Epic får inte släppa gratisbanor till Gears of War

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av mazk0:

Jag tror att det kostar att lägga ut saker på live. Även om Epic säger att de vill ge bort det gratis så betyder det inte att det är MS fel utan att om Epic vill ge bort det gratis får de betala den kostnad det kostar. Så jag tror inte det är hela sanningen. FZ ger inte bort filer gratis utan de får pengar via reklam och sponsorer.

Jo, fast det finns en hel del reklam på Live också. Har du inte märkt de där "Spel X är ute nu!"?

Säkerligen plats de kan köpa för att marknadsföra sina spel. Men fortfarande tror jag att man som utveklare får köpa plats. Lika dant som att man får köpa plats för ett webbhotell. Och de som gjort spelet hade kunnat valt att betala det eller så säljs det som nu.

Tex senast du var i butik och köpte mat så fanns där säkert reklam för tex kex choklad men det innebar säkerligen inte att man fick ta med sig det hem gratis.

Inaktiv
Skrivet av mazk0:
Skrivet av mill:

Riktigt illa och tråkigt. Hoppas Sony sätter press med dem så att Live åtminstone blir gratis.

Sony använder inte Live så jag tror inte de kan pressa dem.

?

Menade att eftersom Sony erbjuder onlinespel gratis så kommer förhoppningsvis Microsoft tvingas att göra det med. Konkurrens är alltid bra.

Medlem

Riktigt jävla dåligt..

Inaktiv

Tråkigt att de gör så, håller med personer som sagt att men betalar redan för live.
Dock har jag inte haft live sedan förra året nån gång i November.
Jag har bara köpt 2stycken 3månaders, sedan har jag bara gjort 3gratis konton, för jag vill inte betala för att spela på internett.

Personligen så kommer jag alldrig köpa live igen, för jag tycker inte det ska kosta att spela på nätet om det inte är en spel typ som Wow.
-----------
Sen tycker jag att det enda som funkar bra med live är kompis systemet. Se vilka som är inne bjud in och ha kul.
Resten crap.

Medlem
Skrivet av mazk0:

Säkerligen plats de kan köpa för att marknadsföra sina spel. Men fortfarande tror jag att man som utveklare får köpa plats. Lika dant som att man får köpa plats för ett webbhotell. Och de som gjort spelet hade kunnat valt att betala det eller så säljs det som nu.

Tex senast du var i butik och köpte mat så fanns där säkert reklam för tex kex choklad men det innebar säkerligen inte att man fick ta med sig det hem gratis.

Sant, men jag pekade mest på att det fanns reklam. Men hur mycket bandbredd för en ca 100mb fil behövs vet vi ju inte. Nackdelarna med att ha huvudservrar, Epic kan ju inte lägga upp det på sin server eller så. Vore lite coolt om de kunde lägga upp på en egen server genom Live, skulle inte finnas någon anledning till varför de inte kan ge ut det gratis då, de står ju själva för bandbredden.

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av mazk0:

Säkerligen plats de kan köpa för att marknadsföra sina spel. Men fortfarande tror jag att man som utveklare får köpa plats. Lika dant som att man får köpa plats för ett webbhotell. Och de som gjort spelet hade kunnat valt att betala det eller så säljs det som nu.

Tex senast du var i butik och köpte mat så fanns där säkert reklam för tex kex choklad men det innebar säkerligen inte att man fick ta med sig det hem gratis.

Sant, men jag pekade mest på att det fanns reklam. Men hur mycket bandbredd för en ca 100mb fil behövs vet vi ju inte. Nackdelarna med att ha huvudservrar, Epic kan ju inte lägga upp det på sin server eller så. Vore lite coolt om de kunde lägga upp på en egen server genom Live, skulle inte finnas någon anledning till varför de inte kan ge ut det gratis då, de står ju själva för bandbredden.

Det finns också alternativ som bittorrent.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av mazk0:
Skrivet av mill:

Riktigt illa och tråkigt. Hoppas Sony sätter press med dem så att Live åtminstone blir gratis.

Sony använder inte Live så jag tror inte de kan pressa dem.

?

Menade att eftersom Sony erbjuder onlinespel gratis så kommer förhoppningsvis Microsoft tvingas att göra det med. Konkurrens är alltid bra.

nej sony bjuder inte på onlinespel gratis, det är upp till dom som släpper spelet att fixa det.
finns spel som kommer ha onlinemöjligheter på XBOX men inte på PS3 pga då är det MS som står för onlinedelen iom Live medans PS3 inte får nå online alls för att utgivarna inte har möjlighet att erbjuda det själva.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

ahahahahaha garvar


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

nej sony bjuder inte på onlinespel gratis, det är upp till dom som släpper spelet att fixa det.
finns spel som kommer ha onlinemöjligheter på XBOX men inte på PS3 pga då är det MS som står för onlinedelen iom Live medans PS3 inte får nå online alls för att utgivarna inte har möjlighet att erbjuda det själva.

ah ok, helt missuppfattat. tack!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Microsoft vill väl inte att gamers ska vänja sig vid att få saker gratis, de vill ju sälja stuff där.

Precis vad jag tänkte säga... Om vi blir vana att få saker gratis(igen), så blir det svårt för dem att övertala folk att betala för sånt. Alltså för bara några år sedan var allt sånt här extra material nästan gratis. Nu har dem lyckats få folk att vänja sig vid att betala för skiten, så klart vill dem ju inte förstöra denna fina situation dem har. Pojken med guld byxorna, någon??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Men i sonys fall angående onlinedelen så är det precis samma sak med alla pc spel som släpps där måste spelutvecklarna också göra sina egna onlinedelar. Och har vi någonsin inte fått lira ett spel som är avsett för mp på internet?

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av mazk0:

Säkerligen plats de kan köpa för att marknadsföra sina spel. Men fortfarande tror jag att man som utveklare får köpa plats. Lika dant som att man får köpa plats för ett webbhotell. Och de som gjort spelet hade kunnat valt att betala det eller så säljs det som nu.

Tex senast du var i butik och köpte mat så fanns där säkert reklam för tex kex choklad men det innebar säkerligen inte att man fick ta med sig det hem gratis.

Sant, men jag pekade mest på att det fanns reklam. Men hur mycket bandbredd för en ca 100mb fil behövs vet vi ju inte. Nackdelarna med att ha huvudservrar, Epic kan ju inte lägga upp det på sin server eller så. Vore lite coolt om de kunde lägga upp på en egen server genom Live, skulle inte finnas någon anledning till varför de inte kan ge ut det gratis då, de står ju själva för bandbredden.

Tyvärr blir det såhär eftersom MS vill ha ett helt låst och säkert system. Vilket har både för och nackdellar.

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av mill:
Skrivet av mazk0:
Skrivet av mill:

Riktigt illa och tråkigt. Hoppas Sony sätter press med dem så att Live åtminstone blir gratis.

Sony använder inte Live så jag tror inte de kan pressa dem.

?

Menade att eftersom Sony erbjuder onlinespel gratis så kommer förhoppningsvis Microsoft tvingas att göra det med. Konkurrens är alltid bra.

nej sony bjuder inte på onlinespel gratis, det är upp till dom som släpper spelet att fixa det.
finns spel som kommer ha onlinemöjligheter på XBOX men inte på PS3 pga då är det MS som står för onlinedelen iom Live medans PS3 inte får nå online alls för att utgivarna inte har möjlighet att erbjuda det själva.

Precis så kanske man slipper problem liknande det som de har med nya C&C.

Medlem

Är väl bara att acceptera att allting idag kostar pengar, MIcrosoft subventionerar ju varje såld Xbox 360 med nån tusenlapp så jag ser inget konstigt med att de vill ta igen den kostnaden någon annanstans ..


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av Dvorak:

Sant, men jag pekade mest på att det fanns reklam. Men hur mycket bandbredd för en ca 100mb fil behövs vet vi ju inte. Nackdelarna med att ha huvudservrar, Epic kan ju inte lägga upp det på sin server eller så. Vore lite coolt om de kunde lägga upp på en egen server genom Live, skulle inte finnas någon anledning till varför de inte kan ge ut det gratis då, de står ju själva för bandbredden.

Tyvärr blir det såhär eftersom MS vill ha ett helt låst och säkert system. Vilket har både för och nackdellar.

Yup. Ger dem total kontroll vilket leder till tillfällen som dessa. GoW har sålt miljoner och MS ser väl tillfället att tjäna bra mycket pengar. Fast jag ser gärna ett nytt sponsrat mappack som det förra var, ett sätt att få pengarna för utvecklingen och serverbandbredd.

Medlem

Är det någon som lyssnat på podcasten? Mark Rein via telefon hörs knappt vad han säger. Jättedåligt...


signatur

system: online

Medlem

Microsoft-Jugend strikes again.
All heil Gates
*karikatyristisk sarkasm*

Inaktiv

Taskigt


signatur

War never changes.

Medlem

Oväntat? Nej

Det här är en utvecklin som spelarna själva har lagt på sig. Ni får helt enkelt skylla er själva.

Detta är vad som händer när ni köper boosterpacks. FÖRSTÅ att det är DÖDEN för allt vad gratis material heter.

När ni började köpa 8 miljarder expantioner till the sims, boosterpacks till BF2, betalmini-mod till Oblivion så är säger ni till utvecklarna rakt ut," sluta ge oss modverktyg och sluta ge oss gratis material. Ni kan sälja dom till oss istället för 100kr"

När ni säger det rakt ut, tror ni då på allvar att de kommer släppa sakerna gratis?

Jag kan också tillägga att argumentet "de borde få betalt för sitt jobb" är totalt skitsnack för det är inte det det handlar om. Det handlar om att ni idioter som köpt boosterpacks valt att byta ut den positiva community marknadsföringen som epic körde på, att ge ut gratis material även efter release för att på så sätt göra att folk köper deras nya spel.

Nu har vi istället utsugande storföretag som kan höja priserna ännu mer då ni idioter fortsätterköpa utan att tänka på konsekvenserna.

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Jag kan också tillägga att argumentet "de borde få betalt för sitt jobb" är totalt skitsnack

FYI Kommunism funkar inte, ta en titt på Nordkorea om du är osäker.

Skrivet av Fik0n:

Nu har vi istället utsugande storföretag som kan höja priserna ännu mer då ni idioter fortsätterköpa utan att tänka på konsekvenserna.

Det är det som är hela vitsen med den kapitalistiska marknadsekonomi som finns i 99% av alla I -länder i världen. ett företags främsta målsättning är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Detta för att ge tillbaka kapital till de som investerat i företaget (aktieägarna).


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Dock så kommer det lite annat nytt (gratis).
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18845

12
Skriv svar