Detaljer kring Grand Theft Auto 4

Robot
Medlem
Detaljer kring Grand Theft Auto 4

GTA FTW!


signatur

// Peace

Medlem

Riktigt tråkigt att ytan är mindre än san andreas, men man får väl leva med det antar jag :<

"No countryside or desert, we are led to believe."
Det va också riktigt tråkigt att dom tagit bort :<
Iaf countryside :B

Medlem

lyckades de inte klämma in en större stad till ps3an
de skivorna klarar ju av en massa mer data en ps2an


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ehm.. har noll koll på gta4, men: Kommer det till PC? Stod inget om det i sammanfattningen iaf, men antar att det kommer lite senare som med de tidigare gta(3)spelen.

Flakmonkey
Skrivet av bondmaster:

lyckades de inte klämma in en större stad till ps3an
de skivorna klarar ju av en massa mer data en ps2an

Kvittar väl? Multiplattformsspel måste ju anpassas efter den minsta gemensamma nämnaren... det som gör att de väldigt sällan blir lika bra som exklusiva spel

Medlem

Sen är det inte säkert det har någotsomhelst att göra med utrymme...

Samt att moderna texturer osv tar u rätt mycket mer plats än vad de till äldre GTA gjorde...

Varför tror alla helt plötsligt att bara för att vi har blueray så får vi dubbelt så stora spel? Fick vi det när vi gick över från CD till DVD, inte vad jag kan minnas iallafall...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Efterlängtat spel? Svar: JA 8)


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv

Meh, hellre kvalitet än kvantitet.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Sen är det inte säkert det har någotsomhelst att göra med utrymme...

Samt att moderna texturer osv tar u rätt mycket mer plats än vad de till äldre GTA gjorde...

Varför tror alla helt plötsligt att bara för att vi har blueray så får vi dubbelt så stora spel? Fick vi det när vi gick över från CD till DVD, inte vad jag kan minnas iallafall...

Alla spel kommer ha lika lång utvecklingstid som dukenukem forever om de ska fylla de där 25 gig eller vad som ryms på blu-ray för spel för tillfället. Om man ser till att fylla den med gameplay och inte massor av okomprimerat tjafs

Inaktiv

Multiplayer :heart:

Medlem

Kan tänka mig sjukt långa laddningstider på en skiva som är på 25gb och läses i 2x. *ryser*

Verkar bli bra, hoppas de gör lite mer nya saker så att man inte tråkas ut lika lätt som de tidigare gtaspelen bara. Visst, det är kul att slakta folk och stjäla bilar osv utan konsekvenser, men det håller inte i längden.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Så rockstar ser ut att fokusera på att göra en seriös simulator, istället för att anpassa sig efter hur folk vanligtvis spelar spelet?

Medlem

Blir som GTA3 fast med bättre grafik altså. En stad (Liberty City), inga flygplan och inga områden utanför själva staden. Men det lär ju komma minst ett till GTA denna generation så...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Härligt, blir att skaffa det här till XBOX360 PS3 verkar bli utan download content.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vill ha vill ha vill ha!

Citat:

After an initial load sequence, the game will never load again. Not even during exterior-interior transitions (and vice versa).

Herrejävlar!

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Vill ha vill ha vill ha!

Citat:

After an initial load sequence, the game will never load again. Not even during exterior-interior transitions (and vice versa).

Herrejävlar!

det är nästan ett måste. för det har man sett i saints row nu

längtar som fan till detta spel!

Medlem

Saints Row hade laddningstider när man gick in i hus, som vapenaffärer etc (väldigt korta men ändå).


signatur

Working as intended.

Medlem

Många bra saker listad där


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

va? nej det har det väl inte? inte i mitt saints row iaf så fort jag öppnar dörren till ett hus eller affär så kan jag gå rakt in utan att det laddas

ah vafan nu måste jag ta o kolla upp det.

Medlem

No countryside or desert?

Fan då...

Medlem

Kul läsning! Blev lite orolig över att man får en känsla av en ganska liten spelvärld, men det där med mobilen verkar rätt innovativt och roligt

Medlem
Skrivet av bondmaster:

lyckades de inte klämma in en större stad till ps3an
de skivorna klarar ju av en massa mer data en ps2an

Rockstar har valt att göra en väldetaljerad stad istället för 3 dåligt detaljerade städer med landsvägar mellan. Också har dom nog valt att utveckla spelen så dom blir likvärdig. Hade GTA4 varit exklusivt till PS3 så hade vi nog möjligtvis fått sett en till stad brevid.

Skrivet av Wardancer:

Varför tror alla helt plötsligt att bara för att vi har blueray så får vi dubbelt så stora spel? Fick vi det när vi gick över från CD till DVD, inte vad jag kan minnas iallafall...

Man valde att fylla DVDn med mer grafik istället för att ligga kvar på den gamla grafiken och göra längre spel. Se bara skillnaden på GTA3 och San Andreas. Grafiken är minimalt förbättrad men storleken på spelen är det enorma skillnader på, GTA3 är 700MB stort och San Andreas är 4.5GB stort. Där har du bevis på att större lagringskapasitet ger större spel.

Medlem
Citat:

No countryside or desert, we are led to believe.

Nooooooo, not my desert!!!!
Hade ju askul i SA, bränna runt i den bergiga öknen med en fet suv...
Aja, misstänkte det redan efter att jag sett trailern...buhuuuu...:(

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Dumlen:

Kan tänka mig sjukt långa laddningstider på en skiva som är på 25gb och läses i 2x. *ryser*

Du vet att 2x för DVD och CD inte är samma sak va?
Då vet du kanske också att 2X för BlueRay inte är samma sak som 2x för DVD och CD.

Medlem

Men ärligt, hur svårt är det att göra en öken? Borde ju ta typ 1/10 av tiden det tar att göra en stad. Inte för att det ligger nån öken nära NY, men ändå.. nåt liksom.

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

lyckades de inte klämma in en större stad till ps3an
de skivorna klarar ju av en massa mer data en ps2an

Dom hade kunnat klämma in massa mer, t.o.m. på en DVD. Men det handlar snarare om pengar och tid än utrymme. Var nöjd med den grymma grafiken istället.

Skrivet av MaXMC:

Då vet du kanske också att 2X för BlueRay inte är samma sak som 2x för DVD och CD.

Rätt, men blueray är fortfarande bra mkt långsammare

Skrivet av Mahone:

Man valde att fylla DVDn med mer grafik istället för att ligga kvar på den gamla grafiken och göra längre spel. Se bara skillnaden på GTA3 och San Andreas. Grafiken är minimalt förbättrad men storleken på spelen är det enorma skillnader på, GTA3 är 700MB stort och San Andreas är 4.5GB stort. Där har du bevis på att större lagringskapasitet ger större spel.

San Andreas ligger på knappa 2gig. Och skulle säkert kunna komprimeras mer. GTA IV kommer knappast fylla en DVD.

Medlem
Skrivet av Chriller:
Skrivet av Mahone:

Man valde att fylla DVDn med mer grafik istället för att ligga kvar på den gamla grafiken och göra längre spel. Se bara skillnaden på GTA3 och San Andreas. Grafiken är minimalt förbättrad men storleken på spelen är det enorma skillnader på, GTA3 är 700MB stort och San Andreas är 4.5GB stort. Där har du bevis på att större lagringskapasitet ger större spel.

San Andreas ligger på knappa 2gig. Och skulle säkert kunna komprimeras mer. GTA IV kommer knappast fylla en DVD.

Det är Vice City som är ligger på 1,55GB, San Andreas ligger på 4,68GB. Och GTA4 kommer nog att ligga på mellan 6-8GB då Saints Row ligger på 7GB.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Det är Vice City som är ligger på 1,55GB, San Andreas ligger på 4,68GB. Och GTA4 kommer nog att ligga på mellan 6-8GB då Saints Row ligger på 7GB.

Alltså jag vet inte vad du får dina siffror ifrån, men gissar på att det är dina PC isos som ligger på så mkt? Isf kan jag ju säga direkt att du inte kan utgå från dom. Jag har inga exakta siffror nu men jag vet att San Andreas ligger runt 2 gig och vice city strax över 1. Satt nämligen och pillade med dom häromdan. Ingen aning om Saints Row men är något tveksam till 7 gig.

12
Skriv svar