Detaljer kring Grand Theft Auto 4

Medlem

Bra val av karaktär. Hade dock hoppats på nån galen irländare som får gå bärsärk i stan ;).


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av Chriller:

Jag har inga exakta siffror nu men jag vet att San Andreas ligger runt 2 gig och vice city strax över 1. Satt nämligen och pillade med dom häromdan. Ingen aning om Saints Row men är något tveksam till 7 gig.

Mahone har nog rätt i sina siffror. Endast ljuden ligger på 3.2 GB. Sammanlagt ligger mappen där spelet är installerat på 4.6GB. Är du säker att du inte drömt?

Inaktiv
Skrivet av asker:

Mahone har nog rätt i sina siffror. Endast ljuden ligger på 3.2 GB. Sammanlagt ligger mappen där spelet är installerat på 4.6GB. Är du säker att du inte drömt?

Ja det är klart PC versionen tar upp mer plats på hårddisken, det är ju mestadels okomprimerad data, vilket konsolversionen knappast är

Medlem

Ni pratar nog om helt olika versioner!

Medlem

Är just nu oklart om det kommer komma till pc, MEN alla stora spel i gta-serien har kommit till pc. Så chansen att detta inte skulle komma till pc ganska liten.

Medlem
Skrivet av notwist:

Men ärligt, hur svårt är det att göra en öken? Borde ju ta typ 1/10 av tiden det tar att göra en stad. Inte för att det ligger nån öken nära NY, men ändå.. nåt liksom.

frågan är vart den skulle leda nånstans isåfall

Medlem

Varför får alla för sig att världen helt plötsligt ska bli mindre? De har simulerat 4/5 stadsdelar av New York, plus New Jersey... Det är ganska stort, eller?

Medlem
Skrivet av Chriller:

Alltså jag vet inte vad du får dina siffror ifrån, men gissar på att det är dina PC isos som ligger på så mkt?

pwned


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Chriller:
Skrivet av Mahone:

Det är Vice City som är ligger på 1,55GB, San Andreas ligger på 4,68GB. Och GTA4 kommer nog att ligga på mellan 6-8GB då Saints Row ligger på 7GB.

Alltså jag vet inte vad du får dina siffror ifrån, men gissar på att det är dina PC isos som ligger på så mkt? Isf kan jag ju säga direkt att du inte kan utgå från dom. Jag har inga exakta siffror nu men jag vet att San Andreas ligger runt 2 gig och vice city strax över 1. Satt nämligen och pillade med dom häromdan. Ingen aning om Saints Row men är något tveksam till 7 gig.

Recommended System

* Intel Pentium 4 or AMD Athlon XP processor
* 384MB(+) of RAM
* 16x DVD-ROM drive
* 4.7 GB of free space for a full install
* 128MB Video Card with DirectX 9 compatible drivers
* DirectX 9 compatible Surround Sound Card
* Game pad with twin axis analog controls (USB or Joystick Port)
* Keyboard & Mouse

Och inte nog med det så har jag det installerat på datorn i detta nu och mappen är 4,68GB, så jag vet inte vad för B-version du har suttit och knåpat med, förmodligen någon rip

12
Skriv svar