Öppet brev till trollen

Medlem
Öppet brev till trollen

Varje gång ni whinar, tänk då på att det faktiskt är riktiga människor bakom skapandet av ett spel. Många av dessa människor läser faktiskt vad ni skriver, och många tar faktiskt åt sig och blir sårade. Ni tilltalar inte en anonym massa till företag, ni tilltalar folk med känslor. Så nästa gång ni troll snackar skit utan konstruktivism, tänk efter en extra gång.

Nedan är ett allmänt, öppet brev till alla troll och whiners skrivet av en vän till mig, jag skulle aldrig formulera det så fint. Men det är verkligen så här man känner ibland.

Citat:

Dear Asshole,

I guess you think we made ****** specifically to piss you and your fucktard friends off. You need to understand that we make what damn software we want, and we market and sell it any way we like, successfully or not (that's our problem). I know since Napster, and now with torrents, you seem to think it's a human right regulated by the UN to a) get software for free and b) decide how and when studios develop and release it. So, not only do you steal the result of our labor and whine incessantly on the forums, you also feel obliged to tell us how to do our jobs.

You seem to totally miss the fact that, if put to develop a game you wouldn't find your own asshole with a fucking flashlight, despite it being really big and stinky. And I've already heard your "awesome" idea a thousand times - the one we are not doing because we are greedy capitalists out to make money. It's the one where you combine your two favorite games together and put them in an open ended world where "you can do anything". Sorry pal, but it sucks.

It's amiable in a way that you have this naïve and infantile view of the world, and I'm thinking it's because your mom keeps coming in with Oreos and milk when you raid in WoW all nite long. But you have to realize that no matter how we became famous, it's no business of yours. I could tell you we got famous mostly by hard labor late nights, but I am pretty sure you'd totally miss the point. Bottom line is we owe you nothing. If you don't like what we do, too bad. Then just shut the fuck up and play some other game.

We work for a professional business. We are not here to serve your whims. We are not your mom. Now please go DIAF.

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Öppet brev till trollen

Hehe arg kille.

Svårt och bedöma om han överdriver eller har helt rätt när man inte har en aning om just vilket spel/program det handlar om men jag har en känsla om att han talar från hjärtat och har all rätt till det, för det finns ju trots allt tiofalt mer "whiners" än lirare med konstruktiv kritik eller beröm.

Så Well said


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Det är tusan rätt

Medlem

"You need to understand that we make what damn software we want,"

And you need to understand that I will state my true opinion about any damn software I want. If you make crappy software I will complain. Just bend over and take it.

Skapar man mjukvara som är ren skit och sedan säljer det för ett relativt högt pris så får man vara beredd att ta emot kritiken. Att whina om de som whinar gör ju en själv till en whiner, eller? Ta det inte så jävla personligt. Det var inte en enskild person som skapade mjukvaran.

Inaktiv

Varje gång någon postar något sådant här så föds ett troll.

Det är sådana reaktioner de vill ha.

Jag kör på "Don't feed the trolls." istället.

Tyvärr finns det så mycket folk som alldeles för lätt blir upprörda och reagerar/svarar när folk trollar, och därför tycker de att det är kul och fortsätter.

Medlem

Hahaha, vad känslig din "kompis" verkar vara då. Ta det inte så jävla personligt som sagt. Och varför skulle man inte få kritisera något man inte tycker om? Jag kritiserar iaf saker som jag inte gillar och sen om jag lägger fram något bra argument eller inte till varför jag inte gillar det bryr jag mig mindre om...

Medlem
Skrivet av Smergo:

Varje gång någon postar något sådant här så föds ett troll.

Det är sådana reaktioner de vill ha.

Jag kör på "Don't feed the trolls." istället.

Tyvärr finns det så mycket folk som alldeles för lätt blir upprörda och reagerar/svarar när folk trollar, och därför tycker de att det är kul och fortsätter.

Sant man ska inte ta åt sig av troll


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

"You need to understand that we make what damn software we want,"

And you need to understand that I will state my true opinion about any damn software I want. If you make crappy software I will complain. Just bend over and take it.

Skapar man mjukvara som är ren skit och sedan säljer det för ett relativt högt pris så får man vara beredd att ta emot kritiken. Att whina om de som whinar gör ju en själv till en whiner, eller? Ta det inte så jävla personligt. Det var inte en enskild person som skapade mjukvaran.

Det är skillnad på intelligensbefriat gnäll och konstruktiv kritik. Troll och whiners tål jag lika lite som en råttinfekterad källare, medan jag välkomnar personer som faktiskt kommer med konstruktiv kritik som kan hjälpa en förbättra det man håller på.

Den grupp som personen ifråga verkar ha riktat sitt hat mot verkar vara just troll, vilket han har allt rätt att göra om du frågar mig.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Haha, helt rätt, "combine your two favorite games together and put them in an open ended world where "you can do anything". Sorry pal, but it sucks."

Den får man höra nästan dagligen.


signatur

---
Boo!

1
Skriv svar