Medal of Honor: Vanguard

Robot
Medal of Honor: Vanguard

Det första Medal of Honor gav mig ett av mina hittills starkaste spelintryck, landstigningen vid Normandie framkallar fortfarande härliga rysningar. Kan det senaste tillskottet i serien som släpps till Wii och Playstation 2 ge mig samma positiva känsla?


Medlem
Wii-test - Medal of Honor: Vanguard

"Bristen på originalet betyder dock inte att en del moment skapar spänning."

Kanske har fel, men ska det inte vara "originalitet" där?

Synd att de inte gjorde spelet något bättre iaf, men ww2 är ju ganska uttjatat och det blir förhoppningsvis nytt liv i genren när Airborne dyker upp.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

seriöst, jag har sett psp spel som ser bättre ut än det där, kräk

Skägg.
10 Chambers

Korrekt, jag ska bita korraren i pungen


signatur
Medlem

"Resultatet blir många gånger att jag visar röven för axelmaktssoldaterna istället för att ladda om min Thompson-bössa." hahaha, that one made my day ^^


signatur

Submission is for the weak

Medlem

om jag skulle få välja så skulle jag nog hellre spela det här spelet på PS2, syrningen till wii verkar rejält fuckad.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Problemet är att man aldrig ska sätta viktiga funktioner (ladda om, granater) på en rörelse kännslig funktion.

Det är det dom flesta utväcklarna till wii missar tyvär =(

Inaktiv

och hur vet du det? du har ju inte ens wii, har du provat det ? troligen inte eftersom du skriver att kontrollen verkar fuckad, verkar, alltså du vet inte.

Medlem

alltid kul med folk som molotow som gärna klankar på sånt han inte vet nåt om, *verkar*

Medlem

Ja korkade utvecklare som verkar tro att det enda rörelsekänsligheten i kontrollerna är bra till är att simulera knapptryck. Så istället för att ha en reload knapp så ska man vifta lite speciellt. Dum idé. Använd istället rörelsekänsligeten till sånt som är lite mer naturligt, t.ex. som att sikta i spelet eller kasta handgranater olika hårt (ska naturligtvis krävas att du håller in en knapp medans du gör rörelsen så du bestämmer själv när den ska kastas).

Hoppas fortfarande någon ska göra ett Die by the Sword liknande spel till Wii, vore helt perfekt, och man kunde fäktas helt manuelt i princip.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

hehe, jo, ska nog göra så också i fortsättningen, säga att detta verkar vara fucked up, alltid kul att såga nåt man inte provat ens.

Inaktiv

trodde det var ett psp spel:P

Medlem

Stackars Wii.

Inaktiv

Pang Pang verkar inte vara något för Wii.

Medlem

så kul att se att de flesta Wii-spel får usla betyg, och det är inte pga grafiken, ljudet eller designen utan... ... .... kontrollen!! riktig skitkonsol imho

Medlem

IMHO my ass, du verkar inte ha egen uppfattning utan grundar din åsikt på vad recesenter tycker.

Medlem

Jag tror att det grundläggande problemet är det att med dagens utvecklingstakt och stress för att få ut spelen på marknaden så kommer vi få leva med en massa halvdana spel till Wii innan de förstår att på en konsoll med ett helt nytt system för att stryra krävs det att de sitter och testar 88 miljoner olika system för att styra innan de hittar ett som fungerar, en kort recention avslöjar att nunchuk systemet funkar dåligt, det tyder väl på att de inte orkat testa omkring?

Dessutom förstår inte jag varför alla utvecklare verkar rädda för att använda knapparna uppepå Wiin? Det är inte synd att tvinga oss trycka på lite knappar bara för att vi siktar på ett okonventionellt sätt.

Medlem

Brukar inte vara den som går på grafiken, men detta känns lite sorgligt faktiskt

Medlem

synd att utvecklarna inte ens försöker


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

jag tycker det är synd att alla recensioner av Wii-spel känns som att recensenterna går in med tanken att det är ett dåligt spel/version just på Wii och ger inte spelet en ärlig chans...
Detta är absolut inget jag vet men det känns som detta.

Medlem
Skrivet av RedUlf:

jag tycker det är synd att alla recensioner av Wii-spel känns som att recensenterna går in med tanken att det är ett dåligt spel/version just på Wii och ger inte spelet en ärlig chans...
Detta är absolut inget jag vet men det känns som detta.

Anledningen till att i princip alla spel får usla betyg beror på att spelen är framstressade och saknar kvalité. Utvecklarna lägger inte ner någon tid på spelen till Wii, och dettta är det fler inom spelbranschen som stört sig på. Det enda spelet som är välutvecklat till Wii är Zelda, men förmodligen så kommer Mario och Metroid vara välutvecklade, och med tiden så lär fler spel till Wii slippa bli framstressade

Inaktiv

Kan man inte fixa nån knapp som raderar ut alla "alla konsoler utom den jag har är skit"- inlägg? Vore så härligt att slippa läsa tex.
"haha wii/ps3/xbox 360 suger, jag gjorde rätt och fick wii/ps3/xbox 360 av mina föreldrar , för jag är bäst".
Eller föresten, en bättre idé! Alla tar å skiter i att skriva sånna?

Tycker det stämmer helt det Mahone skriver.

Medlem

Synd att de misslyckades med kontrollen, köp CoD3 om ni vill ha ett bra FPS till Wii ! Där har de tänkt igenom kontrollen och den funkar otroligt bra!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Varför är skärmdumparna större än 720p? Något speciellt "screenshot-mode" som genererar bilder större än vanligt?

Inaktiv

vill nog ändå ialf testa det här spelet.

Medlem

Det många wii-utvecklare inte fattar är att rörelsekänslighet inte är ett mål i sig. Det är ingen mening att göra en rörelse som inte känns intuitivt riktig. De bra spelen använder bara rörelsekänslighet vid de tillfällena där det tillför något. Ett bra exempel är Sonic där man ska kasta sig mot fienden genom att rycka kontrollen snabbt i den riktningen. Det känns intuitivt och bra. Likaså Gudfadern när man stryper folk, kastar folk och slåss med nävarna.

Att däremot ladda om vapnet man har i högr hand genom att röra nunchucken till vänster och liknande icke intuitiva blir bara dumt.

Man borde kunna ha en bättre siktningsprincip också med moten i fps-spel. T.ex. skulle man kunna göra att man i vanliga fall styr som i ett PC-spel (siktet i mitten och freelook) men att när man siktar med vapnet (aim down the sight) då siktar "inom" skärmen. I så fall måste man designa spelet så att det bygger på att man mer tar skydd och siktar i lugn och ro än knäpper folk på språng. Jag har inte mkt för det sättet nu när man siktar inom en skärm och svänger när man når kanterna. Det är lite för långsamt att svänga.

Inaktiv

pazu.. det är faktiskt många spel på ps2, ps3 och xbox 360 där dom har misslyckats å få fram bra spelkontroll också, så wii är knappast ensam om det,

och detta spelet blev inte precis sågat.

*Kontentan är att Medal of Honor: Vanguard är godkänd underhållning i andravärldskrigsförpackning.*

inte bäst, men inte heller sämst, alltså ok

och att hacka på grafiken är ju lite fel,

för det är trots allt en billig lågbudget konsol om man ska vara ärlig, en lågbudget konsol som trots allt ger mycke nöje.
iallafall för mig som inte är så kräsen, och kan lätt lira spel med sämre grafik om det finns glädje i spelet.

visst kunde dom haft ett bättre grafik kort i den, men det duger gott för mig

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

och hur vet du det? du har ju inte ens wii, har du provat det ? troligen inte eftersom du skriver att kontrollen verkar fuckad, verkar, alltså du vet inte.

oj förlåt några blev illa berörda av att jag snackade skit om nått som nintendo har gjort, det är ju förbjudet.
nej jag skaffar mig bara en egen uppfattning av vad jag läser, det verkar inte bra på wii helt enkelt svårare än så är det inte, skulle inte vilja spela cod när man måste hålla på vifta och lätt råkar vifta lite fel som får förödande konsekvenser.

Jag är ingen nintendo hatarare (haft haft samtliga nintendo konsoler förutom Wii och nån gameboy variant, förtillfället har jag Gamecube och DS)
men man måste vara realistisk.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag tycker att det är synd att Wii endast predikar om spelglädjen i Wii och att det ska vara lätt för alla att spela, men jag tycker att nintendo har misstaget sig om att folk inte bryr sig så mycket om grafik, fast faktum är att det flesta bryr sig en hel del om grafiken.

Inaktiv

molotow...man kan aldrig få en uppfattning om nåt innan man provat själv,

vad en annan person säger är ju inte alltid som man själv tycker, eller hur? som sagt man ska aldrig döma ut något man aldrig provat själv.

säg typ att en tidning säger att ps3...xbox 360 är ren dynga, då vet du själv vad du tycker, eftersom du har ps3....xbox 360;

om inte så förmodar jag att du hellre vill prova själv istället för att läsa en recension och gissa att den personen tycker som du.

12
Skriv svar