Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Robot
Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Under det senaste året har vi blivit bombarderade med förhandstittar, skärmdumpar och trailers vilket gjort väntan ännu mer plågsam, men nu är den äntligen över - Command & Conquer 3: Tiberium Wars har landat!


Medlem
Testat - Command & Conquer 3

:heart:

I love it

Medlem

Rätt satt betyg! Bra recension


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

PaZ
Medlem

mm, fyra känns ungefär rätt. välbyggt, schysst story och påkostad känsla.

Medlem

Mitt betyg...

Nyskapande: 1. Inget nytt att se här...

Spelbarhet: 2. Känns som samma spel som Red Alert, + en del buggar och obalans.

Grafik: 3. Helt OK, inget man höjer ögonbrynen åt.

Spelkänsla/ Story: 3 Mellansekvenserna gör hela spelet (synd att det är så trist däremellan)

Multiplayer: 3. Red Alert var ett jäkligt roligt spel i mp, det här är ungefär lika roligt. Tyvärr känns det som om man spelat det förut, tusentals gånger.

Slutbetyg (inte ett genomsnitt): 2. Tyvärr har EA mjölkat en titel som hade kunnat vara så mycket bättre. Damma av Ground Control 2 om du vill spela ett roligt RTS (i väntan på World in Conflict).


signatur

yolo

Medlem

Jag har bara spelat demot men av att dömma från det så kan jag säga att spelet lätt är värt en 4a. Jag vill köpa spelet eftersom jag saknat samma känsla som i just Red Alert 2(Världens bästa strategi enligt mig. Har inte fastnat lika mycket för Starcraft som jag gjort för RA2) men jag saknar lite ekonomi just nu pga räkningar.

Sen kan jag hålla med 'Döbringer' om att Ground Control 2 äger och att World in Conflict förhoppningsvist kommer bli minst lika roligt.

Medlem

Först: Bra recension!

För det andra: Det lilla jag spelat (demot) så är det helt okej, dock känns det precis som de andra spelen fast med bättre grafik. inte speciellt nyskapande utan gör gamla saker bättre.

Dock kan CC3 inte mäta sig mot CoH eller DoW , eller Medival II för den delen. Men det kanske ändras när jag får spela genom hela spelet...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Måste bara säga att jag hatar UI:n i spelet! Föråldrat, jobbig samt frustrerande! Istället för att koncentrera sig på spelandet måste man klicka sig fram hela tiden till de grejer man vill bygga...

På gund av detta skiter jag i att köpa spelet oavsett hur bra strategidelen är...

Demot imponerade knappast iaf så jag lär fortsätta lira Sup. Com. istället som är ljusår förre all vad C&C heter.

C&C3 är för alla C&C fanboys tyvär. De har återkapat samma gamla spel med ny grafik bara och lämnat alla föråldrade funktioner precis som de var innan. Tycker de att fansen är lata för att lära sig nytt eller?

Medlem

Jag håller på att jobba mig uppför 1vs1 rankningen, ligger just nu på 48 vinster och 12 förluster(dock så är inte detta uppdaterat än p.g.a. att EA har lyckats skaffa en STOR fördröjning på stats uppdateringen) Riktigt roligt faktiskt, kommer bli ännu roligare efter första balance patchen som kommer inom någon vecka, de ska bland annat göra tanks svagare och stärka andra enheter så det blir lite mer blandning i hur man bygger


signatur

En styck signatur.

Medlem

Precis, var är Frank Klepacki's musik?

Medlem

Lirade igenom demot, blev nöjd med allt utom filmerna mellan banorna som är totalt värdelösa.

Medlem

Ett mycket bra spel. Förbannat kul multiplayer

Medlem
Skrivet av Rampager:

Lirade igenom demot, blev nöjd med allt utom filmerna mellan banorna som är totalt värdelösa.

Skämtar du eller? FMV:rna förhöjer ju känslan något så fruktansvärt mycket. Älska Michael Ironside. :heart:

En 4:a är precis vad spelet är värt. Som många har påpekat innan är det ju inte något direkt nyskapande men ack så roligt det är. Har inte hunnit spelat speciellt mycket men när man väl sätter sig så sitter man fastklistrad i stolen i timtals. Fastnade aldrig för C&C Generals så det här känns som det C&C-spelet jag har väntat på.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Bah, allting var bra i recensionen förutom när han rabblade upp kändisar o glömde Michael ironside!.. Tuffaste kändisen av dom alla *putter*

Medlem

Demot är riktigt kul emellanåt.

Det här ska jag köpa när det har sjunkigt i pris. Har inte råd med fler dyra spel för tillfället.

Inaktiv

En viktig del av Command & Conquers popularitet har alltid varit storyn.

ahhh...
jag kör bara skirmish och multiplayer i sånna hära spel...
tycker story lägen är seega


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

äsch ea har lagt in förmycket laserstrålar i fighterna

var e de gamla hederliga C&C Grafiken med lite verklighet

C&C DOS/GOLD startade allt
sen kom redalert och gjorde allt perfekt
Tiberan sun var bra men lite långsamt ibland
Renegade var ett nytt sätt att se det på och multiplayerdelen håller än i dag
generals har inget med C&C at göra.
C&C 3 är en okej uppföljare


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

har inget att klaga på, allt finns där, lagom med allt.
En 4a är precis vad jag skulle ha satt, ev 4.5 om sountracket haft samma klass som Red Alert :).
Lagom med nyheter, för många så blir det inte samma känsla.
Spelbarhet jättebra, när man tröttnat på singelplayer kör man mot någon eller datorn för all del, när man tröttnat på det och vill slacka lite finns ju battlecast :).
Spelkänslan är jättebra, filmsekvenserna som för storyn frammåt gör ett bra jobb, känns mer meningsfullt att spela de kul uppdragen efteråt.
Multiplayer är helt super, kunde inte vart bättre.
Visst EA mjölkar, och lär nog släppa expansioner, men det här spelet känns mer eller mindre komplett.
Saknar bara en sak, Murar :D...men det går säkert att ordna ;).


signatur

Retro.

Inaktiv

max en 3:a, du har fetaste enheterna på 5 min sen är det bara att attackera på. finns inget djup i taktiken (a la broodwar), på tok för få enheter, obalanserat allt rör sig för långsamt.. själva byggdelen är helt ok när det gäller snabbhet men gubbarna går ju i slowmotion i jämförelse. attackerar nån polarn så hinner dom riva hela stan innan man kommer fram.

Medlem

riktigt bra spel som skall spelas på hard

Inaktiv

Gillade demot ialf..helt okej.

Skrivet av Döbringer:

Mitt betyg...

Nyskapande: 1. Inget nytt att se här...

Spelbarhet: 2. Känns som samma spel som Red Alert, + en del buggar och obalans.

Grafik: 3. Helt OK, inget man höjer ögonbrynen åt.

Spelkänsla/ Story: 3 Mellansekvenserna gör hela spelet (synd att det är så trist däremellan)

Multiplayer: 3. Red Alert var ett jäkligt roligt spel i mp, det här är ungefär lika roligt. Tyvärr känns det som om man spelat det förut, tusentals gånger.

Slutbetyg (inte ett genomsnitt): 2. Tyvärr har EA mjölkat en titel som hade kunnat vara så mycket bättre. Damma av Ground Control 2 om du vill spela ett roligt RTS (i väntan på World in Conflict).

Alltså kan inte fatta ditt betyg....lol grafik 3???? Jag kör på ultra och det flyter på bra vadå inget man höjer ögonbrynen åt? Skaffa glasögon, finns ju knappast snyggare rts. Men visst din dator är ju säkert klen..
Slutbetyg 2??? Nej håller inte med för ett öre.

Spelet är en klar 4 nästan 5emma!!!


signatur
Medlem

Tycker det är skitbra, bättre än vad jag tycker Supreme Commander är. Multiplayer är skitkul, det är som generals, fast mycket roligare samt flyter och fungerar i helhet mycket bättre.

Skrivet av Döbringer:

Spelbarhet: 2. Känns som samma spel som Red Alert, + en del buggar och obalans.

Nej? Det är ju inte likt Red Alert alls, förutom att det heter Command and Conquer...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Döbringer:

Mitt betyg...

Nyskapande: 1. Inget nytt att se här...

Spelbarhet: 2. Känns som samma spel som Red Alert, + en del buggar och obalans.

Grafik: 3. Helt OK, inget man höjer ögonbrynen åt.

Spelkänsla/ Story: 3 Mellansekvenserna gör hela spelet (synd att det är så trist däremellan)

Multiplayer: 3. Red Alert var ett jäkligt roligt spel i mp, det här är ungefär lika roligt. Tyvärr känns det som om man spelat det förut, tusentals gånger.

Slutbetyg (inte ett genomsnitt): 2. Tyvärr har EA mjölkat en titel som hade kunnat vara så mycket bättre. Damma av Ground Control 2 om du vill spela ett roligt RTS (i väntan på World in Conflict).

Alltså kan inte fatta ditt betyg....lol grafik 3???? Jag kör på ultra och det flyter på bra vadå inget man höjer ögonbrynen åt? Skaffa glasögon, finns ju knappast snyggare rts. Men visst din dator är ju säkert klen..
Slutbetyg 2??? Nej håller inte med för ett öre.

Spelet är en klar 4 nästan 5emma!!!

Jag tycker inte grafiken är speciellt imponerande, det är ju mil iväg från COH. Jag har inte en klen dator

Av det jag spelade av demot tycker jag som några andra har sagt, det är en okej uppföljare men knappast något nytt. C&C i ny kostym med nya filmsekvenser men inga utmärkande funktioner.

Svag 3:a enligt mig.

Inaktiv

Grymt spel.. märks att många gillar spelet, både singel- och multiplayer delen. För er som vill testa era strategikunskaper så äre bara göra som många andra, anmäla er till SNL's CnC3 Clash Cup, registreringen är nu uppe.. men endast 32 spelare max så gäller att skynda sig.

http://www.national-league.se/nyhet.php?nyhet=427

http://www.national-league.se/c&c3/

Det går även att ladda ner en film på nyheten där från EA eventet där Sveriges första turnering hölls i Command & Conquer 3 där SNL höll i turneringen där Fragzone och många andra var med.

Medlem

jäkla sketlir imo, lira supcom och lär er lite strategi istället.

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

jäkla sketlir imo, lira supcom och lär er lite strategi istället.

...eller dumpa supcom bajset och lira ett rejält strategisspel - Combat Mission


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

jäkla sketlir imo, lira supcom och lär er lite strategi istället.

Srry min dator för klen för supcom.:P


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Kan hålla medo matt C&C ingte ger dig något nytt inom RTS grenen, men det är sci-fi, laser, ingen unit cap
Känslan är riktigt fräck.

4/5

Medlem

Riktigt bra spel, helt klart 4-4.5p.

Enda felet nu är ett fåtal buggar, samt att Scrin är "lite" starkare än de övriga. Känns det som iaf.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

123
Skriv svar