Resident Evil 4 Wii-plåtat

Robot
Medlem
Resident Evil 4 Wii-plåtat

Vad korniga bilderna såg ut från både Umbrella Chronicles och fyran.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Jarulf:

Vad korniga bilderna såg ut från både Umbrella Chronicles och fyran.

som alla borde ha fattat vid det här laget kommer ju wii spelen aldrig att bli några supergrafiska skönheter pga wii:s prestanda


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Fast dem borde vara likvärdiga GC versionen, om inte bättre eftersom det är den versionen av RE4 som sett snyggast ut


signatur

Videomupp

Inaktiv

Kommer det vara någon skillnad från den tidigare versionen? Har inte hunnit spela 4an och känner världens sug efter det just nu.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

som alla borde ha fattat vid det här laget kommer ju wii spelen aldrig att bli några supergrafiska skönheter pga wii:s prestanda

Jo det har jag full koll på, klagar inte på grafiken, tycker bara att själva bilderna såg ut att vara tagen med typ ISO-20-film.

Inaktiv
Skrivet av PvtNils:

Kommer det vara någon skillnad från den tidigare versionen? Har inte hunnit spela 4an och känner världens sug efter det just nu.

vet inget om nå skillnader, men köp RE4 nu, kommer lätt vara det bästa spelet som snurrar i din wii....tills metroid kommer..kanske

Medlem

Ett jävligt bra spel till pc än om den sämsta portningen i historien, det är baske mig värt det.

Inaktiv

Angående grafiken så är den tänkt att vara lite grynig. Färgerna är matta och bleka också för att få allting att see skitigt ut. Det bidrar rätt mycket till den kusliga känslan i spelet.

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Jo det har jag full koll på, klagar inte på grafiken, tycker bara att själva bilderna såg ut att vara tagen med typ ISO-20-film.

Heh, hatar att vara den som är den, men ju lägre ISO desto mindre korn, inte tvärtom.
Det du refererar till framkommer nog snarare vid ISO 3200 och uppåt.

Bilderna i screensen såg rastrerade ut, så jag håller med din andemening.
Antingen är de rastrerade för att publiceras i en tidning, eller så använder sig Wii av rastrering för att simulera mellanliggande färger. Det senare alternativet låter dock skumt eftersom rastrering av färger är jobbigare för processorn än att visa rena färger och mig veterligen så har Wii ändå gott om färger att välja mellan (den är väl 16 bitars åtminstone?)

Edit: efter att ha studerat närmare på bilderna, så verkar det helt enkelt vara bildkomprimeringen av screenshootsen i efterhand, som orsakat rasteringen. Kass efterbehandling av bilderna helt enkelt mao.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Heh, hatar att vara den som är den, men ju lägre ISO desto mindre korn, inte tvärtom.
Det du refererar till framkommer nog snarare vid ISO 3200 och uppåt.

Ingen fara, tack för tillrättavisningen och jag ger igen när du glömmer en punkt, ett komma eller ett frågetecken

Medlem

Hehe detta ser ju snyggare ut än Resident Evil: The Umbrella Chronicles faktiskt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Snyggare än till PC i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar