Resident Evil: Umbrella Chronicles = rälspangare

Robot
Medlem
Resident Evil: Umbrella Chronicles = rälspangare

Nej :\

...men kan ju bli bra ändå.


signatur

<3

Inaktiv

tråkigt!...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Vad menas med en "rälspangare"?

Flakmonkey
Skrivet av Xent:

Vad menas med en "rälspangare"?

Du går inte runt själv, utan fienderna ploppar upp på rutan och du skjuter dem, sen åker du vidare... som om du var på en räls helt enkelt ^^ Väldigt populärt i arkadhallarna

Medlem

Omg, skämtar ni! Det är ju mer vad man väntat på att komma till wii, om det är rätt folk bakom också kommer det nog bli ganska coolt dessutom. Visst är det säkert inte kul att sitta och peka i några timmar men blanda in lite mer involverande element. Kan bli intressant iaf. ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Väldigt populärt i arkadhallar och väldigt kul att spela med polarna


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

älskar rail-shooters själv. Men att de låter RE bli ett är jag kanske lite skeptisk till. Tycker de kunde utvecklat ett nytt ip istället då.

Fast detta kan mycket bli riktigt bra, saknar rail shooters och till Wii passar sådant här utmärkt ju.

Medlem

Virtua Cop 2...
"Reload! Reload!"

Medlem

Tråkigt!! Ja förväntade mig något nytt, inte detta..

Medlem

Railshooter ... Det känns rätt 80-tal faktiskt. Gick väl an i en arkadhall med en tung ljuspistol i handen, stor skärm och polaren bredvid, men hemma ... äääh.

Det trista med railshooters var ju just att de gick på räls. Det var lika mycket minnestest (att lära sig var fienderna dök upp) som det var skjutskicklighet.

Då spelar jag hellre ett linjärt FPS. Och ännu hellre ett olinjärt.

Medlem

railshooter behöver inte innebära att allt är 100% scriptat så att man kan memorera vad som händer. Bara för att det nästan var 80-tal nära man sist spelade railshooters, så innebär det inte att man inte kan utveckla genren. Jag ser fram emot detta faktiskt. Om det blir en shysst bladning mellan scriptade sekvenser och AI så kan det bli mycket bra. Förhoppningsvis lägger de även in andra saker man ska göra med moten än bara skjuta.

Medlem

House of the Dead...någon?

1
Skriv svar