Jag och min Prius

Skägg.
10 Chambers
Jag och min Prius

Egentligen känner vi inte varandra än, den metallic-röda Toyota Prius som står parkerad på gatan. Vi stötte på varandra för ett par veckor sedan och morgonens besök hos bilmånglaren är bara början på en trevlig bekantskap. Detaljer som nyckelfritt låssystem, elmotor och touch-skärm är bara några få saker som träffade rätt på en gång. Välkommen!

#blogg


signatur
Medlem
Jag och min Prius

Men frågan är.... kan den spela quake?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skägg.
10 Chambers

Epic fail! Får nog byta...


signatur
Antikvitet

That's not a car, that's a lunchbox!

Did you know that if you go down the highway in a Prius and you stick your hand out the window, the vehicle will tuuurrrn?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av John:

That's not a car, that's a lunchbox!

Did you know that if you go down the highway in a Prius and you stick your hand out the window, the vehicle will tuuurrrn?

I rest my case. Allt som saknas är lite mer fjun på överläppen.


signatur
Skribent

Hur bränslesnål blir den med elmotorn? Hur upplever du bilen annars?

Medlem

Bättre att skaffa en VW Lupo ifall du vill ha en bränslesnål bil iaf, drar typ 0,3-0,4 blandad körning.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bastard:

Hur bränslesnål blir den med elmotorn? Hur upplever du bilen annars?

Jag är toknöjd, har dock bara en Ford Galaxy att jämföra med så det mesta är säkert bättre. Priusen tilltalar verkligen pryltoken i mig.

Har bara kört 30 mil än så länge, både blandat och landsväg, och då ligger den på medel 0,7. Enligt handlaren så kommer den ner i 0,5 i stadskörning och 0,6-0,7 på landsväg när den är inkörd.


signatur
1
Skriv svar