Inaktiv
Spåjltv

Denna blogg var menad att handla om spelrelaterade saker, så se detta som en tillfällig utsvävning. Bloggen kommer inte utvecklas till någon jobbig se-mig-hör-mig-historia där påfund som "dagens outfit" blir återkommande element. Det skall däremot adderas till denna förtext att liknande sidospår kan återkomma i bloggen.

Såg precis på Idol (ja det händer). Hela programets säljpunkt var den lilla begåvade 16åringen som väntar på slutet. Det har hintas om henne flera gånger tidigare och det är nu vi äntligen ska få se vad hon går för. Om man såklart inte spannat in aftonbladet.se´s spoilningar! Jag har olikt många personer, inte något särskilt emot Aftonbladet. Visst skojar man kring en del fördomar som Aftonbladet dras med, men likväl är det deras webbplats man alltid styr till om man vill ha lite lättsmälta och flashiga nyheter. Nu har däremot aftonbladet-tvs billiga tittarraggning irriterat mig nog till ett blogginlägg(bäva!).

Det är liksom som om de vill flasha sin insyn i nöjesindustrin genom att spojlera godbitarna i kommande nöjesevent. Billigast måste vara när de smällde upp fetingrubriken VARNING TITTA INTE PÅ DETTA!, med förevändningen att de skulle avslöja centrala "läckta" detaljer i kommande säsongen. Aftonbladet är liksom som den där jobbiga kompisen som alltid skulle berätta slutet på filmen eller vad som händer i nästa avsnitt. Lillasyskonkomplex heter det i vissa kretsar tror jag. Fast i Aftonbladets fall så handlar det väl mest att de letas efter horiga anledningar till att få folk att trycka på tittaknappen så att de kan cashas in lite reklampengar. Måste det göras så pinsamt uppenbart bara?

Aaah, puh, det var skönt att arga av sig.

Kommentera gärna. Tycker du inlägget är bra, kasst, överföldigt etc. Bättre att formulera en diss åt mig än att låta den ensamt trycka i hjärnan på dig.

Nu dags för fisljummet sodastreamvatten!

#blogg

Inaktiv
Spåjltv

Jag kan hålla med om att det visst är ett "problem", folk lockas ju att kolla på klippen redan innan de kommer på TV men man har ju faktiskt en fri vilja. Själv hade jag aldrig kollat på det där "VARNING!..."-klippet

Det intressanta i det här inlägget var ju för övrigt formuleringen "fisljummet".
Måste bara fråga: uttalas det "fisljummet" eller "fesljummet" i dina trakter?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Skrivet av Kullberg:

Jag kan hålla med om att det visst är ett "problem", folk lockas ju att kolla på klippen redan innan de kommer på TV men man har ju faktiskt en fri vilja. Själv hade jag aldrig kollat på det där "VARNING!..."-klippet

Jag kanske missformulerat mig. Det handlar inte främst om att folk tittar på "spojlklippen" så mycket som att aftonbladet skyltar med att de har insikt i hur det ska gå. Personligen beskådar jag aldrig själva klippen, men eftersom de tapetseras framför dig så fort du så mycket som sneglar åt nöjesdelen, så räcker det oftast med denna rubrik (som innehåller förklarande feta texter och bilder) för att man ska ha förstört helheten av något.

Skrivet av Kullberg:

Det intressanta i det här inlägget var ju för övrigt formuleringen "fisljummet".
Måste bara fråga: uttalas det "fisljummet" eller "fesljummet" i dina trakter?

Jag ser nog att formuleringen av ett uttryck inte är begränsat till min geografiska situation. Hurvida jag gjort något gravt lingvistiskt snedsteg får du väl vidare undersöka. Kanske kan det mynna ut i ett eget spännande blogginlägg.

1
Skriv svar