FZ.se fungerar inte alls bra med IE8 Beta

Medlem
FZ.se fungerar inte alls bra med IE8 Beta

Testar denna morgon nya Internet Explorer 8 Betan.
FZ.se vill inte alls med denna webläsaren tyvärr.
Men ta´t lungt. Jag har sparat Firefox till er!

#blogg

Medlem
FZ.se fungerar inte alls bra med IE8 Beta

Oh? Vet du anledningen eller är det ett mysterium?

Antikvitet

Håller på att dra hem IE8-betan nu så får vi se vad det är som strular.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Man får klicka på "Compatibility view" bredvid adressraden så fungerar det som förr.

Antikvitet

Utöver ett par smågrejer verkar det som att det är två saker som IE8 inte klarar:

* Vår bigbang-annons gör att det inte går att klicka på vissa ställen på framsidan.

* Storpufftexten "flyger upp" konstigt nog.

Men, om du aktiverar IE8:s "kompatibilitetsläge" genom att klicka på symbolen av det brutna dokumentet i adressfältets högra kant så fungerar sajten.

Det verkar som IE8 inte riktigt är färdigt än. Nämnda funktioner fungerar nämligen utmärkt i Firefox, Safari och Opera (som är den mest standardsäkra webbläsaren av alla och den enda som helt klarar ACID2). Vi får vänta och se om IE8 fixas. När jag kör den genom ACID3 ser det rätt bedrövligt ut. (http://acid3.acidtests.org/)


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Utöver ett par smågrejer verkar det som att det är två saker som IE8 inte klarar:

* Vår bigbang-annons gör att det inte går att klicka på vissa ställen på framsidan.

* Storpufftexten "flyger upp" konstigt nog.

Men, om du aktiverar IE8:s "kompatibilitetsläge" genom att klicka på symbolen av det brutna dokumentet i adressfältets högra kant så fungerar sajten.

Det verkar som IE8 inte riktigt är färdigt än. Nämnda funktioner fungerar nämligen utmärkt i Firefox, Safari och Opera (som är den mest standardsäkra webbläsaren av alla och den enda som helt klarar ACID2). Vi får vänta och se om IE8 fixas. När jag kör den genom ACID3 ser det rätt bedrövligt ut. (http://acid3.acidtests.org/)

Betor är till för att strula. Verkligen inte FZ.se´s fel alls. Inte så jag menade, men den gillar inte vissa sidor helt enkelt.
Svårt att säga om denna är snabbara än FF3. Bara därför jag bestämt mig för att testa denna.

Medlem
Skrivet av John:

som är den mest standardsäkra webbläsaren av alla och den enda som helt klarar ACID2).

FF3 har inga problem med Acid2 faktiskt, men på Acid3 får FF3 (iaf för mig) bara 71/100 poäng.:(

1
Skriv svar