Spel större än film

Robot
Medlem
Spel större än film

Kul att det är så, då kanske PC:n som spelplattform inte är så hotad (än) som en del säger.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bara för att spelindustrin blir starkare så betyder inte de att PCn kommer räddas. Så länge man kommer kunna spela piratkopierade spel på en PC utan att behöva modda den så kommer inget företag vilja satsa på PCn då vinsten är låg och de oftast är en större utvecklingstid till PC då man måste optimera spelet till så många olika hårdvaror.

Medlem

Spelbranchen växer så det knakar. Snart får vi se en repris igen av musikbrachens fadäser. Man trodde att filmbranchen skulle lära sig men nä. Jag tror inte någon sätter emot mig när jag säger att spelbranchen inte heller kommer att ge sig. Det är så enkelt. Sänk priset, tjäna mer, halvera piratkopieringen. Ett litet mantra som ingen tycks förstå.

Medlem
Skrivet av snigelslem:

Det är så enkelt. Sänk priset, tjäna mer, halvera piratkopieringen. Ett litet mantra som ingen tycks förstå.

Det beror nog troligtvis på att det inte går att förstå. Om det vore så enkelt skulle varenda spelföretag sänkt priserna för länge sedan.

Skrivet av snigelslem:

Det är så enkelt.

Inget illa menat, men det finns folk som är lite mer välutbildade än både dig och mig som sitter heltidsanställda och klurar på hur man skall maximera bolagens vinst och minimera riskerna.

Medlem

Ska nog inte tro dem FÖR högt.
Jag gissar på att ordspråket:
"Gapar efter mycket mister ofta hela stycket" spelar en stor roll i detta. (de tröga spånen). :>


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Flakmonkey
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av snigelslem:

Det är så enkelt.

Inget illa menat, men det finns folk som är lite mer välutbildade än både dig och mig som sitter heltidsanställda och klurar på hur man skall maximera bolagens vinst och minimera riskerna.

Mjo, det där har jag aldrig riktigt fattat... folk som klagar på att spelen kostar mycket och att spelföretagen är giriga... men jag menar, om de är giriga så vill de ju tjäna så mycket pengar som möjligt... skulle de då tjäna mer pengar på att sänka priset så skulle de väl göra det? Det finns ju inget egenvärde i att ha höga priser om det inte maximerar intäkterna...

Inaktiv

underbart att vi lever i en tid då fri information och kultur kommer att krossa industrin. Ser fram emot en stor global ekonomisk kollaps.

Skrivet av Ericzeppe52:

underbart att vi lever i en tid då fri information och kultur kommer att krossa industrin. Ser fram emot en stor global ekonomisk kollaps.

Informationens frihet kommer väl knappast bidra till en krossad industri?

Fri information hjälper snarare spelbolagens ekonomiska intressen.

Inaktiv

Så då är det spel i allmän het då? Poker, och annat. Svensksa spel unibet etc.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av snigelslem:

Det är så enkelt.

Inget illa menat, men det finns folk som är lite mer välutbildade än både dig och mig som sitter heltidsanställda och klurar på hur man skall maximera bolagens vinst och minimera riskerna.

Mjo, det där har jag aldrig riktigt fattat... folk som klagar på att spelen kostar mycket och att spelföretagen är giriga... men jag menar, om de är giriga så vill de ju tjäna så mycket pengar som möjligt... skulle de då tjäna mer pengar på att sänka priset så skulle de väl göra det? Det finns ju inget egenvärde i att ha höga priser om det inte maximerar intäkterna...

Ja, det sitter säkert någon fantastisk ekonom som har löst alla framtida problem. Mitt mantra är för framtiden. Lite plan-ahead vilket musikbranchen missade och står idag där dom står.

Mig kvittar det om de höjer till 1000:- per spel. Jag har gott och väl råd. Tyvärr har inte alla det. Speciellt inte ensamma mamman med två barn. De har råd med ett spel till jul. Med billigare priser så blir det roligare att chansa, man kanske köper två spel när man ändå är ute osv.

Själv framhäver jag Steam som ett helt fantastiskt initiativ. Litet spelutbud men naggande billigt och enkelt. Det är för jobbigt att gå ut på stan för att motivera 499:- för ett spel man kanske inte gillar trots allt. Många vill verkligen känna en motivation till att lägga ut femhundra pix. Är spelet verkligen kul? Kommer det att gå att köra på min dator så bra som jag vill? Jag vet inte. Jag är nog lätt efterbliven som ser en parallell med musik och filmbranchens problem. Förlåt!

1
Skriv svar