Vi summerar GamesCom 2010

Medlem
Vi summerar GamesCom 2010

Lite illa att ni missade att kolla förbi Paradox, de är ju trots allt svenskar

Och inget Civilization V, det hade varit skit skoj att få lite mer på det.

Medlem

Lite illa att ni missade att kolla förbi Paradox, de är ju trots allt svenskar

Och inget Civilization V, det hade varit skit skoj att få lite mer på det.

Medlem

Lite illa att ni missade att kolla förbi Paradox, de är ju trots allt svenskar

Och inget Civilization V, det hade varit skit skoj att få lite mer på det.

Medlem

Bra rapporterat från en bra mässa.

Synd bara att mitt nyhetstips om att LotRO blir F2P den 10 sep försvann i mängden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bästa gamescom någonsin med många utannonserade spel och mastig info från lovande AAA spel.

Det närmsta året kommer ta hårt på plånboken!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Förutom att jag saknade att ni inte verkade ha testa gw2 demot så har det varit en helt okej övervakning enligt mig

Medlem

Sveriges största spelsite & inte en enda inspelad intervju...
Jonas Högberg då...?

Medlem

längst ned på denna sidan:

Notice: Undefined variable: count in /home/fz/admin/voice/class_forumthreadhistory.php on line 35
Redigerad 2010-08-21 21:21 av Harpa


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Lustigt att inte ett ord nämnts om "expansionen" till Warhammer Online heller.

Medlem

Bild 139850
"Här får ni jäkla FZ för att ni inte rapporterade om mitt favoritspel. Dö!"

hehe stämmer bra det om man bara läser dem första kommentarerna som kommit in, så jag följer väll strömmen då, Mer Gw2 ARG!! VRÅL!!!!!!!! WRAR!!! RWAR!!! ETC ETC!!!!

Btw Fz sj har jag fått problem sen nya generationen att man ibland skickar mer en en post i taget, ( mitt rekord rekord är 7 som högst ) och sen kan man inte ta bort alla, ett bra exempel är högst upp där Batzi har skickat 3 kommentarer vid samma tidpunkt som alla är likadana, Förmodligen samma problem som jag fått, har även sett lite andra som skickat mer en en post, det får ni ta och fixa, Förresten så typ varje ggn jag har skickat mer en en post samtidigt så har jag fått ngt error skit, typ ''ett problem har uppkommit kontakta support'' något i den stilen


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av conthox:

längst ned på denna sidan:

Notice: Undefined variable: count in /home/fz/admin/voice/class_forumthreadhistory.php on line 35
Redigerad 2010-08-21 21:21 av Harpa

Samma här!


signatur
Medlem

Vart fan är Intervjun med Fallout: New vegas snubben? Ni skrev ju själv att allt viktigt folk har stuckit så då antar jag att ni redan har intervjuat honom. Btw jävligt nice gamescon, synd bara att Fz nya design samt dåliga cover har sugit, har gett mer att se på ESL streams i avbrotten mellan SC2/Quake och det säger fan allt.

Medlem

Ni tycks ha missat att Sacred 3 utannonserades till PC och konsol, detsamma för Risen 2

Medlem

Civilization V blev the Best PC Game (of Gamescom). Inte helt överraskande får man väl säga. Tyvärr hittar jag ingen som helst information om det spelet i rapporterna från Gamescom. Inte speciellt överraskande det heller tyvärr.

Medlem

Att ingen nämner Withcer 2!!! Att man ens kan förbise något så episkt som det spelet! PC exklusivt också!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Att ingen nämner Withcer 2!!! Att man ens kan förbise något så episkt som det spelet! PC exklusivt också!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Bluetooth:

Civilization V blev the Best PC Game (of Gamescom). Inte helt överraskande får man väl säga. Tyvärr hittar jag ingen som helst information om det spelet i rapporterna från Gamescom. Inte speciellt överraskande det heller tyvärr.

Här kan du läsa lite om Civilization V eller se bilder framförallt:

http://www.gamereactor.se/nyheter/23849/F%E4rska+bilder+p%E5+...

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Att ingen nämner Withcer 2!!! Att man ens kan förbise något så episkt som det spelet! PC exklusivt också!

om du inte sätt denna så http://www.youtube.com/watch?v=JciyoGmnGyo&feature=search

Btw tack för att du skrev det, hade ingen anning om vad witcher va för ngt, men tittade runt lite på tuben ( måste man ju om det är PC exklusivt.) såg as nice ut, blir att skaffa 1:an så länge då


signatur

Rwa?

Medlem

tror inte jag sett en så verklighets främmande covering av en mässa någonsin.. GW2 vann mässans online titel.. i konkurens med new republic och cataclysm.. dessutom världspremiär för gameplay.. tas det upp? nä varför det.. det e ju bara ett av dom mest eftertraktade spelen.. men vem vet.. det kanske döljer sig nånstans i den nya designen.. är ju rena puzzelspelet att hitta saker överhuvudtaget.. nä FZ är inte längre huvudsidan för spelnyheter..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Annanaz:

Btw Fz sj har jag fått problem sen nya generationen att man ibland skickar mer en en post i taget, ( mitt rekord rekord är 7 som högst ) och sen kan man inte ta bort alla, ett bra exempel är högst upp där Batzi har skickat 3 kommentarer vid samma tidpunkt som alla är likadana, Förmodligen samma problem som jag fått, har även sett lite andra som skickat mer en en post, det får ni ta och fixa, Förresten så typ varje ggn jag har skickat mer en en post samtidigt så har jag fått ngt error skit, typ ''ett problem har uppkommit kontakta support'' något i den stilen

Det var framförallt ett problem när databaserna var trötta, de orkade helt enkelt inte ge en visuell feedback på att kommentaren postats varför många tryckte flera gånger. Vi slaktar dessutom buggar på löpande band så det borde vara helt ordnat i veckan.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Vissa saker ramlar mellan stolarna i rapporteringen och det är sånt vi kommer att plocka upp i veckan. Räkna också med att Jonas Högberg och kommer att leverera sina intryck och intervjuder löpande de närmaste veckorna.

Närmare 90 nyheter och minst lika många filmer är ändå bra mycket mer än resten av spelsverige. Btw, nu slipper ni smutsa ner buken för att se Civ V-bilderna.


signatur
Medlem
Skrivet av LiTo:
Skrivet av Bluetooth:

Civilization V blev the Best PC Game (of Gamescom). Inte helt överraskande får man väl säga. Tyvärr hittar jag ingen som helst information om det spelet i rapporterna från Gamescom. Inte speciellt överraskande det heller tyvärr.

Här kan du läsa lite om Civilization V eller se bilder framförallt:

http://www.gamereactor.se/nyheter/23849/F%E4rska+bilder+p%E5+...

Tack för länken LiTo. Jag har visserligen läst massor om spelet främst i amerikanska medier och forum. Anledningen att jag skrev ett inlägg är främst för att jag tycker att en så stor svensk sajt som FZ borde ge lite utrymme åt ett spel som Civilization V. Det kommer ju trots allt bara ett nytt Civilization ungefär var femte år.

Medlem
Skrivet av shaitan:

tror inte jag sett en så verklighets främmande covering av en mässa någonsin.. GW2 vann mässans online titel.. i konkurens med new republic och cataclysm.. dessutom världspremiär för gameplay.. tas det upp? nä varför det.. det e ju bara ett av dom mest eftertraktade spelen.. men vem vet.. det kanske döljer sig nånstans i den nya designen.. är ju rena puzzelspelet att hitta saker överhuvudtaget.. nä FZ är inte längre huvudsidan för spelnyheter..

Alltså, nu är du faktiskt bara irrationell. Nog att du kanske missade men två nyheter om gw2 dök upp, där allt det du säger omnämns. Må så vara att det seR lovande ut men du tjänar ingenting på att ta det personligt. Du vet att det hände mer intressanta saker än gw2 va?

Jag har full respekt för att ni blir stötta när allting om just era favoritspel inte täcks, men ibland bör man tänka efter kring vad tunnelseende egentligen innebär.

Tack för veckan alla härliga människor


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv
Skrivet av Salto:

Sveriges största spelsite & inte en enda inspelad intervju...
Jonas Högberg då...?

Håller med, det var dåligt med rapportering. Dessutom de som dök upp var väldigt korta.

Sen så kanske det inte var så smart att byta designen på sajten precis samtidigt som en väldigt stor spelmässa där massor av nyheter och intressanta saker presenterats.

Att D3 nyheten blev topp visar vilken hype Blizzard har runt sina spel. Det som Blizzard visade från GamesCom var *gäsp* och borde inte alls fått sån stort genomslag.

Medlem

Tycker det är riktigt bra gjort av FZ ändå.

Förrutom att jag känner att övergången till den ny designen inte var som den borde....

Konverterat gammal info till DB > sedan stängt ned servers under en natt > konv resten > kopierat ny design > starta upp igen.

Nu vill jag inte låta dryg, men det kunde ha tänkts igenom lite bättre.

Hoppas det löser sig snart, ser mkt bra ut.

(btw länken till Little Gamers i menyn, http://www.fz.se/littlegamers , leder till en 404)

// edit

Sedan, som Buio skrev, så kanske det inte var så bra tajming att byta design och riskera allt detta strul mitt uppe i rapporteringen från en mässa.

// edit igen

När jag redigerade inlägget, som är på sida 2, och klickade på Skicka så kom jag tillbaka till första sidan i tråden istället för sista/sidan som inlägget är på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Buio:
Skrivet av Salto:

Sveriges största spelsite & inte en enda inspelad intervju...
Jonas Högberg då...?

Håller med, det var dåligt med rapportering. Dessutom de som dök upp var väldigt korta.

Sen så kanske det inte var så smart att byta designen på sajten precis samtidigt som en väldigt stor spelmässa där massor av nyheter och intressanta saker presenterats.

Att D3 nyheten blev topp visar vilken hype Blizzard har runt sina spel. Det som Blizzard visade från GamesCom var *gäsp* och borde inte alls fått sån stort genomslag.

Ni får gärna utveckla vad saknade i rapporteringen. Vi publicerade ändå närmare hundra nyheter och minst lika många filmer (mer än någon annan svensk sajt om vi ska jämföra). Som jag nämnde tidigare, vissa saker ramlar mellan stolarna, det är därför vi har nyhetstips.

Att D3-nyheten blev topp visar snarare vad majoriteten av läsarna gillade då den hade flest klick och filmen hade flest visningar av de som sagt närmare hundra vi publicerade i veckan.

Sajtlanseringen, med dess oundvikliga problem, kunde kanske ha gjorts bättre vid en annan tidpunkt men samtidigt ville vi ha den på plats till mässan.

Och, som ett ytterligare förtydligande, de dagliga rapporterna från Jonas Högberg var för att ge er en inblick i hans arbete. Det kommer självklart utförliga förhandstittar och intervjuer från mässan de närmaste veckorna.


signatur
Medlem

Som sagt, saknar intervjun om Fallout som ni skulle vidarebefordra en fråga från oss läsare. Sen kanske en rad om att en svensk faktiskt vann SC2 tävlingen vore på sin plats?

Medlem

Har följt brink lite och kan säga det kommer bli galet bra avståndstrider kan snabbt förflyttas till närstrid dvs inget campande.

är du sniper kommer rörlighet och snabb med musen vara nyckeln i spelet vilket jag tycker om, 2 st slås reloadar runt varandra den andra reloadar ej utan glider under slår ihjäl den andra i närstrid eller tar till hands med pistolen.

Ja möjligheterna i spelet är enormt, det ända som kan göra det mindre populärt är viktigt dom sätter skicklighet i vapnen och rekylhantering skada med mera per skott på kroppen är balanserat efter skicklighet med.

Och att banorna ej blir för röriga så kan jag lova detta spelet blir nästan omöjligt att rubba ifrån tronen på länge ibland fps spelen speciellt på PC.

Medlem

Lite fattigt var det trots allt

12
Skriv svar