Bethesda pratar om Fallout 3

Robot
Medlem
Bethesda pratar om Fallout 3

aaargh Fallout, svinbra spel, fasiken om de inte gör något bra av det

Medlem

Blir säkert bra, jag tycker personligen dom lyckades med Oblivion - men jag vet att många gnäller över det spelet. Visst fanns/finns det brister, men eftersom jag spelat det sen det släpptes och gillar att börja om hela tiden så måste det fan betyda något


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

gud... ja kommer fortfarande ihåg när ja lira demot till fallout... Så hoppas de gör nåt vettigt av detta nu. Försöker vara så Open minded som möjligt så ja inte blir besviken.

Medlem

Ska inte börja kasta sten förens jag sett något men man är jue skeptisk.

De gjorde Oblivion bra, om man bortser från tidigare elder scrolls (vad jag hört, inte kört själv). Förmodligen blir det samma sak med Fallout, dom som inte kört FA1/2 kommer gilla det men lite mer inbitna fans kommer sakna mycket.

Inaktiv

Ah...en tvivelaktig uppföljare till två hårt älskade spel med världens värsta fans. En fin lite situation för BethSoft.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Alla Elder Scrolls har varit mycket bra i mitt tycke, Jag tror de kommer lyckas med Fallout också ingen tvekan om saken !

Medlem

Ett bra tecken är ju att de också nämnde hur dålig Fallout Tactics var ^^

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Ska inte börja kasta sten förens jag sett något men man är jue skeptisk.

De gjorde Oblivion bra, om man bortser från tidigare elder scrolls (vad jag hört, inte kört själv). Förmodligen blir det samma sak med Fallout, dom som inte kört FA1/2 kommer gilla det men lite mer inbitna fans kommer sakna mycket.

Skrivet av AblacK:

Alla Elder Scrolls har varit mycket bra i mitt tycke, Jag tror de kommer lyckas med Fallout också ingen tvekan om saken !

Håller med Ablack här - dom andra är kanon. Daggerfall är helt superbt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av tunkard:

Ett bra tecken är ju att de också nämnde hur dålig Fallout Tactics var ^^

Det är fan inte dåligt, singleplayer delen - ja..men multiplayer är helt otroligt kul!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

*Hoppas, hoppas, hoppas* Ska bli väldigt spännande att se vad de lyckas skapa. Hoppas att de lyckas ett spel som lever fullt upp till namnet Fallout.

Medlem

Måste personligen säga att jag gillade Fallout tactics, det var inget Fallout 3 tyvärr men för vad de försökte göra så lyckades de däremot jävligt bra.
Gillade biten då man ställde upp alla sina karaktärer på ett taktiskt bra sätt, pullade fienderna och lät allt spelas upp framför en, eller då man pausade för att använda turns för de mer trickiga bitarna.
Det må inte vara mycket Fallout över det förutom världen och SPECIAL systemet, men kul och välgjort är det (om jag går efter mitt minne).

Vad nu Bethesda kommer att hitta på med Fallout 3 undrar jag mycket, bara det inte blir som Fallout: Brotherhood of Steel (inte Fallout Tactics: Brotherhood of Steel, det är en stor skillnad) så är jag ganska lugn.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Blir säkert bra, jag tycker personligen dom lyckades med Oblivion - men jag vet att många gnäller över det spelet.

Anledningen till att det redan gnälls om Fallout 3 är att spelet personifierar mycket av det Fallout inte är, och frågan som ställs är om Bethesda klarar av den annorlunda designfilosofi som genomsyrar Fallout 1 & 2. Inget Bethesda säger kommer heller kunna dämpa denna ängslan, efter deras skitsnack inför Oblivion-releasen.

Skrivet av AblacK:

Alla Elder Scrolls har varit mycket bra i mitt tycke, Jag tror de kommer lyckas med Fallout också ingen tvekan om saken !

Oblivion känns som en lightversion av Morrowind, i sin tur en lightversion av Daggerfall som är en riktig uppföljare till Arena. Jag tror tyvärr inte att trenden mot extrem lättsmälthet vänder med Fallout 3.

Skrivet av tunkard:

Ett bra tecken är ju att de också nämnde hur dålig Fallout Tactics var ^^

Det var inte PC-spelet Fallout Tactics: Brotherhood of Steel han kritiserade, utan konsolspelet Fallout: Brotherhood of Steel (BoS), alias Fallout: PoS.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Anledningen till att det redan gnälls om Fallout 3 är att spelet personifierar mycket av det Fallout inte är, och frågan som ställs är om Bethesda klarar av den annorlunda designfilosofi som genomsyrar Fallout 1 & 2. Inget Bethesda säger kommer heller kunna dämpa denna ängslan, efter deras skitsnack inför Oblivion-releasen.

Tro det eller ej, men jag håller också koll på vad det gnälls om


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fallout Tactics var ju inte direkt svindåligt, det var ju mest "rabiata" Fallout-fans som hatade spelet. Ni får ursäkta uttrycket, inget illa ment utan eftersom Falloutspelen var så bra så är det extra givet att de måste uträtta underverk för att inte bli itusågade vid fotknölarna.

Vem vet, det kanske blir uppfriskande nytt med gamla goda vibbar, typ som nyaste bondfilmen.

Inaktiv

Den mesta av kritiken riktad mot Fallout Tactics från de 'rabiata' fansen var att man inte höll sig till Fallout-världen; Brotherhood of Steel betedde sig helt okarakteristiskt, deathclaws hade päls och annat. De flesta var överens om att det var ett OK spel, men att det egentligen inte hade något gemensamt med 1:an och 2:an utom namnet.

Skrivet av Ankh:

Tro det eller ej, men jag håller också koll på vad det gnälls om

Det var inte riktigt tänkt som ett "svar" på det du skrev, utan som min egna fortsättning av resonemanget.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är fan inte dåligt, singleplayer delen - ja..men multiplayer är helt otroligt kul!

Fallout spelar man inte för multiplayer delen, PUNKT!

Medlem
Skrivet av ProPain:
Skrivet av Ankh:

Det är fan inte dåligt, singleplayer delen - ja..men multiplayer är helt otroligt kul!

Fallout spelar man inte för multiplayer delen, PUNKT!

Håller inte helt med...Fallout spelar man för singleplayer delen..men fallout tactics är wunderbar när man får lira mot polare i multiplayer


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Det var inte riktigt tänkt som ett "svar" på det du skrev, utan som min egna fortsättning av resonemanget.

Ahhh fair enough!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

BethSoft klarar troligtvis inte av ett äkta Fallout spel, men förhoppningsvis gör dom ett spel som är så dåligt att Tim Cain, Leonard Boyarsky och Jason Anderson får dåligt samvete och återupplivar Troika igen.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

1
Skriv svar