Quake III Team Arena till Xbox Live Arcade?

Robot
Inaktiv
Quake III Team Arena till Xbox Live Arcade?

Nice.. Då kanske Team Arena äntligen börjas spelas. ID gjorde en blunder när de släppte det som gjorde att ingen lirade det genom att sabba vanliga Quake 3. Synd för det var ett apkul expansion.

Inaktiv

Hur kan det ha varit en apkul expansion om den sabbade vanliga Quake 3?

Var aldrig mycket för den, blev oftast för mycket lall, typ slänga 200 proximity mines runt flaggan eller så. Fast terrängbanorna var ganska coola, om än lite väl peka och klicka-fokuserade.

Inaktiv

Wooooo fan va roligt, hade hoppats på ett quake spel till arcade, kanske då framförallt ettan men detta var ju inte fel.

Medlem

Men hur fungerar det här då? Går det ens att spela FPS spel med en handkontroll?!


signatur

Steam: wizzler

Medlem
Skrivet av wizzler:

Men hur fungerar det här då? Går det ens att spela FPS spel med en handkontroll?!

Jaaa det går, för i helvete... Det är exakt samma sak som med mus och tangentbord. En gång lärde du dig att skjuta i FPS med mus och tangentbord, precis som du en gång måste lära dig att spela FPS med en handkontroll.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av wizzler:

Men hur fungerar det här då? Går det ens att spela FPS spel med en handkontroll?!

Jaaa det går, för i helvete... Det är exakt samma sak som med mus och tangentbord. En gång lärde du dig att skjuta i FPS med mus och tangentbord, precis som du en gång måste lära dig att spela FPS med en handkontroll.

klart det går, men t-bord och mus är ju rätt överlägset. men visst finns det duktiga fps gamers med handkontroll. Men jag tror ju det är enklare och lättare att lära sig med t-bord och mus. Men övning ger ju färdighet så att säga.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Rocketjump och headshot är inga problem alls med handkontroll i ett snabbt spel som Q3.

Ovanstående rad kan innehålla ett eller fler felaktiga påståenden.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Rocketjump och headshot är inga problem alls med handkontroll i ett snabbt spel som Q3.

Ovanstående rad kan innehålla ett eller fler felaktiga påståenden.

hahaha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Rocketjump och headshot är inga problem alls med handkontroll i ett snabbt spel som Q3.

Ovanstående rad kan innehålla ett eller fler felaktiga påståenden.

Headshot är inte så svårt. Men rocketjump är helt andra saker. Försökte det igår på Quake 4. Gick inte så bra.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]Rocketjump och headshot är inga problem alls med handkontroll i ett snabbt spel som Q3.

Ovanstående rad kan innehålla ett eller fler felaktiga påståenden.

KAN innehålla ja....
det är inga problem alls....som sagt...öva öva öva...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Men det är ju bara koppla in Mus o tangentbord i 360n eller? Har ingen så... Jag vet att man kan plugga ett tangentbord iallafall.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Men det är ju bara koppla in Mus o tangentbord i 360n eller? Har ingen så... Jag vet att man kan plugga ett tangentbord iallafall.

Finns inget stöd för mus men tangentbord kan man koppla in, dock kan man endast använda det till för att chatta och liknanden funktioner. Alltså, inget stöd i spelen.

Förstår inte varför folk ska klanka ner på handkontroller. Utvecklarna anpassar ju spelen efter handkontrollen så det är ju knappast omöjligt att spela FPS på konsol. Visst, du har inte samma precision och känsla, men det behöver inte betyda att det är dåligt. Jag tycker i alla fall att FPS som Oblivion gör sig mycket bra på konsol. Mycket skönare att kunna sitta lite avslappnad och bakåtlutad i stolen/soffan istället för fastklistrad vid tangentbordet och musen. Nu är ju Quake ett "fast paced"-FPS och jag kan nog hålla med om att den typen av FPS gör sig bättre på PC:n, men som sagt... bara för att man lirar med handkontroll behöver det inte vara sämre, bara annorlunda.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Försöker man tävla i quake 3 med handkontroll mot mus+tangentbord får man nog fet stryk men de tär ju inte somd et handlar här utan du kommer spela med Handkontroll mot folk som spelar med handkontroll. Dvs det spelar inte någonsomhelst jäkla roll vad som är "bäst" alla spelar på lika villkor, sen att spelet kommer bli rätt annorlunda då det är betydligt svårare att rocketjumpa, bunny hoppa och dylikt med en handkontroll är en helt annan femma. Det blir ett annat spel helt enkelt. Men om nu Quake inte är något annat än rocketjumps och bunnyhops så är det ju ett rätt fattigt spel endå...

Edit: Hoppas på bra demo så man får testa rejält, splitscreen vorde underbart med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Nu ere ju så att spel får ju inte ta mer än 58mb eller vad det är på xbox live arcade. Så känns som det är fake :S

Edit: Det va 50mb. Men Castlevania symphony of the night fick ju vara större än 50mb så quake 3 kanske är ett undantag också.

Edit 2: Ah ok Wardancer '-'

Medlem

Fr0gg0 har för mig det ändrades ganska nyligen till upp mot 150mb (eller mer typ).


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Verkar som dom uppdaterat sidan, nu finns bara PC-versionen listad.

:\

1
Skriv svar