Problemen med digital försäljning!

Medlem
Problemen med digital försäljning!

Här sitter jag nu klockan 00:17 på natten och skall upp om fyra timmar. Varför är jag uppe? Jo för att jag tidigare idag bestämde mig för att köpa musik för första gången på tre år. Ja ni hörde rätt.

Jag tänkte se hur det kan vara så populärt med digital försäljning och gick därför in på Nokia Music Store för att köpa mig en låt.

Det hela gick lysande fram tills det att jag hade betalat, givetvis.. Här började alla problemen; Först gock det inte att hämta låten då sidan tydligen inte kunde hittas, när jag till slut laddat hem låten så tänkte jag "Äntligen! Nu kan jag lyssna!"
...
....
Nej? Inte det? Nu fanns det nämligen ingen giltig licens för skiten och när jag försökte hämta giltig licens så blev det MDS-fel. Tjoho...

Jag fick helt enkelt slå på min dator, gå till Nokia Music Store, logga in, hämta min låt, hämta giltig licens och till slut så kunde jag lyssna! Happy Days!

Jag tog min kära låt och sparade till datorn varpå jag följde de rättigheter jag hade över låten enligt användaravtalet och synkroniserade in låten till min telefon.

Nu, tänkte jag, nu får jag äntligen lyssna på den!
...
....
.....
Nej? Varför inte nu då?
Jo tydligen så hade jag ingen giltig licens till låten varpå jag fick samma MDS-fel när jag försökte hämte licensen och därför hänvisades till att göra om hela proceduren på datorn igen.
VAD I HELVETE?! Nu får ni ju ge er!

Nu sitter jag alltså här och lyssnar på min låt på datorn. Fan.

Digital försäljning av låtar är alldeles, alldeles för instabilt och osäkert i dagsläget. Jag betalr för musik, då vill jag ha min musik direkt utan problem, varför skall de som betalar behandlas sämre än de som laddar hem illegalt? Jag vet inte jag.. Vad jag däremot vet är att min musiksamling kommer att fortsätta växa i framtiden. Detta trots att det blir minst fyra år innan jag köper musik igen, för om jag måste utstå dessa probelm för att få en enda låt, då bidrar jag hellre till att förstöra hela musikindustrin..
They had it coming!

#blogg

Medlem
Problemen med digital försäljning!

Själv köper jag inte digitalt material (spel, film, musik) som har DRM. Enda undantaget är väl Steam, men de litar jag på att de håller sitt ord om att de skulle fixa så att man kan lira sina spel på något sätt även om deras servrar försvinner.

Medlem

iTunes verkar 20x bättre iallafall


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

iTunes verkar 20x bättre iallafall

Det låter jag vara osagt, det var dock smidigt med betalning och att manövrera sig i Nokia Music Store, man skall även kunna använda låtarna i många olika enheter. Med iTunes så kan du varken skicka vidare låtarna eller lyssna på dem i andra spelare än iPods.

1
Skriv svar