Film: Andy Serkis i Heavenly Sword

Robot
Medlem
Film: Andy Serkis i Heavenly Sword

Fasen vad tufft. Hoppas heavenly sword blir lika bra som det ser ut att bli.

Medlem

Haevenly Sword ser ruskigt lovande ut!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

stackars människa som måste cleana all den där datan sen
lär ta minst lika lång tid som de skulle tagit för en skillad animatör att bara keya det där från början istället för att den här overrated gubben skulle traska runt och förstöra spelutveckling..

men ah, heavenly sword <3

Medlem
Skrivet av F3D:

stackars människa som måste cleana all den där datan sen
lär ta minst lika lång tid som de skulle tagit för en skillad animatör att bara keya det där från början istället för att den här overrated gubben skulle traska runt och förstöra spelutveckling..

men ah, heavenly sword <3

Är det inte så att det blir mer realistiska rörelser av motion capture?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Flakmonkey

http://www.fz.se/filmer/?id=261
Ett smakprov på hur det blir i slutändan.. Trailern som visades på Tokyo Game Show 2006, alltså lite gammal, men är ändå rätt frän

http://www.fz.se/filmer/?id=136
Sen finns ju den här då man får se mer av hela processen

Medlem

Manuell keyframeanimering duger bra för att göra generiska saker, att ersätta äkta skådespeleri gör det inte dock.
Det skulle tagit dem ÅR att animera bara anisktsuttrycken och alla små rörelser som människor gör när de talar.

Det andy serkis gör i filmen är bra, riktigt bra, och jag kan inte vänta på att få se heavenly sword.
Om klipppningen blir i spelet som det är i filmen med att ljud och bild inte alltid sammafaller så kommer jag att älska varje sekund av det, även om själva gameplayet skulle råka vara lika hög klass på...

Det har aldrig funnits särskilt mkt känsla i spelen, nu är det dags att det förändras, mer mocap till folket!


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av skribb:

Är det inte så att det blir mer realistiska rörelser av motion capture?

du spelar ju in rörelserna, men resultatet är inte samma, datorer är inte så bra som folk tror

animation är ju endå nått som funnit ett tag. och utövare av denna konstform (hehe) ser ju på verkligheten när dom jobbar. dock så vill man oftast överdriva rörelser för att förmedla en kännsla till publiken, och med motion crapture så får du tyvär bara den (skräpiga) datan som fröken Andy gör åt dig.
Självklart sitter det ju stackare och rensar den där gröten senare och då även passar på att överdriva de saker som dom vill.

Självklart tycker Andy att det är jätte kul att klä ut sig till en trasdocka och lulla runt framför infraröda kameror, men om han skulle se till vad för efterarbete som behövs..

Skrivet av simulacra:

mer mocap till folket!

vad grundar du den där klockrena kommentaren på?

Inaktiv

håller med flow. Dessvärre behöver man överdriva rörelse för att få de att se realistiska ut. Oxymoron?

Medlem

Vad spelar det för roll om det måste sitta ett gäng och fixa "gröten" när det skulle ta lika lång, eller längre, tid att göra det manuellt?
Jag har inga förhoppningar på att en animatör kan pricka in alla små nyanser av rörelse som människor gör när vi talar på samma tid.

Att riktiga professionella skådespelare agerar i spel behövs, det är ingen tvekan om den saken...

Det finns dock medelvägar och jag är säker på att ninja theory blander det bästa av 2 världar.
Jag kan iaf inte vänta på att få ser fler spelstudios mocapa folk som har som yrke att agera.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Har du aldrig tänkt på att det kan vara tvärtom? Att skådespelare inte har den kontroll över sina nyanser som duktiga animatörer har?

Att blanda är ju bäst.. Många tror ju att mocap är vägen till bra animationer vilket många spel som har använt sig av mocap kan bevisa motsatsen. Däremot spel som mgs bevisar också att det går att använda på ett mycket bra sätt.

Flow är animatör så han är lite för vinklad :]

Inaktiv
Skrivet av iramirion:

Flow är animatör så han är lite för vinklad :]

Hehe jo, wannabe animatör gillar inte mocap

men självklart, mocap kan vara kul. men jag ser inget som helst skäl till att prisa det till skyarna som alla gör. senaste beviset på hur "bra" mocap är fick jag från Call of Duty 3 till ps3. mådde så dåligt av deras cutscenes att jag gick ut o köpte God of War (som även använder sig av mocap)..

1
Skriv svar