Bloggdöden

Medlem
Bloggdöden

Urk, ibland dör verkligen viljan att att göra något - överhuvudtaget. Som den här bloggen. Död, död, död. Ungefär som jag känner mig nu. Det finns hundra miljoner saker jag borde ta tag i, men jag orkar eller vill inte göra något. Jag söker inspiration.

Ni som läser, har ni några tips på hur man blir... inspirerad? Finns det något man kan läsa, titta på, spela som ger värsta energikicken, som massproducerar idéer och som (borde) skapa världsfred?

Ja, förutom bröderna Marx.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2P9_0JEje8k&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2P9_0JEje8k&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Imorgon smäller det, förresten! Då ska jag och Alfred hem till Johan Martinsson och spela Lilla Stora Planeten för fulla muggar. Jag ska bygga en bana full med lösmustascher. Vad annars?

#blogg

Bloggdöden

Det som ger inspiration är något personligt. Jag skulle nog rekommendera att om du tappat inspiration och viljan så ta ett litet break. Till slut kommer viljan att blogga åter.

Annars om du vill ha inspiration så kan du ju skaffa Disgaea 3 och sedan blogga om det


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Tråkigt svar, hörru. Jag vill ha raketsmurfar, okynnesdåd och livsfarlig ketchup - inget annat!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Gör nåt coolt experiment.
Typ tvätta inte på en månad och se hur folket på redaktionen reagerar.
Eller släng ut hela din matservis och se hur det går att laga mat och äta.
Den senare genomlider jag till viss grad just nu. Den första har jag inte tänkt prova på. Ingen är att rekommendera.

Nu snackar vi! Vore ju ganska intressant att notera folks reaktioner när man kommer gåendes i morgonrocken och en handduk slängd över axeln.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Känner en kille som brukade gå till skolan iklädd morgonrock.
Folk var väl vana för ingen reagerade märkbart.
Men arbetsplats däremot.... Now we're talking.

Förändra din stil. Ta på dig en peruk, skriv "död" i pannan, måla ansiktet vit, sedan har du en tamborin eller något som du gör obscena manövrar med...

Ah, se Detroit Metal City så förstår du


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Dra på trissor. Det var nästan för spännande! Fast att tejpa över datummärkningen på mjölken låter högst görbart. Hm...


signatur

Kittens are for real!

Jag vet vad du kan göra! Du kan färdigställa den inspirerade idén du fick ett tag sen och spela färdigt FFVII och skriva ned dina intryck av spelet. Nu när du ändå inte har nåt bättre för dig. Och så kan du ju låta en raketsmurf sitta tyst och fint bredvid och titta på som en snäll raketsmurf bör. Bara för att, du förstår. :heart:;):\:evil:


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Just det - FF VII! Har helt glömt spelet. Kom till en liten snöby där man var tvungen att hitta en kälke och där orkade jag inte springa och leta. Men det låter som en god idé!


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar