Nytt Rainbow Six-spel på gång?

Robot
Medlem
Nytt Rainbow Six-spel på gång?

Spännande! Älskar Las Vegas singel player, dock multi delen lämnade mycket att önska.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

ubi förstörde både ghost recon och rainbow six..
men jag väntar på r6 vegas till ps3an..tänker ge dom svinen en chans till
dock så har jag hört talas om health regeneration i spelet...erm..

Medlem

ja health generation... vad kan man säga utom "lol"

Medlem

Vegas är det roligaste rainbow six spelet som jag har spelat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av aesdana:

ja health generation... vad kan man säga utom "lol"

Tycker att den metoden är enavsevärd förbättring när det kommer till spelvärde.

Angående hälsa i FPS så har du i stort sett tre olika metoder:

1. Total realism. Ett-två skott dödar, och man kan inte fylla på hälsan. Används i RO, original GR/Rainbow.

2. Den klassiska health-pack modellen. Spelaren har en mätare med liv, som kan fyllas på med health-packs. Används i 90% av FPS.

3. Regenererande hälsa, som fylls på automatiskt efter ett tag i säkerhet. Används i Gears of War, Vegas, och ett liknande system i Halo.

Metod 1 är det inget större fel på. Dock är den illa anpassad för single-player på konsol, eller spel med "heroiska" teman.

Metod 2 är i mina ögon den sämsta. Idéen med health-packs är orealistisk, och leder bara till backtracking/quicksaves som förstör stämingen.

Metod 3 är en bra mellanlösning. Den kan erbjuda realism, då "livsmätaren" kan vara ganska kort, men den är mer förlåtande och leder till mindre frustration. Samtidigt så eliminerar den behovet av quicksaves och tid spenderad att backtracka och leta efter oanvända health-packs.

Medlem

Är nog bara folk som älskade Rouge Spear som inte gillade Vegas, kanske för det är skiljda titlar. Själv tycker jag Vegas är rolig action, kanske inte så mycket taktik som utvecklarna ville..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Ska det inte bli en fortsätting på Vegas liret först! Blir jävligt förbannad om det inte sker med tanke på dess slut


signatur
Medlem

dofilusåkaffe: Indeed...

Skrivet av KlosterKatten:

Är nog bara folk som älskade Rouge Spear som inte gillade Vegas, kanske för det är skiljda titlar. Själv tycker jag Vegas är rolig action, kanske inte så mycket taktik som utvecklarna ville..

Håller delvis med det blir mer taktik på multiplayer vilket in alltid är lätt på fps. Om man inte kör single på högsta svårighet då blir de mer taktik......*ge mig fler granater och flashbangs för sjutton* lol


signatur
Medlem

Vegas var ganska trevligt även om coop var lite tråkigt genomfört, speciellt splitscreen. Ville ju spela igenom spelet precis som singleplayer (likt GoW) men neeej. Sen har de ett system likt GoW med revives av teammates i singleplayer men av någon korkad anledning används inte detta i Coop, hadde gjort spelet bra mycket bättre att lira splitscreen om de hadde kört på revives och story/checkpoints från singleplayer i coop.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Erenthal:

1. Total realism. original GR/Rainbow.

yes, så som det ska vara i dom spelen.

ska även finnas fler än 3 personer i spelet och man ska ha möjlighet att planera före uppdragen och skapa sina egna grupper......men jag är väll för gammal för dessa hjärndöda och hjärtlösa shooters.

men som sagt, tänkte ge det här ett försök, om nån kan svara på en fråga (tänkte skapa en tråd om det förut, men det är inte så OT här tycker jag)

angående healtregen (lol som sagt), kan man stänga av det? hörde att x360 versionen hade nån Realistic svårighetsgrad, om det är sant så borde den nästan följt med till ps3 versionen right?

Medlem
Skrivet av the wookiee:

dofilusåkaffe: Indeed...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Erenthal:

1. Total realism. original GR/Rainbow.

yes, så som det ska vara i dom spelen.

ska även finnas fler än 3 personer i spelet och man ska ha möjlighet att planera före uppdragen och skapa sina egna grupper......men jag är väll för gammal för dessa hjärndöda och hjärtlösa shooters.

Jag gillade verkligen original-Rainbow, och det gamla GR. Tyvärr är det ju så illa att målgruppen för så kallade "smarta" shooters är väldigt liten. Nuförtiden räcker det ju med att ett spel har en MP5a modellerad för att det ska få kallas för "realistiskt"...

Å andra sidan, medans jag väntar på nästa Rouge Spear så har jag inget emot att njuta av en välproducerad "big budget" action-shootare som Vegas och dess likar. Och för dessa spel så är det ultimata systemet metod 3 som jag utvecklade i min förra post.

Medlem

Ja ge mig tillbaka realismen och planeringen! NUUUU!

Medlem

Vegas tycker jag var ett roligt spel, stämmningsfullt och riktigt kul rakt igenom. Men det är mer en hollywood variant av en insatsstyrka. Sticka fram vapnet och spraya kulor runt ett hörn, WTF?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

detta ska jag köpa


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Det är inget nytt Rainbow Six spel, utan en ny spelserie i serien Tom Clancy's (spekuleras det i). Och jag tror inte de skulle göra en Rainbow Six vid år 2028 då förra var i en lite närmare framtid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Clancy%27s_Firehawk

Analys av ljudet från den nya sidan nämner Cross Com och Splinter Cell bland annat.

http://www.clancywiki.com/wiki/index.php?title=Firehawk

Medlem

köpa R6 Vegas idag till 360, så det ska bli kul att få spela det, fick det för en billigpenning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar