Tangentbord till din Xbox 360-handkontroll

Robot
Tangentbord till din Xbox 360-handkontroll
Medlem
Tangentbord till din Xbox 360-handkontroll

Varför inte köpa en dator på en gång....du får bättre prestanda och större användar frihet...låt konsoll vara konsoll...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Redmac ja men tangentbord är alltid smidiga när du vill ha online tjänser som t.ex. skicka medelanden och dylikt. Dock tror jag det är ganska osmidigt att skriva på ett sådant litet tangentord. dock kan man ju tyckte att de kunde släppa ett vanligt trådlöst tangentbord man kan använda istället för ett mini


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det där ser jävligt skumt ut

Medlem

Hahaha ser ju väldigt ergonomisk ut

Medlem

vet "ni" att man kan koppla in ett vanligt USB tangentbord och använda det till 360.


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem

Underlättar nog med när man ska skriva in Användarinfo och dylikt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

fan då kommer det ju gå att surfa hyfsat också..om de bara hackar den där jäveln ordentligt så de kan skapa web browsers osv..

Medlem

Måste ju medge att de verkligen smälte in med kontrollen, vilket alltid är ett plus. Och som Wardancer säger så kommer de ju bli mycket smidigare att skicka meddelanden, och speciellt nu när MS ska lansera MSN på Live. Vore kul att få reda på vad priset kommer hamna på. Fast mer än 300kr är jag nog inte villig att betala.

Medlem

Vart kommer ÅÄÖ hamna?

Medlem

Tycker det är ett bra val att lansera denna då MSN kommer till Live om cirka 1 månad.

Medlem

najs, men ser för jävligt ut. släpp ett eget tagentbord istället, eller stod för usb tagentbord...


signatur

Nämen!

Medlem

Om man har en PS3 så kan man koppla in sitt eget tangentbord. Det kallar jag frihet, 360 måste du köpa MS tillbehör för att det ska fungera...förhoppningsvis.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Om man har en PS3 så kan man koppla in sitt eget tangentbord. Det kallar jag frihet, 360 måste du köpa MS tillbehör för att det ska fungera...förhoppningsvis.

Skrivet av pontusneo:

vet "ni" att man kan koppla in ett vanligt USB tangentbord och använda det till 360.


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem

Riktigt dålig idé ärligt talat. Och vadå, man kan väl inte alls använda USB i ett 360? Jag vet inte, jag har inget, men jag har polare som har och jag minns inte att jag sett några USB-kontakter

Inaktiv

Det kan väl inte vara så smidigt att skriva med tummarna.

Medlem
Skrivet av notwist:

Riktigt dålig idé ärligt talat. Och vadå, man kan väl inte alls använda USB i ett 360? Jag vet inte, jag har inget, men jag har polare som har och jag minns inte att jag sett några USB-kontakter

ja det vore konstigt om det inte fanns nå USB-kontakter då man kopplar in kontrollerna i just usb-kontakter och att xbox kontrollerna funkar i windows också genom att ansluta dom i usbkontakten i datorn


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Tycker det verkar ganska bra, speciellt om tjänsten integreras bra. Folk som tycker att funkionaliteten hör hemma på PC kan ju hålla sig till PC:n eller ignorera tjänster. Lite av fördelarna med en konsol över en PC är definitivt att hårdvaran är detsamma, så vist kan man önska sig lite mer 'PC' funktionalitet i konsoler utan att vara så bakåtsträvande. Bara de håller högre kvalité.

Har för mig att 360 kontaker är en special variant av USB (precis som i xbox-1) så man behöver en konverter. Ett standard tangentbord är annars ganska enkla att konstruera. Lite synd det där med standarder. Skulle vara så som jag hör att det är på PS3. Linux på PS3 ger ju förövrigt lite mer alternativ för chat också antar att det är integreringen som MS kan satsa på.

Inaktiv

Kan fungera, men tangenterna ser ut att vara toksmå och hela kontrollen blir rätt ful/klumpig.

Medlem

Jag har själv använt mitt G15 tangentbord med 360, fungerar ok, går inte att använda åäö däremot utan man måste göra det med kontrollen. Själv tycker jag att det är lite onödigt, speciellt för mig som har datorn och tangentbord precis bredvid 360'n.

Medlem

Vanliga tangentbord funkar utmärkt, dock har man ju inte alltid typ 3-4 m sladd på det så man kan ligga i soffa och skriva. Och då det inte stöder trådlösa via bluetooth eller dylikt så <.<

Fattar inte varför MS inte körde på bluetooth som alla andra, iofs hadde de då inte kunnat hålla alla trådlösa tillbehör till sig själva men men...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av pontusneo:
Skrivet av redmac:

Om man har en PS3 så kan man koppla in sitt eget tangentbord. Det kallar jag frihet, 360 måste du köpa MS tillbehör för att det ska fungera...förhoppningsvis.

Skrivet av pontusneo:

vet "ni" att man kan koppla in ett vanligt USB tangentbord och använda det till 360.

där ser man


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det är vanliga usbkontakter insatta i 360n. Dock så är det lite märkligt att de bara valde att sätta in 2st på framsidan och 1 på baksidan då man kan ha upp till 4 trådburna handkontroller.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Alltid lika komiskt att se Herr Redmac in action.
Finns väl inte en tråd om 360 där vår vän inte livat upp tillvaron med sin Anti-MS-dynga. Värre jargong får man leta med ljus och lykta efter.

För övrigt en riktigt smart tillägg för dem som inte vill sitta med vanligt USB-tangentbord, skriver däremot inte särskilt mycket meddelanden över Live då röstchatten fungerar ypperligt.


signatur
Inaktiv

orka använda msn på 360, köp en dator istället xD

Medlem

Töntigt en konsoll ska vara en konsoll det där är ju bara för mycket.

Medlem

Om jag ska vara ärlig så ser det ut som ett litet försenat aprilskämt..

Medlem

Hur fan kan folk klaga på något som inte är obligatoriskt?
Varför klagar ni inte på allt annat som ni inte behöver?
Det är precis lika dumt som att säga:
"Fan vad onödigt att köpa hotpants/trosor, köp kalsonger istället!"

Uppskattar inte ni det så gör säkert någon annan det.

Vad är det för skit att säga: "köp en dator istället"?

Varför ska man köpa en dator för msn när man kan använda msn gratis i xbox360, som även gör det mycket bekvämare att sitta och chatta med polarna medan man inte sitter vid datorn, eller menar ni att man ska springa mellan datorn och soffan bara för att man vill chatta med en polare medan man spelar, SNÄLLA, vilken kroppsdel tänker ni med egentligen?!

Jag kan bara komma på EN enda orsak till folk som klagar på extra funktioner, det är personer som köpt PS3 och är avundsjuka (eller andra sorters avundsjuka), jag kommer seriöst inte på någon annan orsak, eller mjo, något fel i skallen, nått av de två iaf...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Alltid lika komiskt att se Herr Redmac in action.
Finns väl inte en tråd om 360 där vår vän inte livat upp tillvaron med sin Anti-MS-dynga. Värre jargong får man leta med ljus och lykta efter.

du behöver inte vara otrevlig, visst har jag en del mot 360, men det är för att jag anser att produkten inte lever upp till den kvalité som man ska kunna begära som kund. Finns för och nackdelar lika så med ps3. Tyvärr har jag väl varit lite extra negativ inställd till 360 på sistone. ska bättra mig


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Alltid lika komiskt att se Herr Redmac in action.
Finns väl inte en tråd om 360 där vår vän inte livat upp tillvaron med sin Anti-MS-dynga. Värre jargong får man leta med ljus och lykta efter.

För övrigt en riktigt smart tillägg för dem som inte vill sitta med vanligt USB-tangentbord, skriver däremot inte särskilt mycket meddelanden över Live då röstchatten fungerar ypperligt.

Mjo jag säger detsamma

12
Skriv svar