Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Medlem

De som är besvikna på C&C3 är ofta de som ville se eller förväntade sig ett C&C Generals2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Spelet är helt fantastiskt. Ni som förväntar er en CC3 portal kommer inte få vänta allt för länge. Ni kan redan nu sätta igång disskussionerna på http://www.cnc3.se eller www.cc3.se

Helt diskussionsforum för bara C&C3, och snart även en nyhetsportal.

Förlåt för reklamen... Man måste samla på sig folk på något sätt, och då ibland på ett sådant här lamt sätt.

Skrivet av Tybalt:

De som är besvikna på C&C3 är ofta de som ville se eller förväntade sig ett C&C Generals2.

Jo jag tror också det. Men det fattade man ju att det inte skulle bli när de döpte det till Tiberium wars. Egentligen också när man fick höra namnet C&C3 då fattade åtminstone jag det som att det var tiberium serien det handlade om.


signatur
Skrivet av Arkanac:

Spelet är helt fantastiskt. Ni som förväntar er en CC3 portal kommer inte få vänta allt för länge. Ni kan redan nu sätta igång disskussionerna på http://www.cc3.se eller www.cnc3.se

Helt diskussionsforum för bara CC3, och snart även en nyhetsportal.

Förlåt för reklamen... Man måste samla på sig folk på något sätt, och då ibland på ett sådant här lamt sätt.

Vill bara säga att CC3 är ett annat spel än C&C3


signatur
Medlem
Skrivet av Tybalt:

De som är besvikna på C&C3 är ofta de som ville se eller förväntade sig ett C&C Generals2.

[whine]asså jag fattar inte vad folk snackar om!!, CNC3 är FÖR likt GENERALS man kan nästan tro det är GENERALS2 ![/whine]

det verkar som dem flesta här aldrig ens har spelat original spelen, SPELSÄTTET är inte alls likt som många i tråden säger, CNC3 är ju värsta quake/unreal tournament fast paced lir i strategy genre!

alltså dem tog ju till och med bort Murar för att dem vill ha snabba spel!, om någon minns tiden man körde red alert o tibsun i multiplayer så kunde vissa matcher ta över en timme, nu tar ju en match slut på nästan 10 min. usch usch... det här är bara inte Command and Conquer..

Enda riktigt positiva jag ser i spelet är att dem fortsatt Storyn..

Som någon sa här inne.. så har EA förstört en grym serie.. :evil:

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Döbringer:

PS. Idioten är väl den som ser gammalt skit i ny förpackning som bra...

Varför det? Om Blizzard hade släppt Warcraft 2 idag med exakt samma spelsätt etc fast med ny grafik så hade jag köpt det.....vet du varför? Nej tror inte du förstår!

För att du är en fanboy?
Sorry kunde inte låta bli

Spela och ha kul om ni gillar spelet. Jag har redan sålt det.


signatur

yolo

Medlem

Tiberium Wars är mycket bättre än Supreme Commander. I alla fall om jag ska tro upplevelsen jag fick av de två demoversionerna.

Medlem

Spelar igentligen ingen roll med recensioner och vad folk säger. Vill man ha det så köper man det och dom som inte vill ha det behöver inte gnälla på spelet - köp bara inte det så är den saken ur vägen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Tycker spelet var/är ok.
Storyn går framåt och Kane är tillbaka (dom kunde lika gärna struntat i att ta död på honom 2ggr).
Jag gillar single-player delen mest faktiskt.
Gillar dock inte alls scrin... känns som att man bara har plockat upp en ras ur papperskorgen och slängt in det i spelet. Totalt själlösa i min mening, helt onödiga... Men det hoppade väl på "det-måste-idag-finnas-tre-raser-i-ett-rts-tåget".
Som många har påpekat så går det för fort att få dom bästa enheterna...
Inte det bästa köpet jag har gjort, men inte heller det sämsta...
3,5 skulle jag ge det.

Inaktiv

Årets RTS-tron tillhör GPG. EA lär återta sina förlorade pengar med ett par nya Sims expansioner.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Jag tycker att spelet är underbart, har väntat länge på en bra uppföljare och nu har den äntligen anlänt!!:)

Medlem

Om jag ska döma utifrån demot så var det ingen höjdare. Känns som man har spelat samma sak hundra gånger tidigare, fast då för tio år sedan.
Kan säkert vara bra för riktiga fans av serien samt de som inte har spelat något rts tidigare

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Årets RTS-tron tillhör GPG. EA lär återta sina förlorade pengar med ett par nya Sims expansioner.

Tror faktiskt inte de förlorar pengar på detta spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Angående nyskapande var det nån som nämnde HL vs HL2 som om det i allra högsta grad var mer nyskapande än C&C vs C&C3. Jag håller inte med.

Som jag ser det är C&C3 minst lika "nyskapande" som vilken annan uppföljare som helst. Och jag skiter i vilket egentligen, jag spelar för att det är kul.

Då tycker vi olika. End of conversation

Medlem

1992 kom Dune 2, 15 år senare släpps i princip samma spel med upphottad grafik.

EA, kungarna av massproduktion av upprepning.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Årets RTS-tron tillhör GPG. EA lär återta sina förlorade pengar med ett par nya Sims expansioner.

knappast så att c&c floppar
topp betyg o många som lira det


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Schimpans:

1992 kom Dune 2, 15 år senare släpps i princip samma spel med upphottad grafik.

EA, kungarna av massproduktion av upprepning.

Det var ju inte EA som gjorde Dune 2.. inte heller Dune 2000

Inaktiv

nepp de var inte mycket att hänga i påskriset tråkigt nog... det får snarare smaka på riset av en enkel anledning och det är knappkonfigen. varför ändra höger och vänster musknappsfunktion från de andra spelen i serien och sedan inte kunna ställa om det i options är för mig en gåta. dom har dessutom krånglat till det ännu mer med att vissa saker avmarkerar man med höger musknapp och andra vänster musknapp, lika så med bekräftning av mål. en annan sak är att i de andra c&c spelen bara vart att klicka på höger musknapp för att avmarkera allt och få muspekaren i neutralt läge medans i detta spel måste gå hela vägen till baka för att få pekaren i neutralt läge. exempel på detta är att om jag har markerat en byggnad och sedan går upp och markerar att jag vill reparera något måste jag sedan gå till baka hela vägen med att först klicka på höger musknapp för att avmarkera reparationsläget för att sedan få trycka på vänster musknapp för att avmarkera byggnaden innan jag är i neutralt läge när i sin tur de tidigare spelen enbart behövdes ett enda musklick så vare klart.

får hoppas på att ni fattar vad jag menar, är kanske inte den bästa på att förklara eller stava för den delen men men..

mitt betyg kan inte bli annat än FLOPP pga åvan nämnda saker. det spelar ingen roll hur snygg grafiken är eller hur många olika units man kan bygga eller vilka strategier man kan tillämpa när man inte kan styra spelet på ett önskvärt sätt.

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Tybalt:

De som är besvikna på C&C3 är ofta de som ville se eller förväntade sig ett C&C Generals2.

[whine]asså jag fattar inte vad folk snackar om!!, CNC3 är FÖR likt GENERALS man kan nästan tro det är GENERALS2 ![/whine]

det verkar som dem flesta här aldrig ens har spelat original spelen, SPELSÄTTET är inte alls likt som många i tråden säger, CNC3 är ju värsta quake/unreal tournament fast paced lir i strategy genre!

alltså dem tog ju till och med bort Murar för att dem vill ha snabba spel!, om någon minns tiden man körde red alert o tibsun i multiplayer så kunde vissa matcher ta över en timme, nu tar ju en match slut på nästan 10 min. usch usch... det här är bara inte Command and Conquer..

Enda riktigt positiva jag ser i spelet är att dem fortsatt Storyn..

Som någon sa här inne.. så har EA förstört en grym serie.. :evil:

Jag tycker jag det är extremt segt med matcher som tar en timme. Det är lätt att motparten "turtlar" och förstör nöjet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Att turtla är ju det roliga. Därför SP är kul, man bygger 20 Mammoths och rullar igenom och spöar skiten ur datorn.

Tyckter spelet har precis en förväntad känsla av C&C och hade blivit besviken om de började försöka göra ngt mer likt SupCom, DoW eller CoH. För det är inte C&C.

Och om man tycker det är fult, pja...man kanske inte gillar den artistiska stilen då, men...det är ju högst subjektivt.

Medlem
Skrivet av Proppen:
Skrivet av RoGGe:

Angående nyskapande var det nån som nämnde HL vs HL2 som om det i allra högsta grad var mer nyskapande än C&C vs C&C3. Jag håller inte med.

Som jag ser det är C&C3 minst lika "nyskapande" som vilken annan uppföljare som helst. Och jag skiter i vilket egentligen, jag spelar för att det är kul.

Då tycker vi olika. End of conversation

Då vill bara jag veta en sak, vad menar ni med ordet "nyskapande", ge mig exempel.


signatur

Retro.

Inaktiv

Njjaaa, Supreme commander är nog lite vassare:|

123
Skriv svar