PS3 - 600 000 maskiner redan sålda i Europa

Robot
PS3 - 600 000 maskiner redan sålda i Europa
Inaktiv
PS3 - 600 000 maskiner redan sålda i Europa

Det är nice! Hoppas det går bra för Sony.

EU = Sonyland som vanligt Nå, får väl hoppas att inte alla som velat ha en redan köpt en då.

Medlem

nej jag vill ha en, men inte köpt en ännu.
väntar på anledning att köpa har ju redan en 360 bla.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Vill garanterat ha en. Men först efter att jag har Full HDTV och att priser på konsolen gått ner ett par tusen, vilket jag hoppas att det göra nån gång.

Medlem
Medlem

Och det de räknar är verkligen konsoler sålda till konsumenter och inte till butiker?


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

Och det de räknar är verkligen konsoler sålda till konsumenter och inte till butiker?

Tro mig det gör alla. Nitendo, Microsoft med annars skulle siffrorna på xbox360 också vara lägre. Den enda som kan ta sådan antaganden är egentligen wii då dom faktiskt får alla sålda. Detta är mer än vad man kan säga om xbox360 och ps3.

Dock är det så att jag tror att försäljningen på ps3 är ungefär sådan då många butiker har slut på dom med nu.

Medlem

Imponerande, PS3 är en vinnare!


signatur

Meep!

Medlem

på vilket sätt är ps3 en vinnare?
spelutbudet är ju inget att hurra över, har man dessutom en 360 redan så är det ju ännu mer nollat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Om nintendo hade tillverkat fler wiis till releasen så hade de kunnat sälja hur många som helst. Wii är ju fortfarande så populär så att man måste boka för att möjligtvis få en, och den har funnits ute i 4 månadar?

Medlem

600.000 sålda eller skeppade?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

600.000 sålda eller skeppade?

förmodligen sålda då de skeppade ca 1 miljon enheter...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det är väl bra att det säljer bra för dom, och det är väl nice att man bara kan gå in i en butik och köpa istället för att behöva vänta i ett par månader, men det är ändå fööör dyrt här i Sverige...
Man tycker ju att eftersom det går så bra för dom så kan dom ju börja sänka priset lite nu på en gång.

Medlem

Undra hur många av dessa som var förbokade. Europa-spelare har ju fått vänta länge. Imponerade siffror ändå!

Medlem
Skrivet av yonaz:

600.000 sålda eller skeppade?

1 miljon skeppade, 600 000 sålda.

Medlem

./me är förvånad

Dock kul för Sony, själv hoppas jag på att priset sjunker, men det lär väll dröja

Medlem

"So 600,000 x $240 loss on each machine = $144 million dollar loss.

Wowzer. That's a lot of Blu Ray discs you gotta sell to recoup that kind of cash... "

hehehe

Medlem

Jag vill också ha en, men finner ingen anledning. Köper väl en lagom till nästa generations konsoller ligger framför oss.

Medlem

dukitgt sony.

"so who the fuck cares:) as long as there is no crack/hack that can play downloaded games I dont give a fuck."

Sony är som vissa säger ett älskvärt märke i EU. Jag hoppas för Sony att de speltillverkare som sitter dag ut och dag in verkligen kommer att fixa att utnyttja cpun.
Tror försäljningssiffrorna i början inte kommer vara något annat än ett "fullbokat" bra iom ps1 och ps2´s framgångar.

undrar föresten hur många % som folk är missnöjda med, gällande dB "felet". skulle var roligt att se hur många det är i jämförelse med de som ville lämna tebax sin 360 då den var på nyrelease.

kom ihåg de som tar ut en "konsollvinnare" i förskott. det är inte förrän efter några år man verkligen vet. och med tanke på att Sony hade en självklar superstart (alla förbokningar) så betyder det inte att den behåller en sådan konstant försäljningskurva. ofc.

btw,..en grej som förundrar mig är att det ska ju sedan innan release vara omöjligt att köpa ps3 om man inte förbokat. det är ju ren bullshit! finns massor att köpa i butiker. massor med människor har ju också tagit tillbaka sin maskin och fått en ny för deras maskin har haft "dB-felet".

hm.... oh no, vi gick alla på PR tricket att det skulle bara finnas si och så många maskiner tillgodo, och att de var så svårt att få ett bokat ex. lol.....

hur många gick på det?! hehe

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

"So 600,000 x $240 loss on each machine = $144 million dollar loss.

Wowzer. That's a lot of Blu Ray discs you gotta sell to recoup that kind of cash... "

hehehe

Det är inte så mkt i det stora hela, tar igen det på mer försäljning och sedan är inte spel delen av Sony den mest vinstdrivande :>


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Lär stiga oerhört mycket om de sänkte priset med ett eller två tusen. Då köper jag de direkt

1
Skriv svar