Wii-trailer från Medal of Honor: Vanguard

Robot
Medlem
Wii-trailer från Medal of Honor: Vanguard

Kan allt vara värt att kika på. Gillar ju ett par delar i MoH serien.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Verkar ju kunna va något faktiskt.

Medlem

Problemet är ju att fps-spelen hela tiden av tradition är de som sätter ribban för hur snyggt ett spel kan vara. Alla nya fps som kommer ut är ju state of the art grafiskt sett.

Att då revolutionera med fem år gammal grafisk teknik är knappast troligt. De som gillar fps är helt enkelt de som också gillar grafik.

Inaktiv

"De som gillar fps är helt enkelt de som också gillar grafik."

CS?

revolutionera i detta sammanhanget har med hur du styr, siktar och skjuter med den nya kontrollen, inte hur bra det ser ut...

Medlem

Så jag som älskar spela Doom med Doomsday hatar med andra ord snygg grafik eller?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Handlar väl snarare om skaran som spelar just fps är till mängden ganska stor. Lätt hänt i brist på faktiska features för vad som skall göra ett spel revolutionerande, pumpar man upp tekniken för att få ett mer tilltalande spel, därav kanske löst driva upp försäljningssiffrorna. FPS'are är däremot de mest fps-kåta(no pun intended).. Vilket är fullt förståeligt. ^^

Med tanke på kontrollsystemet som verkar vara default hittills för wiifps, så är jag inte så övertygad om hela garblonen att konceptet ska revolutionera genren.. Just nu ser jag bara att det som skulle fungera bäst skulle vara en rail-shooter, men det krävs lite prestation bakom för att det ska vägen där med. För oavsett om man har wiimoten att skjuta med, har du fortfarande kvar tumstick-dilemmat som gör att fps suger med handkontroll. Skall däremot bli intressant att se utförandet på Metroid, tror de kan ha en femma i ärmen.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag spelade CS 8h per dag i *hmm* 4 år och det har förvisso annat än grafik att göra. Men sådana online-fpsspel har Wii aldrig varit tänkt att tävla med.

Det där med att tumsticken skulle vara sämre än WASD är däremot snick-snack. Tvärtom så är en thumstick bättre i och med att den är analog och man kan strafa *LITE* eller stafa mycket. Det är utestlutande en vanesak :).

Däremot kan inte en styrspak bli lika bra som en mus. Och wii-moten kan heller inte bli lika bra som en mus, men bra nära.

Problemet med kontrollerna på Wii är att man styr en pekare i mitten på skärmen och sedan svänger genom att föra den åt sidorna. Det ger faktiskt shysst känsla, men det är inte på nära vägar lika effektivt att panga hs med som med traditionell styrning. Ett wii-fps med traditionell styrning (Fullt möjligt) och med wii-mote skulle fungera nästan lika bra som mus, men inte vara så spännande kanske.

Medlem

såg ju lite ut som cod 2 tyckte jag...

1
Skriv svar