Anledningar till varför Max Payne filmen kommer äga/suga

Inaktiv
Anledningar till varför Max Payne filmen kommer äga/suga

Ni vill att det ska bli en bra film. Jag vill att det ska bli en bra film. Vem vill inte att det ska bli en bra film?
Här är några tankar, förhoppningar och farhåger inför den stundande Max Payne filmen.
Filmen kommer 17 Oktober. Trailer

Sugningsaspekten.

1. Manusförfattare och regissör tycker att det dammiga manuset behöver piffas upp med sådant som kidsen gillar och låter inte de demoner och änglar som syns i trailersen blir mer än intressanta hjärnspöken. Istället drars en parad av ockultism och demondödande igång. Allt i bästa (läs sämsta, Keanu host host) Constatin stil.

2. Redan nämnda trailer är (enligt mig) så överraskande peppande och fantastisk att förväntningarna svävar högt över vad som är vettigt för den här typen av filmer (filmer baserade på tv-spel).

3. Regissören John Moores största "hits" och bedrifter utgörs av The Omen remaken och Behind Enemy Lines.

4. Skådespelarensamblen utgörs av två rappare och en sitcom tjej.

Mona Sax?

Max Payne?

Jim Bravura?

Ägaspekten.

1. Mark Wahlberg (Max Payne) har sagt att han inte spelat spelet och valt att helt satsa på manuset. Smart kille den där Marky Mark. Han är medveten om att han gör en film och inte ett spel. En viss Boll kanske borde lära sig ett och annat.

2. Max Payne är olikt mängder med tv-spel en historia som det skulle funka att göra film av. Särskilt då den är byggd på en grund av John Woo-action och Film noír-arvet.

3. Trailern. Jag säger bara trailern.

4. Filmen är Rated:R vilket kan betyda att den inte anpassats för en mainstream publik och därför kan göra lite hur den vill med innehållets våldsfaktor. En gräns mindre alltså.

5. Skådespelarna är helt rätt. Mark Wahlberg är vare sig porträttlik eller har en lika hård röst som James McCaffrey, men har utvecklats till en riktigt skicklig skådespelare borttom Marky Mark fördomen. Ludacris visst han är hip hopare men olikt 50cent (som för övrigt är anledningen till att underteckand förlorat allt intresse i Al Pacino, Robert DeNiro mötet Righteos Kill) har han visat (i exempelvis Crash) att han inte skall förknippas med fördomen om dem. Mila Kunis är ingen jätteskådis men jag ville i alla fall inte ha den oändliga gäspningen Angelina Jolie som Mona Sax. Till folk som fortfarande tror att skådespelaruppsättningen är bortom all räddning. Minns er första tanke när ni hörde att Heath Ledger skulle spela Jokern. Var den alltjämt positiv?

Kommentera gärna och lägg till era egna sug och ägsaspekter till ekvationen. Vad har jag missat?

#blogg

Medlem
Anledningar till varför Max Payne filmen kommer äga/suga

Marky Mark är ju rätt bra som skådis, de andra två känner jag inte ens igen...

Inaktiv

Du har alltså aldrig sett That 70's Show eller hört Meg i Family Guy tala?


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Medlem
Skrivet av Charlieton:

Du har alltså aldrig sett That 70's Show eller hört Meg i Family Guy tala?

70's show: nej.
Meg: ja, men varför skulle jag känna igen henne på bild?

1
Skriv svar