John Romero: "Konsoler kan försvinna helt"

Robot
John Romero: "Konsoler kan försvinna helt"
Medlem
John Romero: "Konsoler kan försvinna helt"

Gränsen mellan PC och konsol blir ju absolut mindre, men det jag förväntar mig av framtidens konsoler är en konsol med grunden i tangenbord och mus. Alltså som en dator fast enbart för spel där fördelarna ligger i en mindre apparat som man kan ha ståendes i vardagsrummet utan massa krav på uppgraderingar för att spela alla framtidens spel. Självklart ska det finnas gamepads också men jag vill fortfarande att FPS och RTS ska spelas med just tangentbord och mus.

Inaktiv

Romero igång och siar igen.

Inaktiv

konsol lär aldrig dö ut.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Haha, rubrik i bästa Aftonbladet-stil :). I och för sig blev det ju rätt i artikeln.

Medlem

...och daikatana kommer krossa quake


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

SUUUUCK !


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

John Romero är en idiot också.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Konsolerna lär ju bli mer och mer datorlika tills allt som återstår är ett pci-instickskort, eller framtida dito.

Både Sony och M$ har ju sagt att deras konsoler är datorer...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Ankh:

...och daikatana kommer krossa quake

'

och red faction är half-life dödaren

Inaktiv

Alltså vem fan bryr sig vad han säger nu för tiden...

Fåglar flyger har jag oxå hört, kunde lika gärna sagt det.

Medlem
Skrivet av Nomble:
Skrivet av Ankh:

...och daikatana kommer krossa quake

'

och red faction är half-life dödaren

Umm...var han inblandad i Red Faction?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dogge:

Alltså vem fan bryr sig vad han säger nu för tiden...

Fåglar flyger har jag oxå hört, kunde lika gärna sagt det.

Ja, det är väl det enda sättet för honom att ha rätt


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Han är bra rolig, dator är dator, konsol är konsol, det skiljer på tok för mycket för att en av dem ska försvinna.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

men vem bryr sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror snarare att PCn kommer försvinna och konsollerna kommer ta över. Konsoller är billigare än en ny dator och med tanke på att det går att använda PS3 som en PC idag (genom att installera linux) så dröjer de nog inte så länge innan dom flesta väljer att gå över helt till att använda en konsoll pga att man inte har råd att uppgradera datorn varje halvår.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag tror snarare att PCn kommer försvinna och konsollerna kommer ta över. Konsoller är billigare än en ny dator och med tanke på att det går att använda PS3 som en PC idag (genom att installera linux) så dröjer de nog inte så länge innan dom flesta väljer att gå över helt till att använda en konsoll pga att man inte har råd att uppgradera datorn varje halvår.

tror iofs inte det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tror inte ett dugg på det där.

Men det ska bli intressant att se utvecklingen på, om det nu finns någon

Medlem

Jag tror oxå att spelande snarare kommer övergå mer till konsoller.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Konsoller är billigare än en ny dator och med tanke på att det går att använda PS3 som en PC idag (genom att installera linux) så dröjer de nog inte så länge innan dom flesta väljer att gå över helt till att använda en konsol pga att man inte har råd att uppgradera datorn varje halvår.

Har aldrig fattat mig på det där argumentet ???
Anledningen till att folk behöver uppgradera sin dator så ofta som de gör är att de har valmöjligheten; vilket enligt mig är ett av de främsta argumenten för att köpa en PC framför en konsol. Om man, liksom med en konsol, nöjer sig med att spela spel med liknande grafisk kvalité som man hade vid inköpet håller en speldator i iaf. tre år. Det är detta man ska jämföra med och inget annat.

För övrigt har det varit möjligt att installera Linux på konsol sedan Xbox lanserades, dvs det är ingen nyhet. Utvecklingen har inte förändrats pga. detta än så länge så frågan är varför det ska bli någon radikal skillnad bara för att det numera finns samma möjlighet på PS3.

Medlem

Var det inte ngn som sa exakt tvärt om för inte så länge sedan?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tror inte ett dugg på detta Vet ej hur andra tänker, men min konsol kommer alltid ha en given plats i min TV-bänk. Det är lixom roligare att bara ta varsin kontroll, trycka på ON-knappen och bara ha kul en stund. Och visst är det fortfarande så även om inte 360:n eller PS3:an har en dosa att vifta med? Visst spela går utmärkt på en dator med, men alla program, programmerande och webdesign är inget åtminstone jag, skulle vilja sitta o göra framför en TV? Kontentan: Skillnaden mellan konsol och dator är och kommer alltid vara för stor för att någon av dem skall ersätta nån av dom.

Maggot

QRT
Medlem
Inaktiv

Hallå! Det är Romero som snackar skit igen, inget att bry sig om

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Nomble:
Skrivet av Ankh:

...och daikatana kommer krossa quake

'

och red faction är half-life dödaren

Umm...var han inblandad i Red Faction?

Inte orginalet till PC/PS2. Men han ligger bakom portningen till NGAGE.

Medlem

Han kan ha rätt men bara för att det är Romero som säger det tror jag inte på det, nedrans låtsas-rockstjärna...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

1
Skriv svar