Årets besvikelse - alla kategorier

Antikvitet
Årets besvikelse - alla kategorier

Jag kan redan nu berätta vilket spel som för mig är årets besvikelse. Det är utan ett ögonblick av tvekan #Star Wars: The Force Unleashed.

Jag hoppades så evinnerligt på det här spelet. Jag har med dreggel i mungipan tittat på filmklipp där DMM-motorn och Euforia-motorn varvades. Kasta runt stormtroopers in i glasväggar, med realistisk materialfysik och realistiska npc-reaktioner. Det såg så läckert ut.

Vem har inte önskat sig att få uppleva glädjen med #Jedi Academy igen?

Men det här, det är en fadäs. Karaktärsutvecklingen känns obefintlig. Nya levels används till att låsa upp nya kombos, inte nya egenskaper. Kombos som man dessutom sällan använder. Vad som tidigare var ett skjutspel med lightsabers och skill har blivit ett fightingspel med lightsabers och button-mashing. Det är #God of War, fast dåligt.

Lägg då till den rent av usla bandesignen, där "scrap yard"-banan nästan fick mig att gråta av frustration flera gånger av sin uselhet. Helkass clipping där jag kunde bli stående i luften, plottrigt och jävligt så jag inte ens ser det bottenlösa hål jag råkar kliva ner i och så otroligt otydligt men äckellinjärt att jag får kväljningar.

"Titta, jag är omgiven av skräp! Så passande!"

Gränssnittet är dessutom så obehagligt att det här spelets blotta existens får tusentals och åter tusentals att barn att gråta. Trodde du det var kolik? Nej, det var Force Unleashed som släpptes.

Summan av kardemumman är en besvikelse så stor att inte ens införseln av Jar-Jar Binks i Episode 1 kan mäta sig mot detta smutskastande av det fina namnet Star Wars. LucasArts har visat att de under åren som gått totalt tappat greppet om sitt IP och att någon helt annan borde göra Star Wars-spelen i stället. Vad sägs om #Raven Software?

Undvik det här spelet!

(Det är inte jag, utan i stället vår skribent Tomas Nilsson som recenserar det här spelet för FZ:s räkning. Vi får se om han håller med mitt intryck.)

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Årets besvikelse - alla kategorier

Ge oss Kyle Katarn igen, Raven!

Medlem

Ja definitivt en besvikelse. Jag tycker nog inte det är riktigt så hemskt som du beskriver det, men ett klart misslyckande är det


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Dark Forces, Jedi Knight: Dark Forces II vill vi ha. Inte massa over the top skit.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ge mig ett nytt Jedi Knight, älskade Jedi Knight 2 Outcast.
Men så här gåre om man gör konsoll spel, de blir ofta linjära fula och kaotiska, finns mängder med fler exempel.

Medlem

Agreed. Spelet var sjukt överskattat. Lite synd...

Medlem

Som gammal Lucasarts-spelräv så har jag inte vågat hoppas eller tro på den här titeln och att det skulle leverera någonting utöver vad In-House studion gjort sen slutet av 90-talet.

Har spelat demot och det bekräftar ju många av de misstankar man haft. Lucasarts sköt sig i foten för många år sedan när de gav kicken åt vad som måste ha varit det kreativa kapital de hade och nu förstör licensen steg för steg. Star Wars Galaxies katastrofala behandling är också ett av offren för vad In-House studion (tillsammans med SOE) också har på sin "meritlista".

Medlem

Trodde att jag var den enda som inte gillade spelet när demon kom ut, alla polare ropade högt om hur pass bra det var. Själv tyckte jag kameran var störande och kraftanvändandet inte var särskilt kul och fick en inte att känna sig så mäktig (saaaakta ska du flytta ett objekt runt i luften för att kasta). Men jag verkar inte vara ensam om detta verkar det som.

Medlem

Fanns det någon konkret anledning att inte göra ett nytt Jedi Knight, Dark ForcesII, Jedi Outcast samt Academy s¨lde väl hyfsat om jag minns rätt?

Medlem

IGN gav det här spelet 7.8.. Gametrailers gav det 6.9... User rating på Gametrailers är 9.6...

Vila i frid

Funderade på att köpa skiten till PSP, men tror nog inte det blir så.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Köp det verkligen inte till PSPn! Lånade det idag va en kompis, och kan efter 5-10 minuters spelande säga att jag aldrig kommer att starta det igen

Medlem

Spelade det på PS3:n och ja... STOOR besvikelse indeed, dom har ju t.om sminkat upp rancorna så de såg ut som Babsan.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

1
Skriv svar