Moore´s guide till välgörenhet #3

Inaktiv
Moore´s guide till välgörenhet #3

VITA BANDET-För nyrekryteringen av liberianska barnsoldater

En realistisk motvikt i tider då Rädda Barnen tvingar iväg var och varannan afrikanske unge till den där "skolan".
Vita bandet syftar till att göra krig trendigt bland ungdomar igen, som på det glada 90-talet. Bland annat byggs speciella "barnsoldatbyar", och för endast 5 kronor om dagen kan just DU se till att en nioåring från Monrovia får vatten, mat och så mycket AK47-ammunition han eller hon orkar bära.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Moore´s guide till välgörenhet #3

jo, den var ju jävligt rolig...

Påminn mig om att jag aldrig ska köpa Moore.


signatur

Now where's your fucking god?!

Medlem

Men allvarligt talat Kullberg, har du inget att skriva så låt bli - att sno grejor från andra är lågt, plumpt och meningslöst. Förutom att du kan bli stämd av Moore då förstås. Vi har inget ansvar för vad som postas i bloggarna, men det har däremot du, och det här är en ren stöld, så jag tycker du ska fundera lite på vad du gör.

Inaktiv

Från första inlägget:

"Ni vet vad dom säger:
"Amatörer lånar, genier stjäl"

Jag gör ju dock detta för att de ska få en större publik, och tar inte på mig äran för att ha skrivit dom."

Sen att Moore (teoretiskt) skulle kunna bli sura på mig är såklart en risk jag får ta, men hur är det här egentligen annorlunda från att länka till en rolig film till exempel?

Det borde också vara att liknas vid stöld då upprättsinnehavaren(?) kanske inte vill att den ska spridas utanför det nätverk han har valt att publicera den på.

Eller vad sägs om källhänvisningar? Jag kanske inte vill att folk ska referera till den bok jag ägnade 2 år av mitt liv åt att skriva, men hur ska jag stoppa dom?

Fritt fram för mer debatt.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Jo jag såg det första inlägget. Jag tycker bara att det är dålig stil att sno rakt av. Men jag kanske är ensam om det, vad vet jag...

Inaktiv

Ska jag vara helt ärlig så verkar ju folk vara ganska neggo mot dom, men sen vet man ju inte om det finns folk som tycker att dom är bra men som skiter i att kommentera...

Sen att bara ta och skriva exakt samma sak tycker jag personligen är helt okej förutsatt att man har källhänvisningar.

Men jag kan väl ta till mig kritiken om att spamma, har själv märkt att det blivit mycket av mina egna inlägg på "Senaste"-sidan.
Men de kommer dyka upp, när ni minst anar det.

Och förresten, jumpman82: Du ska aldrig köpa Moore.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Skrivet av Mats Nylund:

Jo jag såg det första inlägget. Jag tycker bara att det är dålig stil att sno rakt av. Men jag kanske är ensam om det, vad vet jag...

Mmm... Jag håller med dig...


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

1
Skriv svar