethesda eller Interplay. Förbannelse över gnälliga as som tror att folk tar efter allt våldsamt man ser (utom tv,böcker, serier ofc *ahem*).

Medlem

Fallout är inte dött.
Fallout3 kommer förhoppningsvis bli bra...

Annars så kommer www.fanmadefallout.com ut om något år demot snart klart iaf.

Jag kan bara upprepa det jag tidigare sagt. Jag uppskattar inte sannolikheten att Bethesda gör ett Fallout-spel som hedrar de tidigare särskilt hög och jag gör det baserat på officiella uttalanden från Bethesda tillsammans med fakta om hur Oblivion blev jämfört med Morrowind.

Medlem

Bethsedas spel kan ju bli bra öven om det inte blir "fallout" så att säga. Så tycker nog inte folk ska dömma ut det bara för att det inte är "fallout". Utan se det helt enkelt som ett helt nytt spel som har stulit namnet fallout.

Sen så gillade jag inte heller oblivion direkt men förhoppningsvis så blir det annorlunda... lite iallafall.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av HataMoto_:

Ajfan ... RIP Fallout, we had some good times

RIP Fallout? Fallout har ju varit dött länge nu. Borde vara glad att Beth gör något med IPn. Visst kommer det bli annorlunda, men kommer knappast suga.

Nej det har inte varit dött. Det håller hur bra som helst fortförande. Jag borde inte vara glad över att ett gäng skäggsmekare utan känsla för karaktärsdesign gör ett nytt Fallout.

"Cryo/Uwe Boll/Buka software (välj själv) har köpt rättigheterna till Fallout, var glad att någon gör något med IPn" ... gillar verkligen resonemanget.

Det kan suga hur mycket som helst när det väl släpps, nån gräns finns inte. Det ska vara FALLOUT också, inte bara ett bra spel som råkar ha samma namn.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Bethsedas spel kan ju bli bra öven om det inte blir "fallout" så att säga. Så tycker nog inte folk ska dömma ut det bara för att det inte är "fallout". Utan se det helt enkelt som ett helt nytt spel som har stulit namnet fallout.

Om spelet nu inte känns som ett äkta Fallout lämnas frågan öppen om varför de inte startade ett eget PA-IP istället för att göra våld på Fallout.

Skrivet av Escapist Magazine:

When I asked [Leonard] Boyarsky what he thought about Interplay selling the [Fallout] rights, he said, "It felt as if our ex wife had sold our children that she had legal custody of," but he admits to being very "possessive" of the property.

Leonard Boyarskys uttalande om 2004:s försäljning.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Jag kan bara upprepa det jag tidigare sagt. Jag uppskattar inte sannolikheten att Bethesda gör ett Fallout-spel som hedrar de tidigare särskilt hög och jag gör det baserat på officiella uttalanden från Bethesda tillsammans med fakta om hur Oblivion blev jämfört med Morrowind.

Du är och förblir anti-bethesda...så mycket har jag förståt - du gillade inte oblivion, det gjorde jag. Var glad att NÅGON gör en fallout uppföljare...se det på den ljusa sidan, gillar du inte det så köp bara inte det - 1:an och 2:an av fallout ändras inte för att dom ger ut en ny fallout.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av peak_performance:

Jag kan bara upprepa det jag tidigare sagt. Jag uppskattar inte sannolikheten att Bethesda gör ett Fallout-spel som hedrar de tidigare särskilt hög och jag gör det baserat på officiella uttalanden från Bethesda tillsammans med fakta om hur Oblivion blev jämfört med Morrowind.

Du är och förblir anti-bethesda...så mycket har jag förståt - du gillade inte oblivion, det gjorde jag. Var glad att NÅGON gör en fallout uppföljare...se det på den ljusa sidan, gillar du inte det så köp bara inte det - 1:an och 2:an av fallout ändras inte för att dom ger ut en ny fallout.

Varför insisterar folk på att berätta för andra vad dem ska tycka? och varför är det relevant att du gillade Oblivion?

Självklart ÄNDRAS inte 1:an och 2:an av att ett nytt sunkigt Fallout släpps, men du kanske inser att spelets fans inte vill ha märket befläckat?

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Varför insisterar folk på att berätta för andra vad dem ska tycka? och varför är det relevant att du gillade Oblivion?

Självklart ÄNDRAS inte 1:an och 2:an av att ett nytt sunkigt Fallout släpps, men du kanske inser att spelets fans inte vill ha märket befläckat?

1.) Jag har inte berättat för någon vad dom ska tycka, jag sa bara att passar inte spelet så är det inte svårare än att man skiter i att köpa det. Varje år kommer spel som man haft förväntningar om men som gör en besviken - man kan inte ta åt sig vart enda gång dom misslyckas, och speciellt inte dömma ut något utan att ha direkt sett något från spelet. Folk är rädda för dom antar att detta blir ett fiasko - vänta för fan och se först vad det blev...blev det sen skit - tja...fortsätt att se fallout 1 och 2 som de enda fallout spelen då. Eller som i mitt fall där jag även räknar in Wastelands.
2.) Eftersom alla drar upp Oblivion som ett "misslyckat" rpg och eftersom det är samma killar som gör Fallout 2.
3.) Jag har (precis som dom flesta andra fallout fans) varit med från början och anser att detta är ett av dom bästa rollspelen någonsin, tycker det är enbart patetiskt att redan nu dömma ut fallout 3 och sen ha mage till att säga "spelets fans inte vill ha märket befläckat" du talar inte för alla fans, du talar till den gruppen som är negativa inför detta projektet...och det är INTE alla fans.
4.) Jag ser hellre ett tappert försök än att spelet faller i glömska.

Bättre så?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Du är och förblir anti-bethesda...så mycket har jag förståt - du gillade inte oblivion, det gjorde jag. Var glad att NÅGON gör en fallout uppföljare...se det på den ljusa sidan, gillar du inte det så köp bara inte det - 1:an och 2:an av fallout ändras inte för att dom ger ut en ny fallout.

Anti-bethesda, ja, men det har inte med saken att göra. Jag är också av den åsikten att spelare inte ska vara glada utan vidare bara för att någon fortsätter en serie. Istället för att förstöra en superbra series namn med en dålig uppföljare ser jag hellre att den förblir intakt. Fallout förtjänar det bästa och inget mindre. Det förtjänar absolut inte en uppföljare som går emot mycket av det som gjorde de första bra, vilket jag som sagt tror blir fallet.

Alltså, nej, jag är inte glad bara för att "någon" gör en uppföljare. Jag hade däremot varit glad ifall denne "någon" vore en med mer kompetens.

Medlem

Peak_Performance - du har inte sett spelet, du har inte spelat det och du vet bara lite grejer om det. Vore det inte bättre att vänta åtminstone tills du sett lite mer istället för att sura över att det är Bethesda??
Jag anser att Bethesda har kompetensen och Elderscrolls serien bevisar det (även om det nu finns en hel del Oblivion hatare..expansionen säljer bra, det bevisar att det faktiskt inte bara är folk som hatar den).
Och oavsett vilket så kan man inte dömma ett företag helt bara för man inte gillat en del andra saker dom gjort. Jag gillade Quake 1 men ogillar dom andra quake...tror jag Quake Wars blir skit för det? Nej, jag väntar istället och ser vad det blir. (som exempel då).

Edit: Jag medger att det sagts lite oroande saker - men va fan, vänta och se istället

Edit2: Förresten har anti-bethesda jävligt mycket med saken att göra.. är man helt emot då så blir det inte direkt intressant läsning eftersom man vet att oavsett vad personen läser kommer det endå alltid förkastas efter som Bethesda är "djävulen" typ..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Visst ja, ett bra exempel..jag är och förblir ett die hard fan av Bards tale 1-3...blev kanonglad när jag läste vilka som skulle göra den nya bards tale (den som släpptes 1-2 år sedan eller något) men det visade sig vara renodlat SKIT med stora bokstäver. Där ser man, bara för att det är folk som var med i original spelet så betyder det inte ett skit.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Visst, man kan vänta och se. Men jag får lov att upprepa mig själv med att jag inte uppskattar sannolikheten att Bethesda gör ett Fallout-spel som hedrar de gamla som särskilt hög. De har bland annat sagt att de ska göra vad de är bra på, vilket ungefär är motsatsen till de gamla Fallout. Men jag kan bli positivt överraskad, visst.

Anti-bethesda har mer med deras vidare fördumning av spel att göra än något speciellt agg emot företaget. Därför har det inte med saken att göra.

Ditt sista exempel har ännu mindre med saken att göra då jag inte sagt att det bara är originalskaparna som ska få göra ett nytt Fallout, bara uppdraget ges till någon kompetent utvecklare. Att det finns ungefär en eller två sådana utvecklare i branschen just nu som jag tror kan hantera det är en annan fråga och ja, jag skulle helst se att uppdraget gick till ett återskapat Troika - där visade de ju förövrigt att de faktiskt fortfarande hade kompetensen och ambitionen.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av HataMoto_:

Varför insisterar folk på att berätta för andra vad dem ska tycka? och varför är det relevant att du gillade Oblivion?

Självklart ÄNDRAS inte 1:an och 2:an av att ett nytt sunkigt Fallout släpps, men du kanske inser att spelets fans inte vill ha märket befläckat?

1.) Jag har inte berättat för någon vad dom ska tycka, jag sa bara att passar inte spelet så är det inte svårare än att man skiter i att köpa det. Varje år kommer spel som man haft förväntningar om men som gör en besviken - man kan inte ta åt sig vart enda gång dom misslyckas, och speciellt inte dömma ut något utan att ha direkt sett något från spelet. Folk är rädda för dom antar att detta blir ett fiasko - vänta för fan och se först vad det blev...blev det sen skit - tja...fortsätt att se fallout 1 och 2 som de enda fallout spelen då. Eller som i mitt fall där jag även räknar in Wastelands.
2.) Eftersom alla drar upp Oblivion som ett "misslyckat" rpg och eftersom det är samma killar som gör Fallout 2.
3.) Jag har (precis som dom flesta andra fallout fans) varit med från början och anser att detta är ett av dom bästa rollspelen någonsin, tycker det är enbart patetiskt att redan nu dömma ut fallout 3 och sen ha mage till att säga "spelets fans inte vill ha märket befläckat" du talar inte för alla fans, du talar till den gruppen som är negativa inför detta projektet...och det är INTE alla fans.
4.) Jag ser hellre ett tappert försök än att spelet faller i glömska.

Bättre så?

Jag vet inte vad det är för "fans" som föredrar att Bethesta gör ett nytt Fallout, men visa mig gärna var det communityt hänger. Sen menade jag att du, liksom en tidigare poster, tycks vilja berätta för folk om vad de "bör" tycka om att märket arbetas på; vi "bör" vara tacksamma osv ... följt av en massa Bethesta fanboy mumbo som egentligen inte tillför någonting, så nej ... det var inte mycket bättre så.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Jag vet inte vad det är för "fans" som föredrar att Bethesta gör ett nytt Fallout, men visa mig gärna var det communityt hänger. Sen menade jag att du, liksom en tidigare poster, tycks vilja berätta för folk om vad de "bör" tycka om att märket arbetas på; vi "bör" vara tacksamma osv ... följt av en massa Bethesta fanboy mumbo som egentligen inte tillför någonting, så nej ... det var inte mycket bättre så.

Jag menar inte att du bör tycka som mig, jag bara menar att folk har förutfattade meningar om spelet.
Kalla mig fanboy om du vill, mig spelar det ingen roll..så kan du fortsätta med din negativa attityd istället


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Där rök chansen att få se ett Fallout x producerat av Obsidian.
MCA och "The big cheese" lär gråta blod.

Och andra sidan är det skönt att se att en rpg utvecklare har rejält med stålar. Lycka till Beth!

1
Skriv svar