Robot
SSX Blur

Tredjepartsutvecklare har inte haft det lätt när de utvecklat spel till Wii, något som till stor del beror på den udda handkontrollen. Electronic Arts tycks dock ha lyckats få sina utvecklare att gnugga geniknölarna lite extra då de visat att det går att skapa spel till Wii även om man inte heter Nintendo. Är SSX Blur ännu en sådan titel? Både ja och nej.


Medlem
Wii-recension - SSX Blur

Blir bara mindre och mindre sugen på wii faktiskt.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Blir bara mindre och mindre sugen på wii faktiskt.

Håller med. Wii är bäst under korta sessioner, med ett par polare och en eller annan alkoholdryck i kroppen. Efter de första månaderna av Wii-hysterin verkar de flesta tappat suget.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Inaktiv
Skrivet av majsalle:

Håller med. Wii är bäst under korta sessioner, med ett par polare och en eller annan alkoholdryck i kroppen. Efter de första månaderna av Wii-hysterin verkar de flesta tappat suget.

sluta nu!
jag hatar att alltid ha rätt!

(måste man dricka alkohol för att ha kul med wii? då är det ju sämre än vad jag nånsin kunnat tänka mig)

edit:
"Wiis unika handkontroll" what?

Medlem

Ja jag vetefaen.. Jag har aldrig gillat SSX Tricky till GC och det känns som att detta fortsätter på ungefär samma spår. Tråkigt nog.

F3D: Vi har fattat att du inte gillar Wii vid det här laget, det är inget krav på att du ska lägga in något nedlåtande om konsollen i varenda Wii-relaterad tråd som dyker upp. Ärligt talat skulle jag helst slippa läsa skiten över huvudtaget.

Inaktiv

Är detta ännu en PS2 portning?

Flakmonkey
Skrivet av teX:

Är detta ännu en PS2 portning?

Nope

Inaktiv
Skrivet av raslon:

F3D.

till skillnad från alla "YES! SONY IS TEH PWND" kommentarer som uppstår i alla playstation relaterade trådar?

Inaktiv

äh att vara negativa,
hur många av 360 och ps3 spelen är bäst ?
av 10 ps3 jag sett rescenserat så va bara 3 riktigt bra i game reactor
resten fick knappt halvbra betyg.

det kan inte precis komma bäst spel varje dag,
bra spel finns till wii, å det kommer mer.

jag lirar zelda, call of duty just nu å har inget att klaga på.

Inaktiv

Betygsmässigt stämmer recensionen med genomsnittet. Verkar dock som att olika sidor ger högre poäng när de poängterar att de spelar ganska mkt, vilket kan tyda på en väldigt hög inlärningskurva för kontrollerna.
Bra av EA att försöka vara lite innovativa i alla fall. Har funderat på att köpa detta men håller ut tills vi vet när Paper Mario kommer till Europa.

Och nej, ett dåligt spel innebär inte att konsolen inte fungerar. Nintendo är ju onekligen banbrytande i det avseende att de skapat en ny kontroller för konsoler, vilket inte skett de senaste nära 2 decennierna vi har haft dem. Naturligt nog kräver detta även en tid av utvecklarna att inte bara tänka i nya banor utan även skapa.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:

Naturligt nog kräver detta även en tid av utvecklarna att inte bara tänka i nya banor utan även skapa.

Detta har jag också tänkt på, och potential finns verkligen. När man håller brännbollsträet i Wii sports märker man verkligen hur känslig kontrollen verkligen är, tänk bara om utvecklarna kunde få tummen ur och nyttja kontrollen fullt ut. Vilka spel det skulle bli.

Inaktiv

som sagt, wii är fortfarande en ny konsol, så ge den gärna en chans,
och det här med rescensioner, sånt ska man ju egentligen ta med en nypa salt,

en rescension är ju bara vad just den personen tycker, du själv kan ju tycka nåt helt annat,

så är det med spel, film , musik, vad somhelst,

själv så älskar jag adam sandler filmer, men får dom nånsin bra betyg ? nono, det är en 1a ibland en överstruken 1a typ.

vad jag menar är att man ska inte alltid gå efter vad nån annan säger,
för man vet ju själv vad man gillar.

som i just game reactor som sågade 6 av 10 spel till ps3.

om man provar dom själv så kanske man gillar alla. eller inget...

så en recsenison är bara en viss vägledning, men man ska alltid själv bedöma om man gillar det eller ej. för du vet ju själv vad du tycker mest om

Medlem

Av alla spel som finns och som kommer så är det bara totalt 3 titlar som intresserar mig, och det är Zelda, Paper Mario och Disaster: Day of Crisis. Mario Galaxy känns lite, WTF? Och resten känns som att man redan spelat till Gamecube. Wii måste få in fler intressanta spel för att jag ska köpa en igen, för som de känns nu så ångrar jag mig inte ett dugg att jag sålde den.

Medlem
Citat:

Nintendo är ju onekligen banbrytande i det avseende att de skapat en ny kontroller för konsoler, vilket inte skett de senaste nära 2 decennierna vi har haft dem.

Dansmattor, Fiskespön, Gitarrkontroller, Mikrofonkontroller, Eyetoy...

Har kommit massor med nya kontroller.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

Grafiken va fulare än på ps2:down:

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

som sagt, wii är fortfarande en ny konsol, så ge den gärna en chans

kom väll ut tidigare än PS3an i både Japanland och Europa? Finns fortfarande bara Zelda till den.

Skrivet av BangBoomBang:

äh att vara negativa,
hur många av 360 och ps3 spelen är bäst ?
av 10 ps3 jag sett rescenserat så va bara 3 riktigt bra i game reactor

som sagt, ps3 är fortfarande en ny konsol .. yatta yatta.

Skrivet av BangBoomBang:

jag lirar zelda, call of duty just nu å har inget att klaga på.

Medlem

Jag tycker det finns gott om titlar att spela till Wii i alla fall. Har haft min sedan februari någon gång och har mycket att spela. Men visst, då hade jag ingen gamecube sedan innan och har spelat en del gamecubespel emellanåt också.

Har tillräckligt bra PC kopplad till plasman för att få riktigt shysst grafik i många bra spel. Men Civilization 4 undantaget och några timmar Trackmania så är det uteslutande Wii:n som spelas. Wii sports är inte tråkigt ännu, även om det inte spelas så mycket då det finns andra shyssta spel till Wii som är värda att spelas. Gudfadern och Sonic är två riktigt bra titlar där kontrollerna ger spelet ett enormt lyft.

Bt
Medlem

Bra sagt Nolite


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Jag har SSX 3 till Xbox, SSX On Tour till GC och nu även SSX Blur till Wii. Måste säja att jag gillar denna spelserie jäkligt mycket. Faktiskt, så tycker jag att SSX Blur är väldigt bra! Har spelat väldigt mycket och visst var kontrollen svår i början, men nu bara älskar jag den. Att sätta Übertricken kräver övning, men vem har sagt att det ska vara lätt? Att styra med Nanchuken fungerar kanon och det går t ex att justera hur mycket spak respektive lutning ska påverka svängarna.
Ska man nämna något negativt, så är det väl att vissa banor har funnits med från tidigare spel.
Absolut värt ett köp och jag anser att det är bäst av de 3 SSX-spel som jag har.

Inaktiv

Tycker att Wii har mycket att ge, men bara de släpper en FreeLoader! Vet någon vart den tagit vägen?

Inaktiv

Var sugen på detta spel, men kontrollerna får mig att tveka.. Verkar inte alls fungera, får hålla mig till mitt Madden

Inaktiv

MulleMeck: kontrollerna fungerar kanonbra - tro mig!

Inaktiv

det är också så att som på ps3, där kan folk va lite mer okritiska när grafiken bländar och kontrollen är usel i vissa spel, för det kan fortfarande vara kul för att grafiken just är tokbra.

medans om ett spel på wii har sämre grafik och usel kontroll då blir man inte glad alls.

så det är nog mer svårt att göra ett bra, kul spel på wii som inte kan flasha med grafik.

så ett spel har ju lättare att få skit på wii än på ps3 helt klart.

hursomhelst..
finns flera spel nu i år som man väntar ivrigt på,
speciellt nya final fantasy är man extra nyfiken på.

och retro avdelningen är helt underbar.

så många pärlor från nes, snes, n64 och sega megadrive som man kan lira felfritt igen.

så självklart är man nöjd.

Ps3 hamnar snart bredvid Wii´n också.

så man blir nog lite blek denna sommarn

Medlem

[quote=F3D]

Skrivet av BangBoomBang:

som sagt, wii är fortfarande en ny konsol, så ge den gärna en chans

kom väll ut tidigare än PS3an i både Japanland och Europa? Finns fortfarande bara Zelda till den.

du har koll du, PS3 kom en vecka innan wii. bara i europa, som nog alla vet, där den kom ut långt efter wii.
så att säga att PS3an är en yngre konsoll än wii går inte


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:

du har koll du

sa aldrig att jag hade koll. "väll" brukar indikera att meningen kanske inte är helt korrekt utan kan vara mer utav en gissning från personen som skriver.

"det här spelet är svårt"
"det här spelet är väll svårt...?"

men tack för försöket

Medlem

Efter SSX3 så sumpade de verkligen serien. Nu går vi bakåt i tiden. Inte för att allt behöver vara skitsvårt och ha en sådan variation som SSX3, men när det är så enkelt att vi är på SSX tricky tiden igen när alla har samma score...

Medlem

hur funkar freeloader egentligen ?

1
Skriv svar