Demotesta Dawn of Magic

Robot
Medlem
Demotesta Dawn of Magic

Hmm ser rätt nice ut, kanske skulle ta o testa...


signatur

I'm the best around...

Inaktiv

"Testversionen innehåller den första halvan av totalt fem akter, vilket i speltid räknat uppges vara mellan fem och tio timmar."

Låter rätt kort för ett rollspel.

Medlem

Gränssnittet är så fruktansvärt fult! Ska ta och testa det dock. ^^ Det här med att man kan föra över sin Demo-karaktär till fullversionen är en väldigt bra idé!

Medlem
Skrivet av Skumbar:

"Testversionen innehåller den första halvan av totalt fem akter, vilket i speltid räknat uppges vara mellan fem och tio timmar."

Låter rätt kort för ett rollspel.

Det är inget rollspel, det är ett Hack n' Slash.
Typ Diablo.

Bara för att man har stats och levlar blir det inte ett rollspel.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Skumbar:

"Testversionen innehåller den första halvan av totalt fem akter, vilket i speltid räknat uppges vara mellan fem och tio timmar."

Låter rätt kort för ett rollspel.

Det är inget rollspel, det är ett Hack n' Slash.
Typ Diablo.

Bara för att man har stats och levlar blir det inte ett rollspel.

Det är ett Action-rollspel, genren heter Action-RPG, hack n' Slash är mer bara nåt det kallas för.
Som Shoot em'up(vanligt FPS), Beat em' up(fighting) osv...
Tar du rollen som en annan person och får sätta ut erfarenhetspoäng, magier och utrustning så är det ett rollspel.

Medlem
Skrivet av Wilcon:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Skumbar:

"Testversionen innehåller den första halvan av totalt fem akter, vilket i speltid räknat uppges vara mellan fem och tio timmar."

Låter rätt kort för ett rollspel.

Det är inget rollspel, det är ett Hack n' Slash.
Typ Diablo.

Bara för att man har stats och levlar blir det inte ett rollspel.

Det är ett Action-rollspel, genren heter Action-RPG, hack n' Slash är mer bara nåt det kallas för.
Som Shoot em'up(vanligt FPS), Beat em' up(fighting) osv...
Tar du rollen som en annan person och får sätta ut erfarenhetspoäng, magier och utrustning så är det ett rollspel.

*Harkel*

FPS och SHMUP / Shoot-'Em-Up är två helt olika saker... detsamma gäller Fighting och Beat-'Em-Up


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Vad är skillnaden?

Inaktiv

Shoot-'em-up:
A shoot 'em up is a computer and video game genre where the player controls a vehicle or character along no more than two axes of movement and fights large numbers of enemies with shooting attacks, usually of a highly stylized nature. These games were traditionally just called "shooters," but with the advent of new technology, new genres emerged like first person shooters, rail shooters and third person shooters, and the "shoot 'em up" term came to indicate this narrower school of design.

Inaktiv

Jag kallade Quake för shoot 'em up back in the days Jag tycker man kan kalla FPS för Shoot 'em up eftersom det är det man gör även om då nån har beslutat att det ska vara annorlunda. Detsamma gäller Beat 'em up. Beat 'em up i mina ögon är typ Double Dragon, Ett fighting spel där man slår fler än en gubbe.

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Jag kallade Quake för shoot 'em up back in the days Jag tycker man kan kalla FPS för Shoot 'em up eftersom det är det man gör även om då nån har beslutat att det ska vara annorlunda.

FPS är en bättre beskrivning eftersom det handlar om förstapersonsperspektiv. Man ska gå efter det som beskriver spelet bäst och använda den fras som är allmänt accepterad helt enkelt.

Sen får man väl kalla det vad-faen-man-vill iofs, finns ingen lag emot det.. Men man lär ju blir dumförklarad, speciellt om man är recencent, spelproducent eller liknande


signatur
Medlem

Men jag skiter väl fullständigt i vad som är vad, det ja vill läsa i en kommentator tråd på ett demo är hur spelet är, om det är värt att tanka eller inte.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

ok, men vad är det för skillnad på ett fightingspel och ett beat em up ?

Inaktiv

hackn slash smakar sött.

Medlem

Någon som har testat demot och kan ge liyte input..?

Tror iofs det blir svårt att trycka bort Diablo och Titan Quest från tronen. Silverfall lyckades inget vidare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av b0ne:

Men jag skiter väl fullständigt i vad som är vad, det ja vill läsa i en kommentator tråd på ett demo är hur spelet är, om det är värt att tanka eller inte.

Du får väl tanka demot och berätta hur det är då... Själv har jag ingen som helst önskan att spela ännu en halvdan Diabloklon.

Inaktiv

Av demot att dömma så håll er till Titan Quest eller Diablo 2 =(

Medlem

Förutom att första uppdraget var extremt irriterande så tycker jag inte att man skall döma ut spelet pga att det är en "Diablo-klon".

Jag menar, hur skall ett Action-RPG (eller vad ni nu vill kalla det) vara för att man inte skall peka på det och säga "Diablo-klon, jag spelar hellre D2 än att spela _ytterligare_ ett spel som försöker vara som Diablo"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jaja, om jag säger så här då: "Jag har ingen som helst önskan att spela några action-RPG:n över huvud taget." Marknaden svämmar över med den sortens titlar, medan jag sitter och längtar efter riktiga rollspel.

Medlem

Kan lägga till att spelet kändes mer som Titan Quest/Dungeon Siege än Diablo 2. Tycker att ni skall testa demot innnan ni dissar det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Meh. Det här demot gav mig ingenting över huvudtaget. Föga inspirerat. Kudos för att man kan spela gammal tant dock.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Meh. Det här demot gav mig ingenting över huvudtaget. Föga inspirerat. Kudos för att man kan spela gammal tant dock.

Ok nu känner jag mig lockad att tanka ner detta direkt, KUDOS för att du höll dig till topic.

Medlem

Tänk om alla tänkte på samma sätt om andra genrer: meh, alla RTS är Dune 2000-kloner, alla FPS är Half-Life-kloner etc

Ok, det har sina likheter med D2, men det kanske är ett bra spel iaf. Precis som alla H-L-look a like's kan vara bra FPS.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Tänk om alla tänkte på samma sätt om andra genrer: meh, alla RTS är Dune 2000-kloner, alla FPS är Half-Life-kloner etc

Ok, det har sina likheter med D2, men det kanske är ett bra spel iaf. Precis som alla H-L-look a like's kan vara bra FPS.

Självfallet skall man inte döma ett spel bara för att det liknar ett annat, det kan till och med vara ett utmärkt spel. Något som Jag tyvärr tvivlar på att Dawn of Magic är. I alla fall efter att ha spelat demot. Får invänta en resension innan köp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

kanske ska testa det ialf.

Inaktiv

tröttnade på det sista trännings uppdraget.

1
Skriv svar