The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Robot
The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Är Gandalf, Legolas och Frodo tillräckligt stora dragplåster för att EA och Codemasters ska kunna slå World of Warcraft på fingrarna? Kampen stundar och vi har spanat in Lord of the Rings Online.


Inaktiv
Förkollat - Lord of the Rings Online

tycker det låter rätt trevligt...ialf den biten med att det kan komma och kosta under hundra lappen. Men jag väntar Conan:Hyborian Adventure. Men inget är ju skrivet i sten.

Medlem

är med i betan och jag tycker det är rätt usla animationer det är väl det enda jag tycker är kest, musiken också


signatur

Bengebolle

Medlem

Tål inte spel med dåliga animationer, anser att smidiga animationer är en mycket viktig funktion i ett spel som man rör sig så mycket i.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av rbnlenin:

är med i betan och jag tycker det är rätt usla animationer det är väl det enda jag tycker är kest, musiken också

Hur är spelet jämfört med wow ? Skulle jag(inbiten wow fantast sen betan) kunna ha skoj med spelet ? Skulle jag imponeras av dess mäktiga grafik, mastodonta soundtrack ?

För övrigt, jag blev rätt tagen när jag såg denna bild, om det är in-game.

EDIT: Jag hade för mig att bilderna anpassades efter sidan eller något? På min skärm är bilden över hela skärmen. Jag länkar till bilden istället.

Bilden


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Dåliga animationer? Animationerna är rätt så mkt bättre än i WoW. Fight systemet är också bättre.

Det är ett bra spel med några problem i maskineriet, men allt går att fixa i en patch. Grafiken gör inte saken sämre, och spelet känns mer seriöst än "snuttigullgull" grafiken som är i Wow.

Medlem
Skrivet av b0ne:

För övrigt, jag blev rätt tagen när jag såg denna bild, om det är in-game.

Bild

Ja det är "ingame". Däremot finns samma bild i en loading screen som är "photoshopád"

Inaktiv

Körde betan, höll inte ens i ett par dagar för mig, tröttnade nästan direkt. Fanns ingenting nytt.

Quest 1.

Gå dit, döda x antal vargar, få ett par vantar av mig

Quest 2.

Gå dit, hämta den här saken jag lämnade där, få en mössa av mig.

Quest 3.

Gå dit, döda x antal björnar, få en ny kniv av mig.

Etc...

Medlem
Skrivet av b0ne:

Hur är spelet jämfört med wow ? Skulle jag(inbiten wow fantast sen betan) kunna ha skoj med spelet ? Skulle jag imponeras av dess mäktiga grafik, mastodonta soundtrack ?

Jag har spelat wow i mer än ett och ett halft år, jag har även spelat LOTRO betan nu i mer än 2 veckor och de båda spelen är väldigt lika, vilket så klart inte är så konstigt då wow visat sig vara ett cinnande koncept. Det finns Auction house, mailbox, väder, raid och hela köret från wow. Du kan hoppa och du styr precis som i wow. Skillnaden är att grafiken är något bättre i LOTRO vilket också gör att man behöver en bra mycket bättre dator för att kunna spela det till skillnad från wow som funkar på en miniräknare om det skulle va så Det finns även en hel del fler finesser. Det finns ett intressant system för speciella skills i instancer där varje slag mot en fiende kan aktivera ett system där varje spelare får välja en symbol, beroende på vilka symboler de valt så händer det då olika saker, allt från att alla healas till att de får en skadobonus. PVP systemet låter även intressant, man kan pvpa med sin vanliga karaktär, ett helt område är avsatt endast för pvp. Men det är inte allt man kan även gå in som ett kraftigt monster och slåss emot de som är där med sina vanliga karaktärer. Man kan välja mellan monster så som Wargs, urukhai och spindlar m.fl.

Det finns även större möjligheter för Rollspel för de som gillar det, man ska kunna äga hus och inreda som man vill, samt att ditt guild även det ska kunna ha sin guildhall. Det finns även ett emote system som ändrar ansiktsuttryck på din karaktärs ansikte. Och så kan man lära sig att spela intrument där man får spela fritt vad man vill. Man får tillgång till 3x 8 Toner och det finns redan flertalet videos på YouTube där de ingame spelar moderna låtar. Med crafting systemet kan du även vara t.ex Bonde och spendera dagarna med att så potatis eller tobak på en åker i "the shire" om du så skulle vilja det.

Hur som helst så verkar det intressant och kan nog ge många ett nytt äventyr efter WoW, hurvida det nu kommer att hålla det kvarstår att se. Jag själv kommer i varjefall att spela det då jag tröttnat på WoW.

Skrivet av Bazil:

Quest 1.
Gå dit, döda x antal vargar, få ett par vantar av mig
Quest 2.
Gå dit, hämta den här saken jag lämnade där, få en mössa av mig.
Quest 3.
Gå dit, döda x antal björnar, få en ny kniv av mig.
Etc...

Det där kommer du inte komma ifrån på länge, om någonsin, vad ska man annars göra om inte meningslösa quest? Så har det ju varit i alla spel. Den stora skillnaden till WoW är dock att det finns en slags huvudstory som man tar sig igenom med hjälp av instancer och quests, dessa blandar även in en i LOTR storyn och man får genom dem uppleva mycket från böckerna, bland annat träffa hela gänget i Rivendell samt träffa Tom Bombadil och hans vackra fru.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Körde betan, höll inte ens i ett par dagar för mig, tröttnade nästan direkt. Fanns ingenting nytt.

Quest 1.

Gå dit, döda x antal vargar, få ett par vantar av mig

Quest 2.

Gå dit, hämta den här saken jag lämnade där, få en mössa av mig.

Quest 3.

Gå dit, döda x antal björnar, få en ny kniv av mig.

Etc...

Det gör inget att det är dessa quests man får imho, eftersom man utforskar nya saker man aldrig varit på, köttar nya mobs osv, osv.

Fan jag tror detta kan vara en wow-utmanare, inte dödare, men utmanare


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Bazil:

Körde betan, höll inte ens i ett par dagar för mig, tröttnade nästan direkt. Fanns ingenting nytt.

Quest 1.

Gå dit, döda x antal vargar, få ett par vantar av mig

Quest 2.

Gå dit, hämta den här saken jag lämnade där, få en mössa av mig.

Quest 3.

Gå dit, döda x antal björnar, få en ny kniv av mig.

Etc...

Jag har kört dom flesta MMO-liren innan WoW (samt en massa muddande under många år). Och exakt den åsikten har jag om WoW också :P.

Det är synd att duktiga designers likt Blizzard inte kunde vara lite ledande i form av nyskapande.

Medlem
Skrivet av lyrael:
Skrivet av b0ne:

Hur är spelet jämfört med wow ? Skulle jag(inbiten wow fantast sen betan) kunna ha skoj med spelet ? Skulle jag imponeras av dess mäktiga grafik, mastodonta soundtrack ?

Jag har spelat wow i mer än ett och ett halft år, jag har även spelat LOTRO betan nu i mer än 2 veckor och de båda spelen är väldigt lika, vilket så klart inte är så konstigt då wow visat sig vara ett cinnande koncept. Det finns Auction house, mailbox, väder, raid och hela köret från wow. Du kan hoppa och du styr precis som i wow. Skillnaden är att grafiken är något bättre i LOTRO vilket också gör att man behöver en bra mycket bättre dator för att kunna spela det till skillnad från wow som funkar på en miniräknare om det skulle va så Det finns även en hel del fler finesser. Det finns ett intressant system för speciella skills i instancer där varje slag mot en fiende kan aktivera ett system där varje spelare får välja en symbol, beroende på vilka symboler de valt så händer det då olika saker, allt från att alla healas till att de får en skadobonus. PVP systemet låter även intressant, man kan pvpa med sin vanliga karaktär, ett helt område är avsatt endast för pvp. Men det är inte allt man kan även gå in som ett kraftigt monster och slåss emot de som är där med sina vanliga karaktärer. Man kan välja mellan monster så som Wargs, urukhai och spindlar m.fl.

Det finns även större möjligheter för Rollspel för de som gillar det, man ska kunna äga hus och inreda som man vill, samt att ditt guild även det ska kunna ha sin guildhall. Det finns även ett emote system som ändrar ansiktsuttryck på din karaktärs ansikte. Och så kan man lära sig att spela intrument där man får spela fritt vad man vill. Man får tillgång till 3x 8 Toner och det finns redan flertalet videos på YouTube där de ingame spelar moderna låtar. Med crafting systemet kan du även vara t.ex Bonde och spendera dagarna med att så potatis eller tobak på en åker i "the shire" om du så skulle vilja det.

Hur som helst så verkar det intressant och kan nog ge många ett nytt äventyr efter WoW, hurvida det nu kommer att hålla det kvarstår att se. Jag själv kommer i varjefall att spela det då jag tröttnat på WoW.

Kan någon admin ta bort jättebilden? fett irriterande.

Ont: Tack för ditt fina svar, jag blir mer och mer sugen på detta lir, eftersom det är liknelser med WoW, rätt rejäla sådana. För WoW fungerar ju som du säger, ett vinnande koncept. Så att ta WoW, förbättra grafiken och sätt LOTR tema på det hela, hehe. Kanske funkar!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Som sagt... En WoW-kopia i LOTRO-miljö. Njaa... inget för mig.

Medlem

tråkigt med cybergränser när man har polare i usa man vill spela ihop med..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag testade betan och jag gillade spelet väldigt mycket, både det grafiska och gameplay-mässigt. Kontrollerna var inga problem även om det var lite tråkigt att sitta och trycka på siffertangenterna hela tiden...

Det som var absolut roligast utöver de sköna berättelserna i samband med quests, var det att alla som spelade betan var oerhört hjälpsamma när någon hade problem. De hjälpte gärna till med att förklara hur saker fungerade eller vilken väg man skulle ta eller vad man skulle göra om man hade kört fast med ett uppdrag.

Så med den community som spelet redan har kan det bli en kanonupplevelse


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Jag testade betan och jag gillade spelet väldigt mycket, både det grafiska och gameplay-mässigt. Kontrollerna var inga problem även om det var lite tråkigt att sitta och trycka på siffertangenterna hela tiden...

Det som var absolut roligast utöver de sköna berättelserna i samband med quests, var det att alla som spelade betan var oerhört hjälpsamma när någon hade problem. De hjälpte gärna till med att förklara hur saker fungerade eller vilken väg man skulle ta eller vad man skulle göra om man hade kört fast med ett uppdrag.

Så med den community som spelet redan har kan det bli en kanonupplevelse

Vad säger du, ingen mus?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Låter mer som en SWG-kopia i LOTR-miljö.

Medlem

Imo är Vanguard, WoW och LotR lika som bär. Synd bara att musiken i LotR: O är så oerhört kass... fast man kanske är för bortskämd med Howard Shores mästerstycken i filmerna.

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Det som var absolut roligast utöver de sköna berättelserna i samband med quests, var det att alla som spelade betan var oerhört hjälpsamma när någon hade problem. De hjälpte gärna till med att förklara hur saker fungerade eller vilken väg man skulle ta eller vad man skulle göra om man hade kört fast med ett uppdrag.

Så med den community som spelet redan har kan det bli en kanonupplevelse

Tror du verkligen i din vildaste fantasi att det kommer förbli så efter att spelet gått guld? Jag kan lova dig att det inte dröjer länge innan hundratals olika Aragorn538, Legolas1786, G@nd@lf85 osv springer omkring och skriker "lol noob" och beter sig allmänt idiotiskt åt.

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Det som var absolut roligast utöver de sköna berättelserna i samband med quests, var det att alla som spelade betan var oerhört hjälpsamma när någon hade problem. De hjälpte gärna till med att förklara hur saker fungerade eller vilken väg man skulle ta eller vad man skulle göra om man hade kört fast med ett uppdrag.

De flesta MMO har bra community, antar att du jämför med WoW där de flesta är lika hjälpsamma som en uruk hai är vacker.

Medlem

Förmodar att du skulle citera mig och inte Sharpblade. Hursomhelst, LOTR har blivit väldigt populärt hos genomsnitts-idioten pga de nya filmerna och spelen som i sin tur baserats på dem. Du kan räkna med att samma sorts folk som förpestar WoW även kommer vallfärda till LOTRO, inget snack om saken.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Förmodar att du skulle citera mig och inte Sharpblade. Hursomhelst, LOTR har blivit väldigt populärt hos genomsnitts-idioten pga de nya filmerna och spelen som i sin tur baserats på dem. Du kan räkna med att samma sorts folk som förpestar WoW även kommer vallfärda till LOTRO, inget snack om saken.

Faktiskt det som var min poäng, och jag citerade rätt. Menade bara att påpeka att WoW är skräckexempel.
Efter att ha spelat några timmar ur betan så är det knappast nån tvekan att det är WoW spelare de är ute efter så jag vet då att betan var första och sista gången jag spelade det här.

Medlem

Ah, förstår vad du menade nu. Det var lite tvetydigt.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Vad säger du, ingen mus?

Hehe, jodå, wasd+mus. Jag tänkte mest på siffertangenterna för spells i strid

@Darkseed & Heya

Jag tillhör nog då "genomsnitts-idioten" som föll för spelet, jag vet inte om det är till försvar, men det var mitt allra första mmorpg som jag testat någonsin (nej, inte ens wow) och jag har alltid haft fördomen att alla är surare än surkål mot nybörjare i ett mmorpg, därav mitt beröm för lotro. Det kommer förmodligen efter ett tag personer som tröttnar på att svara på samma frågor om och om igen och börjar beter sig dåligt. Jag sa bara hur jag upplevde spelet under beta-perioden, inte att det KOMMER VARA
så när det sedan släppts.

Så jag skall väl fortsätta vara en lycklig idiot då...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Har spelat detta spel sedan i feb. och är helt såld på det. Spelet ger precis den rätta tolkien känslan, med storslagen grafik och musik, och välgjorda quests med känsla av en helhet storymässigt.

Grafiken är med en bra maskin grymt vacker, men ser shysst ut även på en svagare maskin. Maxat är spelet snyggare än det mesta som finns, och med den långtkommna dx10 klienten blir den ännnu vackrare. Musiken är episk och mycket passande, och likså alla omgivingsljud.

Välgjorda klasser, som redan är rätt balanserade. Djupt och mycket individuellt vad det beträffar val av förmågor och stil. Titlar i mängder som är allt från roliga till mycket respektingivande. Inbyggd voicechat, bra lfg funktioner och möjlighet att solospel även upp till lvl. 50. Kul möjligheter i grupp med speciella krafter som kan "triggas" och utföras om gruppen samarbetar bra.

Miljöerna är otroligt välgjorda och trogna böckerna, fantastiskt att uppleva platser man läst om i böckerna.

Monsterplay är PvP i detta spel och är en hel kontinent/värld som du kan ta del av som monster när den "goda" karaktär nått lvl. 10. Då kan du skapa en alt. ond karaktär som är lvl. 50 från start. Där kan du spela orcs, Urk-Kai osv. när det vill, eller kan du efter lvl. 40 spela pvp mot monsterspelare med din main. PvP är varierat och med mängder av quests och raidinstanser, men utan att finnas där "bara" för PvP!

IP-blocken finns inte utan var påtänkt men ändrades på allmän begäran. Du kan spela på us-servers om du vill, och dom på eu-servers.

Missa inte detta spel om du gillar Tolkien och uppskattar hans böcker.

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av rbnlenin:

är med i betan och jag tycker det är rätt usla animationer det är väl det enda jag tycker är kest, musiken också

Hur är spelet jämfört med wow ? Skulle jag(inbiten wow fantast sen betan) kunna ha skoj med spelet ? Skulle jag imponeras av dess mäktiga grafik, mastodonta soundtrack ?

För övrigt, jag blev rätt tagen när jag såg denna bild, om det är in-game.

EDIT: Jag hade för mig att bilderna anpassades efter sidan eller något? På min skärm är bilden över hela skärmen. Jag länkar till bilden istället.

Bilden

detta är en dålig wow-kopia med bättre story men oj så mkt sämre animationer (riktigt hackiga) och så dåligt lamt soundtrack

ja det är ingame men det är bara en bild


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Jag tror att det floppar. För mej brukar det vara ett tecken på flopp när utvecklarna tar för givet att de måste befinna sig inom en ram á la: "vi vet ju redan att dom goda vinner.. blablabla"

Min känsla är att en kreativ spelstudio, eller iaf en studio med kreativitet som ambition, inte hade tagit det för givet.

Jag skulle bra mycket hellre vara en ond vidrig orc i hela spelet än i nån abstrakt arenavärld.

Att det dessutom verkar så likt wow känns ju lite deprimerande. Variation och originalitet röstar jag för!

Inaktiv

They taking the hobbits to isengard , to isengard, gar ga ga gard gard

Medlem

själv tycker jag att betan var rätt tråkig, gubbarna såg ut som skellet typ och animationerna var riktigt fattiga...världen var rätt snygg endå.

Medlem

"Vi vet alla hur historien slutar och vilken sida som vinner till slut. Det hade inte varit så roligt att spela i det förlorande laget från början"

Meh, vilken jävla fjant. Är det inte _just_ detta som skiljer spel från en film (som ju är ett helt linjärt medium)? Att man ska kunna ha möjlighet att påverka spelvärlden och att utgången av spelet inte alltid ska vara behöva vara den samma?


signatur
12
Skriv svar