GameStop: "Wii-bristen är planerad"

Robot
GameStop: "Wii-bristen är planerad"
Medlem
GameStop: "Wii-bristen är planerad"

Säkert sant också, så sjukt onödigt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Inte helt omöjligt, men har det så stor betydelse när den kommer sälja som smör i solsken? De är ett företag så vill ha lite siffror att vifta med, inget nytt.

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Inte helt omöjligt, men har det så stor betydelse när den kommer sälja som smör i solsken? De är ett företag så vill ha lite siffror att vifta med, inget nytt.

För Nintendo är det ju bara positivt för som du säger kommer det knappast påverka försäljningen negativt... dock är det ju negativt för de som fått vänta väldigt länge på en konsol...

Medlem

Ett dumt val av Nintendo om de stämmer. Att vänta på de här sättet kan ju bara göra saken värre för Nintendo, folk kan blir trötta på att behöva vänta och väljer kanske hellre 360n, och vips så förlorar Nintendo kunder. Det kanske ser bra ut på papper, men då kommer de bara se bra ut under april, resten av året lär väl bli en ökentorka.

Inaktiv

ett ställe som folk förmodligen inte tänker på är ica maxi affärerna,
dom får in wii leverenser då och då, och där kan man inte boka, så där har man chans å få en om man är snabb,
en polare ringde en ica maxi affär i göteborg och fick reda på att en levernans kom nu i igår, 28.3
kl 12 ungefär,

så han tog ledigt halva dan från jobbet och satt å vänta nån timme i ica maxi affären, sen va wii leveransen ute i butiken å det var bara för polarn å ta en å gå till kassan.

2.700 gick den på.

Medlem

Ganska osannolikt. Nintendo har inte råd att folk köper en Xbox 360 istället. Däremot är det nog som så att Nintendo medvetet släpper konsolen tidigare än de kan leverera enheter för att skapa hype. Dvs istället för att släppa konsolen 3 månader sedanare så släpper de "så många de kan" (vilket är på tok för få!) tidigt. Det finns det bara fördelar med. Att de skulle sitta och låta bli att tivllerka något i fabrikerna, eller sitta och trycka på ett lager, håller jag för otroligt.

Flakmonkey
Skrivet av Grimmy-:

Ganska osannolikt. Nintendo har inte råd att folk köper en Xbox 360 istället. Däremot är det nog som så att Nintendo medvetet släpper konsolen tidigare än de kan leverera enheter för att skapa hype. Dvs istället för att släppa konsolen 3 månader sedanare så släpper de "så många de kan" (vilket är på tok för få!) tidigt. Det finns det bara fördelar med. Att de skulle sitta och låta bli att tivllerka något i fabrikerna, eller sitta och trycka på ett lager, håller jag för otroligt.

Den försäljning de lyckades få in vid releasen gjorde ju så att de fick ett gott resultat för det finansiella året 2006. Därför så håller de inne på leveranserna för att få en fantastisk start på 2007, vilket förmodligen gör underverk för aktiekurserna. Det låter inte alltför otroligt tycker jag. Sen måste ju det här vägas mot risken att de förlorar köpare på det, men ska man gå efter reaktionerna bland gemene man så verkar det ju nästan vara tvärtom... bristen gör så att fler vill ha en...

Medlem

Det kan nog stämma, va fasen hur många månader är den konstant slutsåld i alla spelkedjor osv ?? helt sjukt ändå för ett så litet land som sverige.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

bristen gör så att fler vill ha en...

Playstation3 + Riiiidge Racer 7!!
YES!

annars så håller jag med det andra du även malde på om, aktier och hela det köret. helt klart ett planerat drag av nintendo att hålla tillbaka alla "konsoler" (brödrostar) så dom får gigantiska siffror att skriva in i sina anteckningsblock senare.
inget fel i det

Skrivet av F3D:

inget fel i det

Förutsatt att du är en konsument som vill ha din Wii så fort som möjligt är det väl snarare enbart fel med det? Eller har jag missat något?

Inaktiv

Kan ju bara tala för mig själv... Men jag bokade min i slutet av oktober (på ett ungefär). Fick den i förra veckan. Men då var jag så less på allt väntande att jag sålde den till en jobbarpolare direkt. Köpte en ny dator istället och tänker köpa en Ps3 senare (vilket jag iofs hade tänkt ändå).
Vet inte om det blir någon Wii i mitt hushåll nu ö.h.t.

Inaktiv
Skrivet av Final_Frontier:

Förutsatt att du är en konsument som vill ha din Wii så fort som möjligt är det väl snarare enbart fel med det? Eller har jag missat något?

vill ha en Wii?
I'm sorry, I'm not following you..could you repeat that?

Skrivet av F3D:
Skrivet av Final_Frontier:

Förutsatt att du är en konsument som vill ha din Wii så fort som möjligt är det väl snarare enbart fel med det? Eller har jag missat något?

vill ha en Wii?
I'm sorry, I'm not following you..could you repeat that?

Förutsatt att du är en konsument som vill ha din Wii så fort som möjligt är det väl snarare enbart fel med det? Eller har jag missat något?

Medlem
Skrivet av Final_Frontier:
Skrivet av F3D:
Skrivet av Final_Frontier:

Förutsatt att du är en konsument som vill ha din Wii så fort som möjligt är det väl snarare enbart fel med det? Eller har jag missat något?

vill ha en Wii?
I'm sorry, I'm not following you..could you repeat that?

Förutsatt att du är en konsument som vill ha din Wii så fort som möjligt är det väl snarare enbart fel med det? Eller har jag missat något?

You can't argue with a fanboi.

Inaktiv
Skrivet av Pooslice:

You can't argue with a fanboi.

said the fanboi

Medlem

Verkar lite osannolikt. Jag tror ändå att man som konsolägare har antingen en ps3 eller 360 plus en Wii. Inte det ena eller det andra. Wii är för tanig för ensam konsol i ett hem.

Skrivet av F3D:
Skrivet av Pooslice:

You can't argue with a fanboi.

said the fanboi

Om man är fanboy eller inte spelar väl ingen roll egentligen, frågan är ju om man gillar att företag gör såna här saker över huvud taget. Personligen äger jag ingen Wii, har funderat på att skaffa, men det blir senare (mer pga pris än brist på tillgänglighet) i så fall.

Medlem

Kan inte fatta att folk inte fått tag i Wii än.
Är ju bara att vara på affärerna tills man får ett datum när dom får leverans o gå dit där samma dag o plocka en.
Men ni som väntar på Wii missar verkligen inget.
Måste ju fan vara sälj-flood på typ blocket med Wiis, är verkligen inget att hänga i granen med så få bra spel som släppts.

Medlem

Jag köpte wii på onoff i södertälje för 2 veckor sen, då hade dom 3 inne, dom har fortfarande dom andra 2 kvar i butiken.


signatur
Inaktiv

Hoppas inte detta stämmer så länge som jag väntade

Medlem

Lite kul kuriosa.

"Försäljningen av den 250 dollar dyra Nintendo Wii överträffade försäljningen av Xbox 360, som sålde runt 400 000 enheter under sin lanseringsvecka i november förra året, med mer än 50%. Enligt tidiga uppskattningar sålde Nintendo Wii under sin första vecka 100% fler konsoler än Sony gjorde med sin Playstation 3."

"Hemsidan NexGenWars, som följer försäljningen av spelkonsoler, korrigerade uppskattningar om att mer än 600 000 Wii-konsoler hade sålts på lanseringsdagen. Hemsidan uppskattar just nu att Wii sålts i runt 561 000 exemplar, PS3 i 316 000 exemplar, och Xbox 360 i runt 7,6 miljoner exemplar (sedan november 2005)."

-tomsbusiness.se

Inaktiv

rent bullshit...gamestop har fel

Medlem

signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

haha stackars GameStop.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det här jävla tjafset med månadsrapporter och börskurser och allt. Som en icke-ekonom tycker jag det ser ut som dom bara lurar sig själva, alla puckon som hetsar upp sig över aktiekurser. Vissa företag är det ju bara förväntasvärden på. För att inte tala om bostadspriser.
Jaja, som man bäddar får man ligga som man säger. Bara bita i det sura äpplet.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

1
Skriv svar