Obsidian om Kotor, Neverwinter och Alien

Medlem
Obsidian om Kotor, Neverwinter och Alien

OMG!! finns inga ord som kan beskriva hur exalterad jag är över de kommande två Alienspelen RPG det ena, FPS det andra

Medlem

Alien is the shit. Finns inget bättre sci-fi tema

Medlem

På tiden det kommer ett nytt Alien spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nytt Alien FPS spel? Måste jag missat! Vad hittar jag info om detta?

Inaktiv

Obsidian borde snarare hålla sej till konsolspel


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Wow, blast from the past. Har ett svagt minne sitta och bläddra igenom Aliens rollspels-papper med statistik om marines. Måste varit runt 1990. Kommer ihåg jag tyckte det verkade vara oerhört tufft.
Ett Aliens RPG låter onekligen väldigt väldigt intressant. De har sannerligen bakgrundsstoryn och material kunna göra det gediget.
Sen att det kommer ett RPG som inte har alver, svärd och män i spetsiga hattar är bara bra. Tämligen överdoserat på sådana nuförtiden.

Inaktiv

Bra att de tar inspiration från serietidningarna också. Finns mycket gott att välja från där. Var det inte tidningen Magnum som publicerade alla Alien-serier? Det var tider det, ett packet lakritssnören och en serie med Aliens/Predators.

Medlem
Skrivet av Charstone:

Nytt Alien FPS spel? Måste jag missat! Vad hittar jag info om detta?

SEGA TAPS GEARBOX SOFTWARE TO DEVELOP ALIEN TITLE FOR NEXT-GENERATION SYSTEMS
http://www.sega.com/corporate/corporate.php?item=pr_20061215a

FZ.se har nämnt det tidigare

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Charstone:

Nytt Alien FPS spel? Måste jag missat! Vad hittar jag info om detta?

SEGA TAPS GEARBOX SOFTWARE TO DEVELOP ALIEN TITLE FOR NEXT-GENERATION SYSTEMS
http://www.sega.com/corporate/corporate.php?item=pr_20061215a

FZ.se har nämnt det tidigare

Tackar för info! Hmm, konsoll?

Inaktiv

Bah, den här intervjun tar de med, men inte den långt mer intressanta med indieutvecklare på samma sajt som jag också tipsade om.

Medlem
Skrivet av teX:

Bra att de tar inspiration från serietidningarna också. Finns mycket gott att välja från där. Var det inte tidningen Magnum som publicerade alla Alien-serier? Det var tider det, ett packet lakritssnören och en serie med Aliens/Predators.

Det stämmer till viss del. Magnum publicerade många av serierna i Sverige, som de i sin tur fick från Dark Horse Comics http://www.darkhorse.com/ . De har ju t.ex. givit ut serier som Superman mot Aliens (finns som svensk utgåva), Alien VS Predator VS Terminator . Och Batman VS Predator :D:D , Witchblade mot Predator (Tror att vår maffiavän Darkness var med på ett hörn i den bataljen .
Sen så som ni säkert vet så är ju bl.a. SPAWN, Darkness, Witchblade och Lone Wolf and Cub under Dark Horse Comics vingar i.a.f. i US and A:)

Medlem

Hoppas bara att de lyckas rent tekniskt också. Obsidian påminner väldigt mycket om Troika på den fronten tyvärr.

1
Skriv svar