Tre saker i vardagen som jag verkligen irriterar mig på

Medlem
Tre saker i vardagen som jag verkligen irriterar mig på

Det är tre saker i vardagen som jag verkligen irriterar mig på.
Det första är att äta, det andra är att borsta tänderna och det tredje är att sova.

Jag äter minst tre gånger om dagen, och mer än ofta så småäter jag även saker såsom godis eller dylikt.
Borstar tänderna gör jag varje morgon och kväll.
Och sover bort 6-8 timmar varje natt gör jag också.
Alla dessa saker gör att jag förlorar en massa tid som jag kunnat använda till något mer intressantare istället.
Tänk om jag kunde ta 2 timmar från sovandet och kämpa på gymmet istället, och resten av de sex timmarna till att spela spel eller umgås med mina vänner?
Borsta tänderna går förvisso snabbt, men är ändå ett irritationsmoment i min vardag, och ätandet tar upp en allt för stor del av min dyrbara tid. Först ska man laga till maten, sen ska man äta maten och sist ska man behöva diska. Och då har jag inte ens nämnt den tid det tar att ta sig till mataffären för att sedan gå omkring och köpa eländet.

Nä, detta är saker jag verkligen skulle vilja klara mig utan.
Läste dock senast igår i Vetenskapens Värld (eller vilken tidning det nu var) att människan idag inte levde som vi gjorde för tiotusen år sedan (no shit sherlock, but thats not the point), poängen är att för tiotusen år sedan var vi jägare och inte bönder. När vi blev bönder så ändrade vi livsstil.

Kort resumé. Som jägare så åt vi nötter och bär och vilddjur, och vi kunde vara utan mat i dagar. Vi fick heller inte hål i våra tänder (ialla fall inte i den grad vi får idag) pga av den kost vi då åt. Idag äter vi varje dag, och blir jättehungrig och hängig om vi inte får denna dagliga konsumtion (blodsockernivån sjunker och vi kan bli lynniga etc). Och tänderna utsätts för socker och andra ämnen och därför är det viktigt att vi sköter dem jättenoga idag.

Så, vart vill jag komma?
Jo, jag vill komma till att börja leva på en kost som våra förfäder levde på för tiotusen år sedan. Jag vill kunna gå in på Ica eller Konsum en gång i veckan, köpa de nötter och bär och enstaka djur som vi kan ha tänkts ätit en gång för länge sedan och gå hem och äta bara en gång denna vecka, för att sedan slippa behöva bekymra mig om kosten och tänderna för resten av veckan.
Sömnen kan jag tyvärr inte komma på hur jag ska kunna få bort dock, men jag gissar att 2 av 3 ändringar ialla fall är en bra början
(Plus att i samma tidning stog det en artikel om hur vissa djur, så som chiraffer som bara sover 4 timmar, att forskarna nu försöker komma på varför de behöver så lite sömn och om vi människor kan anpassas på samma sätt)

#blogg

Medlem
Tre saker i vardagen som jag verkligen irriterar mig på

Nötter och kebab. Sen hade jag varit nöjd!

1
Skriv svar