Prince of Persia på gång till Xbox Live Arcade

Robot
Prince of Persia på gång till Xbox Live Arcade
Medlem
Prince of Persia på gång till Xbox Live Arcade

Ett av mina favvo spel när jag var mindre

Inaktiv

jag klarade nog aldrig av detta...
var bara skitsvårt att komma till andra banan med araber och skit...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Man var näst intill tvungen att veta precis hur man skulle göra på alla banor för hinna nånstans. Själv klarade jag aldrig när man mötte sin spegelbild. Dog han dog jag, sprang man in i varandra så blev man en men sen hände inget.

Medlem

Första spelet jag körde till PC

Innan dess så var det C64, NES, Amiga osv. Min far hade en laptop hemma från jobbet under tidigt 90-tal. Trevlig skärm som kunde visa 4 färger (CGA) och drogs med extrema eftersläpningar, heh. Men jag körde igenom PoP på den

Med spegelbilden så skulle man

ta tillbaks sitt svärd ner i hölstret och så gjorde spegelbilden det samma

.

KoP
Medlem

Hurra! En höjdare. En av dom första spelen som använde "motion capture".. dvs spelets skapare gick ut till en parkering och spelade in sin bror med en videokamera när han sprang och hoppade med mera. Sen skissade han gubbens frames genom att studera filmen.

Medlem

Klockrent spel! Växte upp med detta spel. Blir att köpa lite fler Arcade poäng nu. Tar gärna några fler Broderbund spel som t ex Lode Runner, vore kul om det kom till Live Arcade.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Första spelet jag körde till PC

Innan dess så var det C64, NES, Amiga osv. Min far hade en laptop hemma från jobbet under tidigt 90-tal. Trevlig skärm som kunde visa 4 färger (CGA) och drogs med extrema eftersläpningar, heh. Men jag körde igenom PoP på den

Med spegelbilden så skulle man

ta tillbaks sitt svärd ner i hölstret och så gjorde spegelbilden det samma

.

Och sen? Vad jag kommer ihåg så var det bara ett stup rätt ner bakom spegel bilden.

Skrivet av Svenpa:

Och sen? Vad jag kommer ihåg så var det bara ett stup rätt ner bakom spegel bilden.

Spring och hoppa utför stupet så dyker det upp plattor under dina fötter.

Tokroligt spel för övrigt, brukade varva det på en dryg halvtimme. Det säger nog en del om hur mycket jag spelade...

Medlem

Jag vill gärna höra vad som händer sen, hur långt det är kvar, samt hur slutet är. Kommer nog aldrig skaffa orket att köra om det.

1
Skriv svar