Catalyst uppdaterat, version 7.3 släppt

Robot
Catalyst uppdaterat, version 7.3 släppt
Medlem
Catalyst uppdaterat, version 7.3 släppt

Kommer dom att fixa 4:3 mode i widescreen någon gång?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tack och lov, mer Vista-fixar!

Medlem

Väntar fortfarande på fixen som gör att jag kan spela alla spel med allt på max

Medlem

Hmm, ett tips från min sida är att länka till en sida med alla versionerna listade, inte alla har just XP

Edit: Man tackar, man tackar!

Inaktiv

Fläkten på mitt X1900XT vaknade verkligen till liv nu när jag lirar stalker efter att ha uppdaterat, nu går den nästan på fullt hela tiden. Ingen direkt märkbar skillnad dock i flyt.


signatur
Medlem

Damn... Dags för nvidia att släppa lite nya drivisar nån gång?! Tycker jag läser om amd/ati:s nya drivrutiner varannan dag. Senaste graffekortsrutinerna till xp för geforce-kort släpptes ju för tusan i november.. =(

Medlem

Fick aldrig igång CCC med 7.2, undra om de fixat till det med den här versionen. Har dock vant mig med ATI Tray Tools så det får nog stanna kvar ett tag till.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

fixat stalker freeze? trött på allt skit redan....

Medlem

Grattis till er ATI ägare(:

Medlem

Hittar inget om arma.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Måste ju säga att i de här tiderna är jag glad att jag har ATI för nVidia verkar ju ha grova problem med drivrutiner nu för tiden.. Så upptagna med att försöka få drivrutinerna till GF8 och Vista att funka så de glömt bort att uppdatera allt annat helt..

Medlem

Ni har missuppfattat. Det är inget positivt att det kommer nya drivare var och varannan månad, det betyder bara att de äldre drivarna måste fixas gång på gång. Det bästa är ju självklart att göra rätt från början.

Beklagar alla ATI-ägare som än en gång måste fixa med drivare för att kunna få bästa funktion.

Medlem
Skrivet av save:

Fläkten på mitt X1900XT vaknade verkligen till liv nu när jag lirar stalker efter att ha uppdaterat, nu går den nästan på fullt hela tiden. Ingen direkt märkbar skillnad dock i flyt.

Lite offtopic nu kanske men..
Jag har ett 7800GT Dual kort och min fläkt snurrar inte ens.. IBLAND.. o då verkligen IBLAND också.. så hör jag den snurra upp på max för att sakta gå långsamare o långsamare tills den inte snurrar alls igen.. Jobbigt i spel när kortet går upp på 110 grader o man måste sänka grafiken för att det inte ska lagga.. Fattar inte vad felet är


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Svirre:

Ni har missuppfattat. Det är inget positivt att det kommer nya drivare var och varannan månad, det betyder bara att de äldre drivarna måste fixas gång på gång. Det bästa är ju självklart att göra rätt från början.

Beklagar alla ATI-ägare som än en gång måste fixa med drivare för att kunna få bästa funktion.

De har iaf ett val när fick vi nytt senast? NVIDIA ägare.

Medlem
Skrivet av Bill:
Skrivet av save:

Fläkten på mitt X1900XT vaknade verkligen till liv nu när jag lirar stalker efter att ha uppdaterat, nu går den nästan på fullt hela tiden. Ingen direkt märkbar skillnad dock i flyt.

Lite offtopic nu kanske men..
Jag har ett 7800GT Dual kort och min fläkt snurrar inte ens.. IBLAND.. o då verkligen IBLAND också.. så hör jag den snurra upp på max för att sakta gå långsamare o långsamare tills den inte snurrar alls igen.. Jobbigt i spel när kortet går upp på 110 grader o man måste sänka grafiken för att det inte ska lagga.. Fattar inte vad felet är

Har det fungerat tidigare? Rengjort? Kanske behöver byta fläkten. De slits mekanisk del.

Inaktiv

Jag har sjukt mycket problem med mitt X1950 PRO i nya spel på högre grafikinställningar det krashar efter en kort tid... inget fel på fpsen eller så, men sen när det "varvar upp" så slocknar bilden (ibland hinner man se någon grafisk defekt men det är efter spelet liksom kopplats ur). Har trott att det har att göra med nätagget... men har liksom ändå +500W...

Problemet verkar bli värre och värre. Liksom att det sker oftare och oftare.

Åsikter om vad det kan vara, hårdvara eller mjukvara? Har problemet med 7.2, ska testa nu med 7.3...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

stalker får min dator o frysa upp och starta om sig enda spelet som gör det. får mig o vilja kasta ut skivan på tågspåret o hoppas att x 2000 kommer o krossare den

Inaktiv

Stalker är ett av spelen jag har probs med... Känns lite som att de tagit en surgammal motor och slängt på nextgen ovanpå... med massa problem därimellan.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

nj
Medlem
Skrivet av Svirre:

Ni har missuppfattat. Det är inget positivt att det kommer nya drivare var och varannan månad, det betyder bara att de äldre drivarna måste fixas gång på gång. Det bästa är ju självklart att göra rätt från början.

Beklagar alla ATI-ägare som än en gång måste fixa med drivare för att kunna få bästa funktion.

Att AMD/ATI släpper en ny drivrutin varje månad av året har inget att göra med att drivrutinerna måste uppdateras utan för att ATI innan släppet av sin R300-kärna (Radeon 9700Pro) hade så dåligt rykte när det kom till just drivrutiner att de valde att lägga ner mer tid, energi och pengar på att utveckla sina drivrutiner för att hålla jämna steg med nVIDIAs dåvarande Detonator-paket (numera ForceWare) när det kom till både kvalité och prestanda.
Visst, Catalyst-paketet lider av en del problem, fast å andra sidan så är ju heller inte nVIDIAs ForceWare direkt perfekta.
Att AMD/ATI släpper en officiell drivrutin varje månad föredrar jag helt klart jämfört med att behöva vänta i ett halvår, eller mer, som är fallet med nVIDIA på att en officiell drivare dyker upp, eller att jag ska behöva testa mig fram bland 356345 st betadrivrutiner som kanske gör saken bättre (eller sämre).

Medlem

nj:
Då kanske du kan vara så snäll att upplysa mig om vad som inte fungerar med nVidiakort. Och visst, det är bra att ATI försöker, men det är ändå bättre att de försöker göra rätt från början.

Men uppgradera drivarna ni, så spelar jag så länge.

(Och som ägare av både ati- och nvidiakort så suckar jag bara när ati än en gång kommer med drivare. Och skiter i det.)

Medlem
Skrivet av Svirre:

nj:
Då kanske du kan vara så snäll att upplysa mig om vad som inte fungerar med nVidiakort. Och visst, det är bra att ATI försöker, men det är ändå bättre att de försöker göra rätt från början.

Men uppgradera drivarna ni, så spelar jag så länge.

(Och som ägare av både ati- och nvidiakort så suckar jag bara när ati än en gång kommer med drivare. Och skiter i det.)

Tex så har de fortfarande inte lagt in alla funktioner de har under xp i Vista drivrutinen.

Inaktiv
Skrivet av Svirre:

nj:
Då kanske du kan vara så snäll att upplysa mig om vad som inte fungerar med nVidiakort.

dynamic lighting i stalker exempelvis...kommer nya drivrutiner i början på nästa vecka som ska lösa detta

Medlem
Skrivet av Svirre:

nj:
Då kanske du kan vara så snäll att upplysa mig om vad som inte fungerar med nVidiakort. Och visst, det är bra att ATI försöker, men det är ändå bättre att de försöker göra rätt från början.

Men uppgradera drivarna ni, så spelar jag så länge.

(Och som ägare av både ati- och nvidiakort så suckar jag bara när ati än en gång kommer med drivare. Och skiter i det.)

Kolla bara på 8800 korten om du vill ha exempel på vad nvidia har problem med? Och som sagt, Vista.
ATI har däremot helt klart godkännt stöd för Vista nu, hur snabba de är med nya drivrutiner till nya kortet får vi väl se när det släpps men nVidia borde skämmas över hur de tar hand om GF 8 serien.
Och som redan blivit sagt, hur många Beta drivrutiner finns det inte från nVidia nu till vista och GF 8?

Medlem

Svirre kanske har nVidia TNT 2 och inte behöver nya drivrutiner?
Själv så uppskattar jag allt nytt.

Medlem
Skrivet av Svirre:

nj:
Då kanske du kan vara så snäll att upplysa mig om vad som inte fungerar med nVidiakort. Och visst, det är bra att ATI försöker, men det är ändå bättre att de försöker göra rätt från början.

Men uppgradera drivarna ni, så spelar jag så länge.

(Och som ägare av både ati- och nvidiakort så suckar jag bara när ati än en gång kommer med drivare. Och skiter i det.)

AA + HDR har fortfarande problem, vilket ATI smetar på lätt nu.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Svirre:

Ni har missuppfattat. Det är inget positivt att det kommer nya drivare var och varannan månad, det betyder bara att de äldre drivarna måste fixas gång på gång. Det bästa är ju självklart att göra rätt från början.

Beklagar alla ATI-ägare som än en gång måste fixa med drivare för att kunna få bästa funktion.

För någon månad sedan så sa nvidia att de skulle börja med samma sak i framtiden, efter att ha fått extremt mycket kritik för deras drivrutiner till Vista.

Medlem

iOWa: Nej, jag sitter på ett 8800 gts och det funkar bra. Själv uppskattar jag när det fungerar. Ser hellre att det kommer en bra uppdatering per halvår än sex halvdana.

Som ni säger kommer det många betor från nvidias håll. De kanske skulle göra som ati och kalla dom färdiga drivare, så ni blir nöjda.

Medlem

Ja, exakt så är det... <-- falsk leende

Medlem

Det är ju inte så att ATI skickar ut biffiga agenter i kostym och solglasögon som under pistolhot tvingar folk att uppdatera drivrutinerna varje gång företaget släpper en ny version.

Själv har jag inte installerat nytt på flera månader men det fungerar ypperligt ändå.

12
Skriv svar