Virtua Fighter 5

Robot
Virtua Fighter 5

Virtua Fighter-serien har länge varit 3D-fightingspelskungen i japanska arkadhallar, men att ta steget därifrån till att bli en succé hos den stora massan har visat sig vara svårare än vad många tror. Del fem är nu här och eftersom det har alla egenskaper för att bli älskat kan utvecklarna mycket väl vara på rätt väg.


Medlem
Vi lirar Virtua Fighter 5 på PS3

360 får tydligen den senare versionen av spelet så jag tror att det är värt att vänta ett tag :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

värdelös fighting
och inge online heller.
tur att man får köpa tekken:dr för 90kr i alla fall

Medlem

äh sånna här fightingspel är så satans tråkiga.
enformigt och jobbigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Har tekken 3 typ hemma det är nog det enda fightingspel jag köpt Orka bry mig om sånt idag!!!!

:Hic:


signatur
Medlem

Får ju stor lust att köpa detta tack vare dom där svettblänkande klyftorna <3.

Inaktiv

Virtua Fighter är en av dom bästa serierna när det gäller beat em up

Medlem

Tycker själv Fight Night: Round 3 är klart det bästa spelet på marknaden

Medlem

Tyvärr PS3 grafik är inte bättre än vad Xbox 360 kan erbjuda.

Stackars SONY!

Medlem

tycker det är ganska tunga negativa sidor som tas upp, men ändå får spelet en 4a. Känns samma med flera utav ps3 titlarna om jag ska vara riktigt ärlig.

Medlem

Är det bara jag eller har Virtual Fighter 5 på PS3 lika bra grafik som Dead or Alive på xbox1?

vs

samt:

vs

Snön verkar vara minst lika snyggt på xboxen som på ps3, samt miljön runt om.

Jag tror att xbox hade klarat av detta spel utan några vidare problem.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Är det bara jag eller får alla titlar till PS3 minst 4 av FZs recensenter?

Hur ska ni kunna bedömma spelen som om ett år
eller två utnyttjar PS3 till max, ska ni ge dem 5 allihop?

Verkar som ni är rätt förblindade av PS3:an
nu, tror spel med mer innehåll och spelkänsla
kommer vara lika bra eller dåliga som
Virtua fighter i framtiden, det är ju inge vidare.

Medlem

Ruggigt grym fighter. VF har alltid haft ett av dem djupaste fightingsystemen någonsin och visar även prov på det här. Även om jag själv föredrar 2d fighters överlag.

Inaktiv
Skrivet av Bobbey:

Är det bara jag eller får alla titlar till PS3 minst 4 av FZs recensenter?

Hur ska ni kunna bedömma spelen som om ett år
eller två utnyttjar PS3 till max, ska ni ge dem 5 allihop?

Verkar som ni är rätt förblindade av PS3:an
nu, tror spel med mer innehåll och spelkänsla
kommer vara lika bra eller dåliga som
Virtua fighter i framtiden, det är ju inge vidare.

Alla PS3-spel vi testat har knappast fått fyra i betyg och faktum är att det spelet som jag skriver recension på just nu kommer definitivt inte heller att få det.

Sen att Virtua Fighter 5 lyckas få en fyra ser jag inget konstigt i alls, det ska ju vara ett ypperligt fightingspel och Simon som testat det håller uppenbarligen med.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Men det var ju själva fan vad ni klagar. Det är ett sånt jävla tjafs så fort något PS3-spel recenseras (eller HD-DVD-addonen till X360n som John fair and square sågade). Recensionen är skriven och betyget är satt, sluta med ert jävla gnäll, jag blir så fruktansvärt trött på er sorgliga människor.

(ursäkta svordomarna)

Äger VF5 själv, och tycker att det är ett av de bästa spelen jag spelat (bästa fightern åtminstone). Grafiken är riktigt bra och spelet är riktigt roligt.

Skribent

Nej, tacka vet jag Streets of Rage 2

Medlem
Skrivet av Wortex:

Men det var ju själva fan vad ni klagar. Det är ett sånt jävla tjafs så fort något PS3-spel recenseras (eller HD-DVD-addonen till X360n som John fair and square sågade). Recensionen är skriven och betyget är satt, sluta med ert jävla gnäll, jag blir så fruktansvärt trött på er sorgliga människor.

(ursäkta svordomarna)

Äger VF5 själv, och tycker att det är ett av de bästa spelen jag spelat (bästa fightern åtminstone). Grafiken är riktigt bra och spelet är riktigt roligt.

Tror de gnäller på att FZ har hoppat på ps3ans hypetrain.

VF5 var roande, men när det är så brant inlärningskurva blir det ju svårt att bara dra fram det när polarna kommer en gång ibland. Men då är nog dead or alive ett bättre spel att plocka fram hehe

Spelet håller ja med att det håller en 4a! Men grafiken vart ja besviken på :/ Men som vanligt så går gameplay före teh graphicz!

Medlem

Tekken 5 till PS2 slår detta skräpet med hästlängder.

Flakmonkey

Visst har tre av PS3-spelen vi recenserat hittills fått bra betyg, men titta vilka spel det är vi recenserat också. Nu har vi visserligen inte fått in #Mobile Suit Gundam: Target in Sight, men jag kan garantera att det inte hade fått bra betyg bara för att det kommer till Playstation 3.

Förstår faktiskt inte varför många stirrar sig så blinda på vilken maskin spelet kommer till. Virtua Fighter 5 hade fått en fyra om det kommit till Wii eller Xbox 360. Resistance hade också fått en fyra om det kommit till Wii eller Xbox 360. Det är helt enkelt bra spel, enligt mig då förstås ^^

Sen gillar jag inte riktigt det här med att jämföra betyg med andra sajter och tidningar, men 4/5 är faktiskt ett relativt lågt betyg för att vara Virtua Fighter 5.

Och för de som föredrar Tekken så förstår jag er, det gjorde jag också innan jag suttit och nött Virtua Fighter 4 en hel vecka förra sommaren

Inaktiv

En liten sammanställning:
(inte menat som påhopp på ngt sätt)

Virtua Fighter 5, Simon Bergstedt, betyg 4
Call of Duty 3, Tom Wallner, betyg 4
Resistance: Fall of Man, Simon Bergstedt, betyg 4
Tony Hawk's Project 8, Tom Wallner, betyg 3,5
The Godfather: The Don's Edition, Simon Bergstedt, betyg 3

Jag hade personligen gett åtminstone RFOM max en trea då det är det enda jag har spelat ovanstående och det inte är, i mitt tycke, särskilt nyskapande, snyggt eller kul.

Jag roade mig att jämföra med hype.se:s betyg:
Virtua Fighter 5, Lictor, betyg 5
Formula One Championship Edition, Gunner, betyg 3
Virtua Tennis 3, Gunner , betyg 3
Motorstorm, Gunner, betyg 3
Need for Speed: Carbon, Gunner, betyg 3
Tiger Woods PGA Tour 07, Gunner, betyg 3
The Godfather The Don's Edition, Gunner, betyg 3
Fight Night Round 3, Gunner, betyg 3
NBA Street Homecourt, Gunner, betyg 3
Call of Duty 3, Lupus, betyg 3
Resistance: Fall of Man, Gunner, betyg 3
Def Jam: Icon, Gunner, betyg 2
Tony Hawk's Project 8, Neon, betyg 2
Marvel: Ultimate Alliance, Gunner, betyg 2
Full Auto 2: Battlelines, Gunner, betyg 1
Genji: Days of the Blade, Gunner, betyg 1

Överlag mkt lägre betyg alltså. Det är viktigt att komma ihåg att det är EN persons betyg. Dock så tror jag att den största skillnaden är att hype.se har en fördefinierad betygsskala som alla följer för att undvika inflation.

Edit: ha, hittade en betygsskala på fz iaf! dock så verkar den inte följas fullt ut.

Medlem

skräp spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

För övrigt så måste jag säga att jag fått hem mitt ps3 nu. Tillsammans med Motorstorm och FNR3, FNR3 , herregud så bra det är. Visst, lite svårt i början och kan ses aningen stelt tills man "kommer in i det". Hoppas FZ kommer med en recension!

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

skräp spel

Sär skrivning...

Sen tycker jag det är intressant att man så ofta läser att folk skriver att grafiken är inte så viktigt. Men sen när Fanboy venen i pannan börjar pulsera som hårdast (medvetet eller omedvetet) så kommer det en finurlig kommentar som men ååå X har ju svinmycket bättre graffe lol!

Allt jag önkar är att alla fanboys
SLUTAR SKRIVA!

Förövrigt ett Hyfsat kul spel dock är det som vanligt för mig att jag tröttnar på fightingspel rätt snabbt.

Inaktiv

Wii fanboys
sen det där snacket om xbox och DoA1....vilken nöt skrev det? är ju upp till utvecklarna att se till att grafiken är top notch..
grafiken i den här fightern är nog lite bättre än DoA1 ska du se..btw, borde inte du sammla ihop stjärnor eller nått annat fluff gull tillsammans med mario?

Medlem

För att jämföra den stora spelscenens mer internationella forums betyg så gå till gamerankings.com

VF5:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/932831.asp

Där kan man enkelt se att fz's betyg trots allt ligger i stil med vad dem flesta siter gett det. D.V.S. ganska högt.

OT så har ju RFOM fått ännu högre betyg.

Medlem

F3D väx upp, så fort någon över huvudtaget funderar på att skriva något negativt om ps3 eller dess spel så kommer du med dina dagis inlägg "Wii fanbois stick o plocka stjärnor din telletubby".

Vad jag har hört om folk som spelat VF så är det grymt bra, inte snyggast men bra. Om nu studsande tuttar i hög upplösning är vad man är efter i fighting spel så finns ju DoA.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

F3D väx upp, så fort någon över huvudtaget funderar på att skriva något negativt om ps3 eller dess spel så kommer du med dina dagis inlägg "Wii fanbois stick o plocka stjärnor din telletubby".

det är EXAKT det jag har eftersträvat! haha
ni är så blinda så ni inte ser när ni själva klagar på allt som inte är mario, att när nån gör det (vilket var jag dom senaste veckorna) så blir ni hur defensiva som helst
men det är helt ok för er att skriva i varje ps3 relaterad tråd om hur grafiken suger och att gameplay är viktigare och det är där nintendo regerar
tack så mycket för att ni gör dessa misstag

on topic:
kan ju lägga till att grafiken är helt ok i detta tycker jag, gameplayet känns för..okontrolerat för nån som inte har spelat det tidigare.
som gamespot sa "either you already like VF or you've decided its not for you and you'll never understand it"

Medlem

själv tycker jag att det är härligt att virtua fighter serien gör det omöjligt att bara knappbasha och vinna. visst, kan varken du eller motståndaren spela så kanske det funkar men så fort man möter någon som faktiskt vet vad han gör så får man så mycket spö att man nästan vill sluta spela.
vilket jag kan tänka mig är ungefär så man känner sig om man som amatör skulle fightas mot en kampsportexpert - även om man kan ta till lite fula tricks så får man slutligen en spark i huvudet och då är det slut på det roliga.

måste bara säga F3D att det är trist att du bestämt dig för att VF inte är för dig och att du inte förstår det för om du gillar fightingspel så är VF-serien den absolut mest utmanande.

Inaktiv
Skrivet av vidde:

måste bara säga F3D att det är trist att du bestämt dig för att VF inte är för dig och att du inte förstår det för om du gillar fightingspel så är VF-serien den absolut mest utmanande.

hehe jo
får hålla mig till tekken och guilty gear

Skrivet av mill:

En liten sammanställning:
(inte menat som påhopp på ngt sätt)......

Lägg av va det var ju i stort sett enbart påhopp......gnällspik


signatur
12
Skriv svar