Nintendos sju misstag

Medlem

Fördelen med att dom tjänar pengar redan nu på Wii'n är ju att dom kan ta den ur bruk ganska snart och ersätta den med en uppgraderad maskin utan att gå back. PS3 och Xbox360 måste vara i cirkulation mycket längre för att gå runt, speciellt PS3:an....

Skulle väl inte bli helt förvånad om vi får se en Wii HD eller liknande om ett par år där maskinen är helt bakåtkompatibel med gamla Wii spel precis som Wii är GC kompatibel. Ungefär som deras Gameboy/DS lineup mao....

Medlem

Hmmm jag är nästan imponerad en sådan här nyhet brukar generera i mycket fler menlösa inlägg från fanboys med allvarliga skador (syftar då på båda sidor)...
För övrigt så skaffar jag nog ingen ps3:a eller xbox360 innan jag har en HDtv och anser mig ha råd, så min wii får roa mig tills dess...
I sista änden så hänger det ändå på utvecklarna och spelen så den som lever får se...

Medlem

Fattar inte inte hur dom kan klaga på N64 kontrollen. Kontrollen var skit bra och är fortfarande bättre än Sonys kontroller.

Medlem

Inte för att man är speciellt konsollintresserad men Wii ligger redan illa till när det gäller grafik. Dvs redan vid lanseringen! Konsoler behöver verkligen vara starka på det grafiska då det är tänkt att de ska hålla i många år.

Det positiva med Wii är kontrollen. Det enda positiva också!

Så personligen tror jag att all hype kommer lägga sig snart och i slutet av 2007 lär vi se massa Wii ute i butikerna som ingen kommer vilja ha. Däremot kommer PS3 samt Xbox360 sälja bättre och bättre.

Så räkna med större prissänkningar på Wii i slutet av året... Iaf så jag tror det kommer bli...

Angående artikeln så ser man att skribenten har nåt emot Nintendo. Visst en del är bra skrivet men att klanka på Wii och att det är ett stort misstag är snarare hans misstag eller så var det planerad bara för att få uppmärksamhet...Hade han inte klankat så mycket på Nintendo hade man knappast sett hans artikel överalt på nätet...

Inaktiv

Intressant, och alla punkter stämmer jävligt bra.

Wii är faktiskt ett misstag. Visst, det går att sälja vilket skräp som helst med rätt marknadsföring. Och det kan mycket väl bli så att Nintendo tjänar massa kosing på Wii. Men i det stora hela, är den ett misstag.

Medlem

Faktisk väldigt bra och fraförallt underhållande artikell.. tycker det han skriver stämmer in väldigt bra och wii kommer nog tyvär dö ganska tidigt iaf inom den äldre publiken då Nintendo fortfarande har sin larviga barnstämpel

obs. äger ingen xbox,ps eller nintendo så är ej fanboy


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

(Jag äger varken Wii, PS3, PS2, Gamecube, eller Xbox360) Jag har dock en Xbox.

För mig är det ganska meningslöst att köpa en 360 eller PS3 då jag sitter på en 20" CRT och de nya spelen ser inte snyggare ut än mina gamla. Därför räcker Wii långt också om man bara sattsar mer på gameplay.

Fasen, jag har spelat spel med ASCII grafik för att de har bättre gameplay än liknande spel med grafik (Angband vs. Diablo). Alla är så grafikkåta idag så det är inte klokt.
Att det sedan inte inoveras något alls med AI eller hur spelupplägg ser ut är ju helt otroligt.
Det är där som Wii kommer att vinna, om utvecklarna fattar att det är en viss nivå av grafik som behövs och resten måste sattsas på gameplay.
Men som industrin fungerar nu med multi-portar av alla spel till alla enheter inkl. PC så ser det mörkt ut.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, har ni möjlighet att spela Double Agent till vanliga Xboxen så gör det, det är 10 gånger bättre spel än vad Double Agent till PC och 360 är (jag har spelat alla tre). Det är ett solklart exempel på hur bra spel kan bli om man låter gameplay ta överhanden för att grafiken inte kan bli snyggare.

Inaktiv

GIllar att inte många använder uttrycket "det är spelen som gör konsollen" i den här typen av diskussioner, det brukar mest anvä'ndas för att plocka ner hårdvarukåta gamers på jorden.

Wii'n lyckas enbart - och det smärtar att säga det som nintendofan - om utvecklarna får ut spel som drar full nytta och även utvecklar kontrollen. Det får inte bli som med N64'an att det i stort sett bara var Rare och Nintendo själva som blev duktiga på att utveckla till den.

Men om det kommer bra spel som inte bara är shovelware (det kommer komma ett gäng sådana nu fram till och med jul speciellt) så kommer Wii'n klara sig. Men det är om. :\

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Nintendo testar i alla fall alltid något nytt. Inte som M$ och Sony som kör med samma saker hela tiden.

Kan inte hålla med, alla parter är nog lika skyldiga.. jag menar, på spelfronten så skulle jag ljuga om jag tyckte att Nintendo hela tiden var nyskapande med tanke på hur många miljarder uppföljare de gjort till sina populära spelserier.

Inaktiv

Det jag blir mest irriterad på är nog punkt två. Konsolen som introducerade analogspaken och en maskin som jag har haft så otroligt många timmars glädje av. Vill inte kalla mig en Nintendo fanboy, eftersom jag inte ens är sugen på en Wii, men de har fan ådstakommit en del.

Om något lär de ju fortsätta med GameBoy iallafall. Säga vad man vill men Sony har inte en suck där, än. ^^

Undrar varför egentligen. Jag har alltid varit sugen på en PSP, så underbar skärm och prestanda i den. Men varje gång har jag letat efter bra PSP-spel, och det finns helt enkelt inga som faller mig i smaken ._.

Skrivet av Vextor:

GIllar att inte många använder uttrycket "det är spelen som gör konsollen" i den här typen av diskussioner, det brukar mest anvä'ndas för att plocka ner hårdvarukåta gamers på jorden.

Det ÄR spelen som gör konsollen, men intressant nog är det även konsollen som gör spelen.

Inaktiv

håkan, hur tänker du egentligen? wii är bara 500 kr billigare än 360,

lol, när kom 360 ut? för nästan 2 år sen, tror du den kostade 3.700 då?
snarare 5000, wii har bara vart ute i 5 månader i sverige? om 1 eller 2 år kommer den också gått ner i pris, så kom inte och jämför pris på nåt som är 2 år gammalt och nåt som bara funnits i ett halvår.

Medlem

Det största misstaget som Nintendo gjort, imho, var att inte integrera ett gyro i wiimoten, en av anledningarna till detta.

Men vem vet...de kanske gör det i framtiden eller via expansion porten som någon redan gjort. 8)

PaZ
Medlem

Som någon tidigare sa så förstår jag inte hur man kan klanka ner på n64-kontrollen. Jag kan fortfarande inte använda en sån där konstig ps2-kontroll

Medlem

wii kommer dö, så länge det inte kommer nå vettiga spel till den, skitspel i form av sunkiga PS2-portar håller inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dags att ta denna artikel med en nypa salt! Vem vet vad som händer om 1 - 2 år? Ingen! Detta känns precis som Nintendo DS, alla klagade somfan ibörjan medmer.. Idag är DS kung på portabelt! Nu menar jag inte att Wii kommer bli kung på stationärt, men vänta istället och döm sedan.. Jag tror de blir grymt bättre spel detta år till Wii, både grafiskt och hur man styr!

Inaktiv

vettiga spel finns ju,
har precis köpt heat seeker, ett rätt så kul flygspel, som även ser rätt bra ut,
och sega ska snart släppa ett spel som heter Nights, som man kommer kunna köra online.

och orginella spel finns, och släpps, bara man öppnar ögonen och inte blint får för sig att allt är ps2 portar.

blazing angels är en port, fast knappast från ps2 ?
för det ser bra ut och är ruskigt kul på wii, mycke roligare än på 360n versionen.

men det är nog så enkelt att många önskar nog nintendos död.

läste ett kul reportage i en tidning föresten, där en microsoft gubbe utalade sig att det största hotet för 360 var faktiskt inte ps3,
utan det är wii.

tro det eller ej.

Medlem

Precis som BangBoomBang blev jag lite intresserad av hur stora vinster de olika bolagen har. Det visar sig att två av bolagen går med förlust och ett går med vinst.

Microsoft's Entertainment and Devices Division, där Xbox ingår, gjorde första kvartalet förra året en förlust på 402 miljoner dollar. Första kvartalet i år gjorde de en förlust på 315 miljoner dollar.

Sonys Game Division gjorde under förra bokslutsåret (april-mars) en förlust på ca 200 miljarder yen (ca 1,69 miljarder dollar) och räknar med en förlust kommande år på ca 70 miljader yen.

Nintendo däremot gjorde senaste året en vinst på 226 miljarder yen (ca. 1,9 miljarder dollar). Det är en 150 % ökning jämfört med förra året och man räknar med att vinsten nästa år ökar till 270 miljarder yen.

Medlem

Att säga att Wii´t är ett misstag skulle jag säga är rent bullshit, på många fronter.


signatur

Retro.

12
Skriv svar