Andelen 50-åringar, +1

Avstängd
Andelen 50-åringar, +1

I fredags for jag och resten av familjen med bil ner till mormor och morfar i Hjo för att fira min morbrors 50-årsdag (100 mil, Skellefteå till Hjo, ca 13 timmars bilfärd inkl. pauser). Vi kom just hem. Det var väldigt kul, även om det här besöket blev ovanligt kort. Vi brukar stanna åtminstone en vecka med tanke på den långa resan.

Jag gillar att fara genom Sverieg i bil. Man får se mycket då. En annan kul grej med resorna, förutom det uppenbara att träffa släkten, är att besöka den härliga södern. Det är så nära till allt och orterna ligger täta som stenarna på en grusplan. Visst är det så att den som är uppvuxen med de avstånden inte tänker på det, men ändå. Det hade varit skönt.

Hur som helst, är det bara jag, eller fyller "alla" 50 år i år? (Antagligen är det bara för att min morbrors gamla klass har hållit ihop så bra genom åren och för att alla de fyller 50 nu, men ändå.)

#blogg

Medlem
Andelen 50-åringar, +1

Det är nog bara du Själv fyller man 20 på torsdag!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Åka bil genom Sverige tröttnar man på ganska snabbt... skog, skog, skog, speciellt i norrland. -.-


signatur

Tempus fugit.

Avstängd
Skrivet av skauninG:

Det är nog bara du Själv fyller man 20 på torsdag!

Okej, grattis!

Skrivet av Nocturne:

Åka bil genom Sverige tröttnar man på ganska snabbt... skog, skog, skog, speciellt i norrland. -.-

Längs norrlandskusten är det oftast lite bättre, men där det är roligast att åka är när vi lämnat E4 och åker mer inåt landet i de södra delarna.

Inaktiv

Jag håller med dig, inom de senaste tre åren har det varit upp emot 10 personer som fyllt 50 år som jag känner.


signatur

/J.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Åka bil genom Sverige tröttnar man på ganska snabbt... skog, skog, skog, speciellt i norrland. -.-

Som att södra sverige är bättre? Platt som en pannkaka överallt

Avstängd
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Nocturne:

Åka bil genom Sverige tröttnar man på ganska snabbt... skog, skog, skog, speciellt i norrland. -.-

Som att södra sverige är bättre? Platt som en pannkaka överallt

Men med städer. Det är alltid roligare att passera en tätort till än att passera ännu ett träd.

Medlem

Söderöver? Nää då, uppöver längs vår vackra fjällkedja Skanderna any day of the year.

Medlem

Snarare fyller många 60! Fast det är ändå ganska utspritt.

Avstängd
Skrivet av Bazooka:

Söderöver? Nää då, uppöver längs vår vackra fjällkedja Skanderna any day of the year.

Mm, bergslandskap är fint. Jag har dock inte varit där själv, men det vore trevligt.

Skrivet av Båtsman:

Snarare fyller många 60! Fast det är ändå ganska utspritt.

Jo, egentligen så fyller ganska många ganska mycket.

Inaktiv

Tätt i söder? Då ska du se Tyskland. Mindre än Sverige och 9 gånger befolkningen


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Avstängd

Mm, de har några städer där. Vore intressant att fara dit någon gång. Lite kul också om man jämför, för om jag och min familj reser 100 mil söderut hamnar vi i mitten av Götaland, och om mormor och morfar, som bor där, reser 100 mil söderut hamnar de långt in ni Tyskland.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jo, egentligen så fyller ganska många ganska mycket.

Jag vet! Det är ju jobbigt, dyrt med presenter;)

Avstängd

Hehe, men då får du ju presenter själv också. ^^

Medlem
Skrivet av EliasN:

Hehe, men då får du ju presenter själv också. ^^

Jo, det är ju fördelen.;)

Avstängd

Och särskilt med tanke på att de flesta inte vill ha en present.

Hehe, nä men det är kul att ge också. Beroende på vad det gäller är det roligare att ge än att få. ^^

Medlem

Om man hittar något av värde (personligt värde, inte prismässigt) att ge. Ibland hittar man en sak som verkligen känns rätt - medan man andra gånger köper ännu en chokladask...

Avstängd

Jo, det har du rätt i.

1
Skriv svar