Livet som speltestare hos Dice
slayradio hade ju någon show där en före detta Dice-arbetare var med och svarade på frågor i 3 timmar. Pinball Dreams osv.
Skulle säkert kunna jobba som Speltestare, men chansen är nog liten att man skulle få ett sånt jobb.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
tänkte just skriva det som ArtMan skrev, men behöver inte skriva nått nu då
Deras testare gör då kass jobb iaf!
agreed
och dröm jobb vette fan x]
okreativt om något..men ja, kan väll vara kul o bara sitta o loda hela dagarna
nog att det bli dö-trist att spela efter några timmar säkert, men nog är det inte jobbigt..
Varje gång en demo eller film från ett efterlängat spel släpps, fylls forumtrådar med skäll på slöa servrar, ångest över låg nedladdningshastighet och skryt om i vilken svindlande fart man tankar från alternativt håll. Majoriteten verkar inte reflektera över det faktum att materialet i fråga faktiskt är lika fräscht också någon dag senare.
Haha! Håller med, brukar oftast vara innehållet i trådarna här på FZ när någon stor demo kommer ut.
Behöver ju inte vara fel på speltestarna... men nånstans gick det fel i den processen, iaf på 2142.
Precis, behöver inte vara speltestarna. Kan vara ledningen som säger att ingen mer tid ska sättas till att fixa buggar. Eller kanske utgivarna som inte vill ge någon slant. Men BF2142 är fortfarande riktigt buggfyllt, något som Dice borde fixat för länge sen.
Speltestare vore nog inget vidare. Jag gissar på att man i framtiden inte kodar själv längre, utan har program som gör det åt en = 0 buggar om programmet är väl skrivt.
Hehe... chansen är verkligen minimal. Troligtvis så skulle det vara ännu fler buggar. Nej, jag kan inte ens tänka mig in hur det skulle vara, känns helt omöjligt. Det är som att ha program som automatiskt skapar texturer eller 3d modeller. Går bara inte (inte i min hjärna iaf).
Säga vad man vill om jobbet men dom har en hel sjysst arbetsplats!( jag vet hur det ser ut för jag har haft prao där *Boast/Skryt*)
Verkar vara riktigt schyssta lokaler de har nu, kollade på touren på deras sida.
Verkar vara riktigt schyssta lokaler de har nu, kollade på touren på deras sida.
dom har ju snott det där bordet som tjejer sitter vid från Avalanche! har samma på avalanche! fuskare!
(stört schysta lokaler ja..)
Aldrig i helsike att man vill jobba som speltestare!
Det måste vara det värsta jobbet som finns. Möjligen att killen som jobbar med att runka av gorillor på zoo har ett värre jobb, fast det är nog hårfint.
Jaga buggar är fasiken det värsta som finns! :evil:
"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson
Aldrig i helsike att man vill jobba som speltestare!
Det måste vara det värsta jobbet som finns. Möjligen att killen som jobbar med att runka av gorillor på zoo har ett värre jobb, fast det är nog hårfint.
Jaga buggar är fasiken det värsta som finns! :evil:
Fast det är ett riktigt bra sätt att sätta en fot i dörren från vad jag förstått. På de flesta utvecklarpodcasts så har många kommit in till andra positioner genom speltestning.
lol@drömjobb. Folk som tror att det är kul att vara QA är det nåt fel på... Det är som att jobba på ICA. Bara för det har med spel att göra betyder inte att det är kul.
Det är inte så farligt... jag får ju chansen att klaga på dig
Dock så är det värt att nämna att det är inte speltestarna som fixar buggar, de rapporterar dem bara.
Speltestare vore nog inget vidare. Jag gissar på att man i framtiden inte kodar själv längre, utan har program som gör det åt en = 0 buggar om programmet är väl skrivt.
Tjae.. det finns något sådant redan. Kallas för Testkod. Det är helt enkelt kod som testar koden i olika situationer och du matchar med vad du tycker ska komma ut från det hela. Däremot kan det vara svårt att skriva testkod till ett spel som fungerar på så olika dimensioner.
Steam: wizzler
Finns ju även en part som inte pratas om.
Nu förtiden e ju public betatests poppis, är ju en mycket bra ide att få folk att betatesta o rapportera in buggar. Sitter 20000pers o spelar skiten, så får dom nog in en del buggar. Tror sedan att "riktiga" betatestare som denna kille sedan försöker re-producera vissa buggar som dom får inrapporterade från publik. För att förstå varför m.m.
Usch för att vara testare. Jag är själv kodknackare och våra testare slavar verkligen till och från. Det ska skrivas testspecifikationer, testfall. Dessutom måste dom förstå produkten fullt ut. Och inte allt för sällan så är det tidsbrist pga att vi kodare behövt längre tid på oss.
Det bästa med testare är dock att man kan skylla lite på dom om en bugg smugit sig ut i produktionsmiljön. Jag gör iofs aldrig fel så jag ligger bra till hos testarna.
Värst vad folk gnäller på testare då. Visst, det är inget högstatusjobb i branschen, men det är ett jobb i branschen. Man kan inte alltid börja på topp utan måste arbeta sig uppåt. Att få in foten hos ett spelföretag och spelbranschen i allmänhet är ju ett måste om man är intresserad av att jobba med det.
Det finns verkligen ingen anledning att klanka ner på speltestare. SAnt är att dom är lägst i hierarkierna inom spelföretag men sen å andra sidan så är spelbolag högt i hierarkierna av bolag i stort.
Så det är fan så mycket bättre att vara QA än att jobba på ICA...
Jag har stor respekt för testare, dom jobbar hårt och bidrar med mycket.
Det är naturligtvis inget drömjobb i sig själv ( om man specifikt inte drömmer om att testa spel) men det är en bra start.