Wii-försäljningen går bra i Japan

Robot
Wii-försäljningen går bra i Japan
Inaktiv
Wii-försäljningen går bra i Japan

åh vad fragzone njuter av att ps3 inte säljer
hur bra säljer xbox360 jämfört med wii där borta då? o_O

kvalitet före kvantitet iofs

Inaktiv
Skrivet av F3D:

åh vad fragzone njuter av att ps3 inte säljer
hur bra säljer xbox360 jämfört med wii där borta då? o_O

kvalitet före kvantitet iofs

Ska FZ ignorera nyheter som inte är positiva för Sony? Det låter oerhört dumt att ens föreslå att FZ ska blunda för verkligheten så att diverse fanboys inte ska bli upprörda.

Xbox 360 säljer väldigt få maskiner i Japan.

Kollar du på tidigare försäljningssiffror så ser du att Nintendo dominerar i Japan med sin Nintendo DS.

Ta senaste veckan t.ex.

konsol, antal, ökning/minskning

- DS Lite: 130,549 +(7.47%)
- Wii: 75,571 +(12.67%)
- PSP: 41,546 -(5.08%)
- PS3: 20,459 -(5.44%)
- PS2: 16,961 +(27.33%)
- Xbox 360: 3,492 +(20.00%)

http://www.joystiq.com/tag/japanesehardwaresales

Inaktiv

och ps3 är väl inte så ruskigt dyr i japan som i sverige ?

Inaktiv
Skrivet av F3D:

åh vad fragzone njuter av att ps3 inte säljer
hur bra säljer xbox360 jämfört med wii där borta då? o_O

kvalitet före kvantitet iofs

Xbox360, Microsoft, USA
Playstation 3, Sony, Japan
Wii, Nintendo, Japan

Medlem
Skrivet av F3D:

åh vad fragzone njuter av att ps3 inte säljer
hur bra säljer xbox360 jämfört med wii där borta då? o_O

kvalitet före kvantitet iofs

Inte för att jag vill framstå som någon nöt men snälla... jag börja bli jävligt less på dina kommentarer om att varenda konsol det inte står på Sony är rent skit. Kan du inte försöka hålla dina fanboy-tankar i styr? Du får gärna gilla Sony hur mycket du vill men du behöver inte påpeka det i varenda konsoltråd genom att snacka skit om de andra konsolerna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Man måste också lägga in i beräkning att PS3 är mer än dubbelt så dyr än Wii.

Vad säljs det mest av? Antal liter mjölk eller antalet flygplan? Självklart vinner mjölken detta. Nu är det ju naturligtvis inte alls samma sak och jag är inte på något vis någon PS3-fanboy. Tycker bara att det är orättvist att jämföra när det är sådana fruktansvärda priskilnader. En Wii kan vem som helst köpa utan att tänka sig för. En PS3 är någonting man måste planera och spara för att köpa. Så jag tycker ändå att PS3 är vinnaren i just det här sammanhanget.

Men om vi sedan kommer in på spel och hur mycket utvecklarna har att tjäna in, så vinner naturligtvis Wii:n med sitt antal.

Men kvalitet kan inte alltid jämföras med kvantitet. Går ju att jämföra ett tangentbord som kostar 1500 mot ett som kostar 59:- på clas ohlsson. Självklart säljer det för 59kr MEST.

Folk tittar alldeles för mycket på försäljningssiffrorna utan någon som helst tanke på allt runt omkring. Om en Wii hade kostat lika mycket som en PS3, då hade man kunnat dra en rak jämförelse. Men samtidigt, vem tror ni skulle vinna då?

Medlem
Skrivet av Twitch:

Man måste också lägga in i beräkning att PS3 är mer än dubbelt så dyr än Wii.

Vad säljs det mest av? Antal liter mjölk eller antalet flygplan? Självklart vinner mjölken detta. Nu är det ju naturligtvis inte alls samma sak och jag är inte på något vis någon PS3-fanboy. Tycker bara att det är orättvist att jämföra när det är sådana fruktansvärda priskilnader. En Wii kan vem som helst köpa utan att tänka sig för. En PS3 är någonting man måste planera och spara för att köpa. Så jag tycker ändå att PS3 är vinnaren i just det här sammanhanget.

Men om vi sedan kommer in på spel och hur mycket utvecklarna har att tjäna in, så vinner naturligtvis Wii:n med sitt antal.

Men kvalitet kan inte alltid jämföras med kvantitet. Går ju att jämföra ett tangentbord som kostar 1500 mot ett som kostar 59:- på clas ohlsson. Självklart säljer det för 59kr MEST.

Folk tittar alldeles för mycket på försäljningssiffrorna utan någon som helst tanke på allt runt omkring. Om en Wii hade kostat lika mycket som en PS3, då hade man kunnat dra en rak jämförelse. Men samtidigt, vem tror ni skulle vinna då?

Vad snackar du om? Du är även väldigt unfair när det gäller prissättningen på dina tangentbord. Mer sant vore att mäta mellan två tangentbord på 250 resp. 500 kronor isf.
Det är väldigt självklart att de kostar olika mycket, PS3 är fylld med massa godheter som kostar MER än prylarna Wii:n har i sig. Så om det kostat lika mycket, vad hade du köpt? Ehhh??
Om en gammel Volvo kostat lika mycket som en ny Ferrari, vad hade du köpt?
Din parellel funkar inte riktigt. Tänk om!

Inaktiv
Skrivet av Twitch:

Man måste också lägga in i beräkning att PS3 är mer än dubbelt så dyr än Wii.

Vad säljs det mest av? Antal liter mjölk eller antalet flygplan? Självklart vinner mjölken detta. Nu är det ju naturligtvis inte alls samma sak och jag är inte på något vis någon PS3-fanboy. Tycker bara att det är orättvist att jämföra när det är sådana fruktansvärda priskilnader. En Wii kan vem som helst köpa utan att tänka sig för. En PS3 är någonting man måste planera och spara för att köpa. Så jag tycker ändå att PS3 är vinnaren i just det här sammanhanget.

Men om vi sedan kommer in på spel och hur mycket utvecklarna har att tjäna in, så vinner naturligtvis Wii:n med sitt antal.

Men kvalitet kan inte alltid jämföras med kvantitet. Går ju att jämföra ett tangentbord som kostar 1500 mot ett som kostar 59:- på clas ohlsson. Självklart säljer det för 59kr MEST.

Folk tittar alldeles för mycket på försäljningssiffrorna utan någon som helst tanke på allt runt omkring. Om en Wii hade kostat lika mycket som en PS3, då hade man kunnat dra en rak jämförelse. Men samtidigt, vem tror ni skulle vinna då?

Det kan kanske vara därför det blir färre exklusiva spel till PS3? Färre konsoller sålda -> antagligen färre sålda spel -> mindre pengar att tjäna för utvecklarna.

För övrigt är det ganska naturligt att försäljningen försämras strax efter launch.

Medlem
Skrivet av Twitch:

Man måste också lägga in i beräkning att PS3 är mer än dubbelt så dyr än Wii.

Vad säljs det mest av? Antal liter mjölk eller antalet flygplan? Självklart vinner mjölken detta. Nu är det ju naturligtvis inte alls samma sak och jag är inte på något vis någon PS3-fanboy. Tycker bara att det är orättvist att jämföra när det är sådana fruktansvärda priskilnader. En Wii kan vem som helst köpa utan att tänka sig för. En PS3 är någonting man måste planera och spara för att köpa. Så jag tycker ändå att PS3 är vinnaren i just det här sammanhanget.

Men om vi sedan kommer in på spel och hur mycket utvecklarna har att tjäna in, så vinner naturligtvis Wii:n med sitt antal.

Men kvalitet kan inte alltid jämföras med kvantitet. Går ju att jämföra ett tangentbord som kostar 1500 mot ett som kostar 59:- på clas ohlsson. Självklart säljer det för 59kr MEST.

Folk tittar alldeles för mycket på försäljningssiffrorna utan någon som helst tanke på allt runt omkring. Om en Wii hade kostat lika mycket som en PS3, då hade man kunnat dra en rak jämförelse. Men samtidigt, vem tror ni skulle vinna då?

Hur kan du se ps3an som vinnare? Förstår inte ditt resonemang överhuvudtaget, för vad som bestämmer vad en konsoll är värd är väl spelen och spelvärdet? inte någon jävla blu-ray spelare.
Med din logik skulle 3DO konsollen vara det bästa systemet ever. Bra grafik är det inte ända som kan defineras som next gen, tyvärr verkar det vara den ledande uppfattningen.

Wii har roligare spel och tilltalar mer folk, och bevisningen är försäljnings siffrorna.

"Men kvalitet kan inte alltid jämföras med kvantitet." Detta var exakt vad som gjorde att ps2an vann förra generationen.

Medlem
Citat:

"Men kvalitet kan inte alltid jämföras med kvantitet." Detta var exakt vad som gjorde att ps2an vann förra generationen.

Va?


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

^-- Mängder med spel, många var Meh. Och ja har haft 3 st ps2or genom mina dagar, två paja lasern på

Medlem

Hahaha jämföra mjölk med flygplan :D..Väx upp och återkom sen när du mognat hahaha.

Ontopic: Varför bryr sig folk egentligen hela tiden vilken konsol som säljer mest? Wii har ju fördelen med många japanskorienterade spel dvs som riktar sig till japaner. Manga och sånt skit. Samt barnspel. Xbox har aldrig sålt bra där då den inte har spel som folk i Japan vill ha. Så inga konstigheter här heller. PS3 är för resten som tycker inte den är för dyr. Skulle tro att många där köper både PS3 och Wii faktiskt. Iaf de som tycker det är värt det.

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Hahaha jämföra mjölk med flygplan :D..Väx upp och återkom sen när du mognat hahaha.

Skrivet av Twitch:

Antal liter mjölk eller antalet flygplan? Självklart vinner mjölken detta. Nu är det ju naturligtvis inte alls samma sak

Lär dig att läsa och återkom sedan till internet där det är en fördel att kunna läsa vid 28 års ålder. Lycka till, du kommer verkligen behöva en rejäl dos av detta verkar det som.

:heart:

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Ska FZ ignorera nyheter som inte är positiva för Sony?

Nej nej, anser bara att fragzone har ett visst negativt sätt att formulera sig när det gäller konsolers försäljning.

edit:
mr.bear, tråkigt om du uppfattar mina kommentarer som anti-wii, då jag inte nämnde vare sig om jag gillar eller inte gillar wii

1
Skriv svar